Russen wilden Nederland veroveren

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door mtdr »

Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door okke »

jenkov schreef:In die tijd zou hij een verrader van het moederland genoemd worden.
Ook iedere soldaat die zich overgaf, terugtrok of werd omsingeld door de vijand was volgens de sovjets een potentieel verrader van het moederland en kon daarom als verrader behandeld worden. Velen zijn in strafregimenten of de Goelag verdwenen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door jenkov »

dank je mtdr .
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door jenkov »

dat weet ik okko
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door coco »

Dude, waarom haal jij al die oude topics over de Russen omhoog om ze vervolgens een soort van te verheerlijken/hun schulden kwijt te schelden althans zo komt het op mij over...
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door de korte golf »

even een vraagje. waarom typ je in het rood. dat is namelijk erg storend en ik ben niet de enige die dat vind.

mvg,

de korte golf
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door Moengoman »

jenkov schreef:In die tijd zou hij een verrader van het moederland genoemd worden . Kun je me meer over hem vertellen ?
Dat was hij ook. En een verrader van het Russische moederland was per definitie een Rus die zich niet doodvocht, waarmee je bewering dus ontkracht is.
Het is bovendien bekend dat de Duitsers in het prille begin overal als bevrijders werden binnengehaald. De door de Duitsers "bevrijde" plaatselijke Russen - om over de andere volkeren in de Sovjet-Unie maar te zwijgen - hadden een paar dagen nodig om te beseffen dat de nazi's minstens zo erg waren. Toch had de Weermacht gedurende 1941 in het geheel geen last van partizanenverzet; dat kwam pas vroeg in 1942.
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door jenkov »

welke bewering ?
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door coco »

de korte golf schreef:even een vraagje. waarom typ je in het rood. dat is namelijk erg storend en ik ben niet de enige die dat vind.

mvg,

de korte golf
Inderdaad!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door rutger »

Niet alleen het rood irriteert mij ook, maar ook de vage posts die Jenkov hier overal op het forum plaatst. Geen enkele bewering wordt ondersteund met argumenten. Meneer roept er maar wat op los. Verhalen die van geen kanten kloppen. En dan ook nog het pro-russisch gedrag...
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door ammo »

rutger schreef:Niet alleen het rood irriteert mij ook, maar ook de vage posts die Jenkov hier overal op het forum plaatst. Geen enkele bewering wordt ondersteund met argumenten. Meneer roept er maar wat op los. Verhalen die van geen kanten kloppen. En dan ook nog het pro-russisch gedrag...

Volkomen mee eens , Rudger , ik denkt dat jenkov een communist is dat verklaard ook het rood .
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door jenkov »

Ik schrijf in het rood om het Rode leger te eren en omdat rood mijn lievelingskleur .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door coco »

jenkov schreef:Ik schrijf in het rood om het Rode leger te eren en omdat rood mijn lievelingskleur .
Ik schrijf toch ook niet in het oranje om de koningin te eren of in het blauw omdat het mijn lievelings kleur is, als je in het zwart schrijft wordt je waarschijnlijk veel serieuzer genomen, dan dat op dit moment gebeurd en het is niet zo irritant voor de rest!

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door jenkov »

Dat maakt toch niet uit als jij in het roze wilt schrijven doe dat dan .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Russen wilden Nederland veroveren

Bericht door coco »

jenkov schreef:Dat maakt toch niet uit als jij in het roze wilt schrijven doe dat dan .
Als je kan lezen (en begrijpen) wat er staat, ik (en met mij iedereen) schrijf in het zwart gewoon om andere mensen niet 'lastig' te vallen met opvallende kleuren zodat ze zich gaan ergeren, nu lijkt het meer dat je op wilt vallen dan dat je echt wat te melden hebt, je valt namelijk meer op qua je kleur dan qua je kennis!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie