Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door S1991 »

$hifty schreef:het bizarre is dat het ook gewoon mag ... je mag gewoon in menselijke botten handelen, griezelig.... kan hier niet een wet voor komen ofzo, dat menselijke overschotten alleen voor wetenschappelijke of geneeskundige doeleinden in bezit mogen zijn van mensen.... pfff ik kan er niet bij met mn hoofd, geen greintje respect voor de dood.
Waren ze wel mee bezig met zo'n wet. Zag je toen ook in Undercover in Nederland.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door coco »

omgitsme schreef:
$hifty schreef:het bizarre is dat het ook gewoon mag ... je mag gewoon in menselijke botten handelen, griezelig.... kan hier niet een wet voor komen ofzo, dat menselijke overschotten alleen voor wetenschappelijke of geneeskundige doeleinden in bezit mogen zijn van mensen.... pfff ik kan er niet bij met mn hoofd, geen greintje respect voor de dood.
Waren ze wel mee bezig met zo'n wet. Zag je toen ook in Undercover in Nederland.
Opzich is zo'n wet wel goed, maar wie zegt ons dat botten niet geneeskundig kunnen zijn, er is ook lang gedacht dat stamcel onderzoek nergens toe leidde, maar ondertussen zijn we er al wel achter dat je veel ziektes ermee kan genezen (nierziektes, leverziektes, hartaanvallen en infarcten), nu vind ik het natuurlijk ook belachelijk om zomaar alle botten opte graven en te gaan onderzoeken, maar als mensen zich opengeven voor de wetenschap moet er wel wat uitkomen lijkt me zo.

Dit heeft verder niets te maken met mensen die schedels in huis hebben omdat het 'stoer' staat bij hun verzameling, dat is nog steeds walgelijk! :r

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Foto's origineel of reproductie?

Bericht door asjemenou »

D_Dutch schreef:Zou dit origineel/echt kunnen zijn?

De eerste foto, deze foto vond ik nogal raar.
Eveneens als de tweede foto, een van de vele die hij aanbiedt.
Ik hoop dat iedereen ziet wie de tweede persoon voor moet stellen. :P :zapped:
Rick de G. schreef:Bij de eerste dacht ik dat het gewoon een slechte afdruk was van de fotograaf, maar bijna al zijn foto's zijn niet mooi afgedrukt.
Cas schreef:Wellicht zijn het herdrukken van negatieven, maar dat lijkt me bij de laatste al sterk. Ik zou er niets over durven zeggen.
Vanaf een beeldscherm blijft het altijd lastig om een foto op originaliteit te kunnen beoordelen. Een foto moet je kunnen zien om 'm goed te kunnen beoordelen. Als ik de foto's van deze Ebay aanbieder bekijk dan heb ik toch wel het vermoeden dat het hier om reproducties gaat. Wat mij opvalt, is de vreemde kartelrand aan de foto's. Nu ben ik geen kenner van mogelijk Oekraïens of Russisch fotopapier maar ik vind de kartelrand te scherp en te regelmatig van vorm. Bij origineel gekarteld fotopapier is dit niet namelijk niet zo. Ook vind ik de achterkant bedenkelijk. Waarom zou een Duitse Kriegsberichter o.i.d. al zijn foto's voorzien van een Oekraïense tekst? Een enkele foto zou nog kunnen zijn voorzien van een soortgelijke stempel maar waarom allemaal?
Over de scherpte of kwaliteit van de afdruk valt weinig te zeggen. Ten tijde van WOII werden fotonegatieven ook gedupliceerd. Dupliceren gaat meestal gepaard met kwaliteitsverlies.
Nogmaals om de foto goed te kunnen beoordelen moet je zo'n foto met het oog kunnen bekijken. De voorbeelden van de foto's in de advertenties zijn te klein om ze ook maar enigszins goed te kunnen beoordelen.
Het is mogelijk dat de foto's opnieuw zijn gefotografeerd op film (van originelen of uit een boek o.i.d.) en vervolgens op fotopapier zijn afgedrukt.
Of de foto's zijn gescand en langs elektronische manier afgedrukt op fotopapier. De methode zoals dat vandaag de dag in fotocentrales gebeurt.
Ik lees in dit topic iets over het controleren op echtheid m.b.v. een UV lamp. Een waterdichte methode is dit zeker niet. PE fotopapier wat een PVC coating heeft zal inderdaad oplichten onder zo'n lamp maar er bestaat ook fotopapier wat geen PVC coating heeft. Dit zal dus niet oplichten bij UV licht. Uit ervaring weet ik dat er geregeld oude en overjarige partijen ongebruikt fotopapier opduiken. Voor de kritische fotograaf niet echt ideaal om te gebruiken maar voor een Oekraïense fotovervalser dus wel.
De foto’s die deze verkoper aanbiedt zijn eigenlijk te mooi om waar te kunnen zijn. En naar mijn mening zijn ze dit dan ook.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
mariag
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2009, 12:19

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door mariag »

Ik heb een typemachine merk Rheinmetall-Borsig op marktplaats gezet, heb dat ding ooit gekregen van mijn schoonvader met het verhaal dat de typemachine gevonden is in een bunker in IJmuiden. Nu krijg ik via de mail een reactie of hij in de oorlog is vervaardigt of daarvoor ? Kan een van jullie me daar misschien antwoord op geven ?
Alvast hartelijk dank !
rheinmetall.jpg
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Rick de G. »

Heb je nog foto's van andere markeringen?
Deze typmachines zijn in ieder geval na '33 geproduceerd: Toen fuseerde Rheinmetall met Borsig. Het is toevallig dat ik sinds een paar dagen wat aan het lezen ben over typemachines, anders had ik het ook niet geweten.
Op de foto is niet veel te zien, dus een type zou ik niet weten.

Er zijn in mijn optiek twee criteria waaraan je typemachine moet voldoen in alle waarschijnlijk:
Het is 'n Duits fabricaat.
Het is geen "portable".

Het eerste criterium is logisch, het tweede omdat een typemachine in de bunker blijft staan en dus stationar mocht zijn (groter en zwaarder). Typemachines in het veld waren vaak veel lichter en compacter (vielen onder het type portable, net als een laptop), zoals de Olympia Elite uit '33 die ik in mijn collectie heb.
Grenadier Markus Schenk
mariag
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2009, 12:19

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door mariag »

Er staat verder niet veel op ..... onder Rheinmetall-Borsig staat "Aktiengesellschaft/werk Sommerda
en op de onderkant staat nog een nummer maar dat is niet goed te lezen, ik denk dat er 6003 staat
rheinmetall-borsig.jpg
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Rick de G. »

Dit is inderdaad een stationar model, wat mijn verhaal dus bevestigt.
Verdere informatie kom ik nog op terug.
Grenadier Markus Schenk
mariag
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 apr 2009, 12:19

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door mariag »

Fijn dat je zoveel moeite wilt doen Rick, dank je wel !
richard757
Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:19
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door richard757 »

deze viel me op op mp volgens mij naoorloogs jasje http://link.marktplaats.nl/246591915
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Ivo Wilms »

Haha, zitten in ieder geval genoeg adelaars op... :')
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
richard757
Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:19
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door richard757 »

haahahh wel bijzonder een jas met een wapenstempel :lol:
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Rick de G. »

"...toegevoegd voor estetische waarde."

Idioot.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Nick U »

hmmm, bij mij ,een persoon die niet echt verstand heeft van decals gaat er hier toch wel een belletje rinkelen.

http://link.marktplaats.nl/249289900
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Westwall »

Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Nick U »

nog nooit van mn leven waar dan ook gezien.... :lol:
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Plaats reactie