marktwaardetopic

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: marktwaardetopic

Bericht door Doornewaard »

Ik denk dat dan beginnde verzamelaars te veel waarde hechten aan de opgegeven prijs. Als je geen verstand van zaken hebt denk je snel, goh wat duur. Want in een topic op het wo2 forum zeiden dat het dit of dat moest kosten.. Terwijl het mischien een onbekende maker is. Het beste kun je per item apart een prijs aanplakken. Er kan wel een topic komen, maar dan zou puur het desbetreffende item geprijsd moeten worden.

Uhmm $hifty, volgensmij heb jij nog niet helemaal door hoe het verzamelen in elkaar steekt.. Je kan wel degelijk aan foto's zien als iets orgineel is, mits het goede foto's zijn. Maar we zijn allemaal mensen dus iedereen maakt fouten. En iedereen heeft zijn of haar mening over een dealer. En nieman is ook een mens(en). En zijn ''team'' heeft ook fouten gemaakt, ook bij b.v. expertieses...
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: marktwaardetopic

Bericht door Nick U »

om een echte expertise te kunnen maken moet je het object in je handen kunnen hebben. dat is mijn mening, je kan wel aannemen dat iets echt of nep is maar om een goede observatie van het object te hebben moet je het in je handen hebben.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: marktwaardetopic

Bericht door sobel »

$hifty schreef:om een echte expertise te kunnen maken moet je het object in je handen kunnen hebben. dat is mijn mening, je kan wel aannemen dat iets echt of nep is maar om een goede observatie van het object te hebben moet je het in je handen hebben.

Een aan de hand van die waarneming kan je een prijs schatten welke volgens jou reeel lijkt, dit is voor iedereen verschillend.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: marktwaardetopic

Bericht door Nick U »

Ik vind dat Sobel het mooi afsluit, het was maar een idee ter verbetering van het forum.... ik begrijp dat iedereen dezelfde mening deelt.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Plaats reactie