ammo clips

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

ammo clips

Bericht door Nick U »

Afbeelding

mag je deze ( onscherp gemaakt) in Nederland hebben en zo ja waar kan je ze kopen?
mocht je een vergunning ervoor nodig moeten hebben, hoe makkelijk of moeilijk kom je daaraan en wat zijn de eisen?

vind het leuk voor mn verzameling maar kheb geen zin dat ze huiszoeking komen doen ( in het ergste geval) tis een maat van mij overkomen, niet leuk, ze nemen alles mee wat ook maar op munitie lijkt.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: ammo clips

Bericht door ammo »

$hifty schreef:Afbeelding

mag je deze ( onscherp gemaakt) in Nederland hebben en zo ja waar kan je ze kopen?
mocht je een vergunning ervoor nodig moeten hebben, hoe makkelijk of moeilijk kom je daaraan en wat zijn de eisen?

vind het leuk voor mn verzameling maar kheb geen zin dat ze huiszoeking komen doen ( in het ergste geval) tis een maat van mij overkomen, niet leuk, ze nemen alles mee wat ook maar op munitie lijkt.
Nee ,mag je niet hebben, en ja je hebt een verlof nodig. Je zal lid moeten worden van de NVBMB(vanaf 18 jaar )
je kan dan een half jaar aspirant lid worden , en daarna word er besloten of je als lid toegelaten word.
Je moet wel serieus met munitie bezig zijn en dat wil zeggen je zal de munitie ook moeten bestuderen,
en niet alleen verzamelen.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: ammo clips

Bericht door Nick U »

kut nederland :? echt he, van alle europese landen moet ik net weer in Nederland wonen
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: ammo clips

Bericht door coco »

$hifty schreef:kut nederland :? echt he, van alle europese landen moet ik net weer in Nederland wonen
Enkel op wapen en munitie gebied is het kut, ga jij voor de overige regels maar eens na hoe goed het hier is geregeld!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door sniper snoop »

Ik zou verdorie nog in Nederland willen wonen. Fijn land, mss wel duurder maar alles is beter geregeld dan onze kl***** land. Alhoewel ik al verzoekjes heb gekregen van mijn oom die in Spanje woont om in Spanje te wonen (huizen die hij verhuurd), waar het nog beter is, kan ik gewoon mijn woonplaats niet missen. :(
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: ammo clips

Bericht door coco »

sniper snoop schreef:Ik zou verdorie nog in Nederland willen wonen. Fijn land, mss wel duurder maar alles is beter geregeld dan onze kl***** land. Alhoewel ik al verzoekjes heb gekregen van mijn oom die in Spanje woont om in Spanje te wonen (huizen die hij verhuurd), waar het nog beter is, kan ik gewoon mijn woonplaats niet missen. :(
En hoe goed het hier ook geregeld is, ik ben toch van plan te vertrekken naar België (Vlaanderen) vraag me niet waarom, maar trekt me gewoon wat meer dan Nederland.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door sniper snoop »

coco schreef:En hoe goed het hier ook geregeld is, ik ben toch van plan te vertrekken naar België (Vlaanderen) vraag me niet waarom, maar trekt me gewoon wat meer dan Nederland.
Succes! :lol:
Provincie aanraden? West-Vlaanderen en hoe zuidelijker hoe beter. :lol: Wij trekken er niks meer van aan en wij doen meestal nog alles ouderwets. :D :lol:

We gaan een beetje off-topic denk ik.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: ammo clips

Bericht door ammo »

coco schreef:
$hifty schreef:kut nederland :? echt he, van alle europese landen moet ik net weer in Nederland wonen
Enkel op wapen en munitie gebied is het kut, ga jij voor de overige regels maar eens na hoe goed het hier is geregeld!
Hoezo kut op wapen en munitie gebied, Er is van alles mogelijk ,zoals hier al vaker gezegd, mits je serieus bezig bent,
En geen kreten van ik wil munitie gaan verzamelen omdat ik cool vet enz vind, want zo werkt het niet.
Nemo Me Impune Lacessit
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: ammo clips

Bericht door jurgen »

vanalles mogelijk, dan moet je je in een club o.i.d. inschrijven en jarenlang lid zijn enzo.

