Joegoslavische M48 patronentas

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Joegoslavische M48 patronentas

Bericht door asjemenou »

Net toen ik mijn reactie op de topic "WWII Mauser ammo pouches" wilde plaatsen werd de bewuste foto van de patronentas verwijderd en werd het topic gesloten, http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=36&t=22341. Vandaar dat ik deze topic open om mijn reactie alsnog te kunnen plaatsen. Het zal een ieder inmiddels niet ontgaan zijn dat de bewuste patronentassen van Joegoslavische makelij zijn. Om precies te zijn werden deze M48 patronentassen vervaardigd bij TKC in Ljubljana, wat de huidige hoofdstad is van Slovenië. Nog even een foto van de bewuste patronentas zodat iedereen kan zien om wat voor een patronentas het nu precies gaat.

Afbeelding

Er wordt ook wel eens gesuggereerd dat deze patronentassen Russisch zouden zijn of door hen zouden zijn doorgebruikt. Je kunt namelijk op deze patronentassen nog wel eens Cyrillische letters/initialen tegenkomen. De Russen hebben deze patronentassen dus niet gemaakt of doorgebruikt. De Cyrillische letters/initialen zijn aangebracht door soldaten van Servische afkomst. Serviërs hanteren dus ook het Cyrillische alfabet.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie