ammo clips

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: ammo clips

Bericht door ammo »

racefiets schreef:Geloof dat lidmaatschap NVBMB iets van 75 euro op jaarbasis is en 10 euro voor je verlof. Als dat nou een echte Nederlandse prijs is....
50 euro op jaarbasis, is het lidmaatschap van de NVBMB
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: ammo clips

Bericht door racefiets »

Zit zeker met EdB in mijn hoofd. (zal dan ook wel niet kloppen. :mrgreen: )
Het is in ieder geval nog goedkoper. Wat wil een hollander nog meer.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door Nico Roelofs »

ammo schreef:
racefiets schreef:Geloof dat lidmaatschap NVBMB iets van 75 euro op jaarbasis is en 10 euro voor je verlof. Als dat nou een echte Nederlandse prijs is....
50 euro op jaarbasis, is het lidmaatschap van de NVBMB
In je eerste jaar is het lidmaatschap nog wel wat hoger. Maar er zijn meer kosten. Je moet ook een verklaring van goed gedrag aanvragen bij het Gemeentehuis. Kost ook iets van 30 á 35 euro. En je zou de benzinekosten ook mee kunnen rekenen als je de cursus moet volgen, moet je tegenwoordig ook voor 1 dag. Maar dan nog valt de prijs wel mee voor een verlof.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door JimK »

Ik vind het in ieder geval een goede regel, die cursus!

En de kosten zijn niet overdreven. Voor elke simpele andere vereniging (sport oid) betaal je nog meer...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door johan willaert »

In B kost een Model 3 Wapenverzamelaars Erkenning tegenwoordig 318Euro, om de 5 jaar te hernieuwen...
29th Let's Go!!!!!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: ammo clips

Bericht door jurgen »

johan willaert schreef:In B kost een Model 3 Wapenverzamelaars Erkenning tegenwoordig 318Euro, om de 5 jaar te hernieuwen...
Die erkenning houdt toch in dat je schietklare (semi)automatische wapens mag heben, of is dat nog iets anders?
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: ammo clips

Bericht door Nick U »

semi mag helemaal niet geloof ik...
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door johan willaert »

Met een Erkenning Model 3 mag je alles hebben wat binnen je opgegeven thema past.

Voor mij zijn dat ALLE wapens uit beide wereldoorlogen (dus ook semi en volautomaten), hun onderdelen en munitie...

Die erkenning is met de nieuwe wapenwet trouwens de enige mogelijkheid om nog volautomaten te bezitten...
29th Let's Go!!!!!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: ammo clips

Bericht door Doornewaard »

johan willaert schreef:Met een Erkenning Model 3 mag je alles hebben wat binnen je opgegeven thema past.

Voor mij zijn dat ALLE wapens uit beide wereldoorlogen (dus ook semi en volautomaten), hun onderdelen en munitie...

Die erkenning is met de nieuwe wapenwet trouwens de enige mogelijkheid om nog volautomaten te bezitten...
Dat is Belgie neem ik aan?. Als je echt zo'n vergunning wil in Nederland wil, krijg je hem ook wel hoor... Als de wil er maar is.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door johan willaert »

Doornewaard schreef:Dat is Belgie neem ik aan?. Als je echt zo'n vergunning wil in Nederland wil, krijg je hem ook wel hoor... Als de wil er maar is.
Inderdaad in België
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door johan willaert »

Ik bedoelde dus wel schietklare volautomaten...

Voor het bezit van onklaar gemaakte wapens, inclusief semi- en volautomaten is in B geen vergunning vereist...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door sniper snoop »

johan willaert schreef:Ik bedoelde dus wel schietklare volautomaten...

Voor het bezit van onklaar gemaakte wapens, inclusief semi- en volautomaten is in B geen vergunning vereist...
Maar wel papieren die bewijzen dat ze legaal onschadelijk werden gemaakt. Een prima tip die ik kreeg van een verzamelaar! Koop schietklare wapens en laat die door de politie onschadelijk maken. Een document van de politie, dan ben je zeker dat ze legaal onschadelijk zijn! Beter een paar euro's meer betalen dan later kans dat ze in beslag zijn genomen!

Bekijk desnoods ook om welke Schietklaar wapens je geen vergunning nodig heb. Voorbeeld zijn alarm en seinpistolen.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: ammo clips

Bericht door jurgen »

En dan heb je nog verschillen met onklaar maken, in België moeten wapens uiteraard officieel onklaar zijn volgens de Belgische wet, maar erg veel (semi)automatische wapens zijn ook duits onklaargemaakt, als je daar invoerpapieren bij hebt dan is dat ook gedoogd is mij verteld.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: ammo clips

Bericht door johan willaert »

De wet schrijft geen enkel document voor dat je bij een wapen dient te hebben. De politie laat geen wapens onklaar maken en geeft geen certificaten.
Enkel de proefbank in Luik maakt wapens onklaar en stempelt ze met de juiste markering (het zogenaamde leeuwtje).
Bij sommige wapens geven ze een certificaat, bij andere (oudere) niet! Het certificaat is niet nodig volgens de wet. Het wapen dient de markering te hebben, dat is alles...

Buitenlandse onklaargemaakte wapens zijn wettelijk NIET in orde in België....
Lees de wet alvorens onwaarheden en 'heb ik horen zeggen' te verkondigen...

De wet is de wet voor iedereen en die wordt niet aangepast door de lokale huis-, tuin- en keukenflik.... De wapenwet en vergunningen zijn een zaak van de provincies en niet meer van de lokale polities....
29th Let's Go!!!!!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: ammo clips

Bericht door jurgen »

Excuseer hoor, mijn post was ook meer als vraagstelling bedoeld dan om iets te verkondigen.
Plaats reactie