WWII Mauser Ammo Pouches?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door JimK »

Tja......

Iemand helpen doe ik graag. Maar voor deze info was geen boek benodigd. Door heel erg simpel naar google.nl te gaan, en daar "mauser pouches" te plaatsen en bij afbeeldingen te kijken, dan had je direct gezien dat deze M48 yugoslavisch waren. (yugo :wink: ). De man die het te koop heeft op het usforum heeft ook nergens gezegd dat dit Duitse tasjes zijn. Als US verzamelaar zul de de Jasjes op de foto van de beste man wel herkennen, dan is het ook niet zo heel erg moeilijk om te zien dat het groene, het khaki en het blauwe exemplaar gelijk zijn en dat dat waarschijnlijk wel airforce zou kunnen zijn.

Op de eerste twee pagina's is vervolgens al zoveel onzin verteld dat je het toch had kunnen snappen:
S. Takker, O. Plichter, K. Ankernoob, R. Epro, S. Ukkel, Mong Öl etc etc. Allemaal photoshop boeken, en foto's. Yugo > nog een aanweizing. En inderdaad dat was een hele bekende Signal foto waarop de soldaat twee k98 tasjes droeg. De Luftwaffe foto even verderop was uiteraard ook een photoshop. Deutsche kartoffeln Fabrik (aardappel) of Deutsche Kugellager Fabrik (kogellager) is beiden de grootste onzin.......

.........maar het kwartje viel blijkbaar niet. En het geeft eigenlijk ook niet, iedereen was in zijn begin wel eens blind om de werkelijkheid te zien, door het idee dat je geluk zou hebben......
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door Veltro »

@omgitsme; je moet mij niet bedanken.
Ik heb veel liever dat je erover nadenkt WAAROM ze met jou deze grap hebben uitgehaald.
Ik begrijp dit namelijk wel. Het feit dat je zelf niet achter de waarheid bent gekomen en de draai in het topic naar "het verkrijgen van erkenning" bewijst hun gelijk hierin.
Ik hoop dat je hierover nadenkt en hieruit lering trekt en verder geen adviezen (letterlijk overgenomen van ervaren verzamelaars) aan beginnende verzamelaars geeft, wanneer je deze zelf niet toepast.

De reden waarom ik ingreep was dat ik dacht dat je op het punt stond de items daadwerkelijk te kopen. Een grap is leuk, maar dat vond ik te ver gaan.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door viny »

En je hebt zeker niet te laat of te vroeg in gegrepen!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door Edgar »

Egt diep triest.
De grap is vrij triest ja, maar erin trappen is nog veel triester :mrgreen:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door dennisb »

Edgar schreef:
Egt diep triest.
De grap is vrij triest ja, maar erin trappen is nog veel triester :mrgreen:

Haha..


Anyway Omgitsme, ik kan begrijpen dat je dit nu erg laag vind, maar kom op jouw vraag? Als verzamelaar en interesse hebbend in het WOII gebeuren zul je toch wel weten dat de Duitsers 3 pouches aan elkaar hadden?
Dat is al vanaf WOI zo. Natuurlijk is er de uitzondering van de G43 pouches.

Ik denk dat je het ook grotendeels aan je zelf te danken hebt. Al die aanwijzingen van Jim en de geshopte foto's. Je hebt je denk ik eenmaal toen je het woord zeldzaam hoorde, helemaal erop bekeken dat je een slaatje zou slaan, zonder de realiteit eromheen en de opmerkingen goed na te lezen.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door coco »

omgitsme schreef:Nou ja nu zie je hier wel hoe laag mensen hier kunnen zinken om iemand te helpen...
Veel hoef ik hier niet meer te vragen over Duits of US krijg je alleen maar van zulke onzinnige antwoorden.
Egt diep triest.

@ Veltro bedankt tenminste een iemand die serieus is..
Jonge, zelf zit je keer op keer te zeggen tegen alles en iedereen koop boeken dit koop boeken dat, en dan vraag je zelf of dit origineel is, elk normaal persoon ziet toch gelijk dat dit lang niet in de buurt komt van Duitse munitie tasjes, laat staan een 'zeldzaam' duits jasje, wat is gemaakt in de duite kogellager fabriek? weet je wel wat kogellagers zijn?
Je moet niemand op dit forum afrekennen op wat jij vraagt het was gewoon een domme vraag en daarbij hoort een dom antwoord.
Ik zelf heb me helemaal kapot gelachen, zeker dat stukje op waf met betrekking tot deze zin: 'Some people on a other forum told me it is a jacket what has been produced by the DKF (Deutsche Kugellager Fabrik)?'

dit is mijn zegje erover,

mvg,
coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
rugby
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 okt 2005, 19:55
Ontvangen: 1 keer

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door rugby »

Uit een ander topic:
omgitsme schreef:
coco schreef:
mvg,
En goede referentie boeken zijn ook een must !
Zeker als je niet telkens andere verzamelaars lastig wilt vallen met vragen. ;)

Grt
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door coco »

rugby schreef:Uit een ander topic:
omgitsme schreef:
coco schreef:
mvg,
En goede referentie boeken zijn ook een must !
Zeker als je niet telkens andere verzamelaars lastig wilt vallen met vragen. ;)

Grt
Juist daar doelde ik op, bedankt!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
rugby
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 okt 2005, 19:55
Ontvangen: 1 keer

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door rugby »

Geen dank, je kan bijna elk ''nieuw'' topic openen waar dit instaat.


Martijn
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door S1991 »

Nou waarom zeg ik dat tegen jonge verzamelaars? Eenvoudig, zodat hun niet de zelfde fouten maken als wat ik deed, daar is toch niks ergs aan?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door Edgar »

omgitsme schreef:Nou waarom zeg ik dat tegen jonge verzamelaars? Eenvoudig, zodat hun niet de zelfde fouten maken als wat ik doe, daar is toch niks ergs aan?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door Robin V »

Mijn dag is ook weer goed, hilarisch topic. =D
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door S1991 »

Edgar schreef:
omgitsme schreef:Nou waarom zeg ik dat tegen jonge verzamelaars? Eenvoudig, zodat hun niet de zelfde fouten maken als wat ik doe, daar is toch niks ergs aan?
Kerel ik heb allang weer boeken gekocht even dat je het weet..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door jeroen wo2 »

Maar blijkbaar boeken die niks met duitse jasjes of uitrusting te maken hebben!
Never Back Down
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: WWII Mauser Ammo Pouches?

Bericht door Edgar »

omgitsme schreef:
Edgar schreef:
omgitsme schreef:Nou waarom zeg ik dat tegen jonge verzamelaars? Eenvoudig, zodat hun niet de zelfde fouten maken als wat ik doe, daar is toch niks ergs aan?
Kerel ik heb allang weer boeken gekocht even dat je het weet..
Alleen nooit opengeslagen blijkbaar..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gesloten