Moest het hier zo zijn dan had ik verschillende dingen niet mogen hebben die ik nu heb, alleen omdat ik er nog niet eens een jaar mee bezig ben.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door sniper snoop »

jurgen schreef:vanalles mogelijk, dan moet je je in een club o.i.d. inschrijven en jarenlang lid zijn enzo.

Moest het hier zo zijn dan had ik verschillende dingen niet mogen hebben die ik nu heb, alleen omdat ik er nog niet eens een jaar mee bezig ben.
Ik heb een tip gekregen. Een verzamelaarsvergunning aanvragen. Grote soep om die te krijgen, maar eenmaal je die hebt heb je veel voordelen. Verlof vrij enz enz.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: ammo clips

Bericht door Nick U »

coco schreef:
$hifty schreef:kut nederland :? echt he, van alle europese landen moet ik net weer in Nederland wonen
Enkel op wapen en munitie gebied is het kut, ga jij voor de overige regels maar eens na hoe goed het hier is geregeld!
persoonlijk vind ik het hier een beetje achteruit gaan maargoed...laat ik ontopic blijven.

maar zo'n verzamelaarsvergunning, die kan je alleen vanaf 18 jaar krijgen denk ik? en ik hoorde al van jeroen dat je daar een bepaalde prijs voor betaald. een flinke prijs, een nederlandse prijs om het zo maar te zeggen.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: ammo clips

Bericht door coco »

ammo schreef:
coco schreef:
$hifty schreef:kut nederland :? echt he, van alle europese landen moet ik net weer in Nederland wonen
Enkel op wapen en munitie gebied is het kut, ga jij voor de overige regels maar eens na hoe goed het hier is geregeld!
Hoezo kut op wapen en munitie gebied, Er is van alles mogelijk ,zoals hier al vaker gezegd, mits je serieus bezig bent,
En geen kreten van ik wil munitie gaan verzamelen omdat ik cool vet enz vind, want zo werkt het niet.
Ik snap best dat je er serieus mee bezig moet zijn enzo, ik haal ook niet ook tegen wwm (wet wapen en munitie?) ik haal alleen uit tegen degene die beweert dat Nederland een rot land is om in te wonen.
Ik zelf ben helemaal niet bezig met munitie of wat dan ook dus ik heb zelf geen vergunningen nodig.

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door sniper snoop »

$hifty schreef:maar zo'n verzamelaarsvergunning, die kan je alleen vanaf 18 jaar krijgen denk ik? en ik hoorde al van jeroen dat je daar een bepaalde prijs voor betaald. een flinke prijs, een nederlandse prijs om het zo maar te zeggen.
Beter een pak geld betalen voor een vergunning zodat je alles mag bezitten (hier toch in België in dit geval) dan voortdurend vergunningen kopen. Mijn mening toch erover. Btw, geen vergunning = jij spaar illegaal. Als uw huis bijvoorbeeld afbrand en tijdens onderzoek zien ze uw illegale munitie, dan heb je een slechte moment.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: ammo clips

Bericht door Nick U »

sniper snoop schreef:
$hifty schreef:maar zo'n verzamelaarsvergunning, die kan je alleen vanaf 18 jaar krijgen denk ik? en ik hoorde al van jeroen dat je daar een bepaalde prijs voor betaald. een flinke prijs, een nederlandse prijs om het zo maar te zeggen.
Beter een pak geld betalen voor een vergunning zodat je alles mag bezitten (hier toch in België in dit geval) dan voortdurend vergunningen kopen. Mijn mening toch erover. Btw, geen vergunning = jij spaar illegaal. Als uw huis bijvoorbeeld afbrand en tijdens onderzoek zien ze uw illegale munitie, dan heb je een slechte moment.

dan ben je alles kwijt ja, voor een paar rottige hulsjes tsja. kvind het alleen jammer dat ze in nederland al moeilijk doen over een paar wat praktisch sierhulsjes zijn, niet meer dan stukjes metaal.

maarja iedereen heeft toch wel een paar hulsjes ofniet soms? mensen die reenacten zullen toch ook wel ammo clips in hun munitiezakjes hebben? anyway ik hoef die dingen al niet meer, veelste veel moeite voor een paar stukjes metaal, en ik krijg die vergunning sowiezo niet denk ik.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: ammo clips

Bericht door racefiets »

Geloof dat lidmaatschap NVBMB iets van 75 euro op jaarbasis is en 10 euro voor je verlof. Als dat nou een echte Nederlandse prijs is....
Plaats reactie