Originele spullen 2e wereld oorlog duits swastika

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
jvanrossum65
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:46

Originele spullen 2e wereld oorlog duits swastika

Bericht door jvanrossum65 »

ik ben op een plek in europa op dit moment waar ze veel spullen hebben van de 2e wereld oorlog.

alles is origineel en in redelijk goede staat. ik vraag me af wat een dergelijk iets kost en of iemand er belang bij heeft.

alles komt uit de 2e wereld oorlog, duits met hakenkruis opdruk.

kompas
werkende pocket watch
fluit van zilver
zilveren opscheplepels
snuifdoosjes (goudkleur)

graag hoor ik of iemand interesse heeft?
enig idee wie het wil kopen en wat de op moet brengen?

voor mijn eigen verzameling heb ik al mooie kompassen van de u13 met lopende uurwerken.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Originele spullen 2e wereld oorlog duits swastika

Bericht door coco »

Je moet zoiezo foto's plaatsen voordat mensen gaan happen, want niet alles met een hakenkruis hoeft gelijk origineel te zijn..
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Originele spullen 2e wereld oorlog duits swastika

Bericht door Doornewaard »

Ik denk dat je met foto's veel verder komt. Ik kan hier niet veel op uitmaken wat je ermee bedoelt. Er zijn verschillende varianten en types van de dingen die jij beschrijft.
jvanrossum65
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:46

Re: Originele spullen 2e wereld oorlog duits swastika

Bericht door jvanrossum65 »

ik zal proberen foto;s te maken binnen enkele dagen.

ga er even van uit dat het origineel is. (dit is echt goed te zien overigens) vooral bij de pocket watch zie je dat het hakenkruis en het nummer er in is geslagen. hoe kun je zien dat het gebruikt is en dat delen zijn weggesleten. Iets kan wel namaak zijn, maar ik denk niet dat iemand bijv. een ring na gaat maken. uren lang loopt te wrijven en dat voor een paar euro.

ik hoop dat iemand iets in zijn collectie heeft als een lopende pocketwatch van omega, koperkleurig, hakenkruis achterkant, op uurwerk binnenin eveneens hakenkruis.

zilveren opscheplepel, grote hendedaagse aardappellepel met ingeslagen zilvercode.

enig idee van prijzen?
Heavy Fuel

Re: Originele spullen 2e wereld oorlog duits swastika

Bericht door Heavy Fuel »

Het is zoals als eerder opgemerkt,zonder foto,s kan men geen serieuze commentaren verwachten. Aangezien er best wel tijd word ingestoken,om brol te fabriceren. Kan men niet alles voor orgineel verslijten. Kom op posten die foto,s :)

Mvg
Willem
Plaats reactie