Vragen over mijn opa

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Yvette
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2009, 20:48

Vragen over mijn opa

Bericht door Yvette »

Hallo,

Ik ben Yvette Kramer en ben opzoek naar informatie over mijn opa. Ik ben nu op verschillende manieren aan het zoeken en hoop dat ook jullie mij misschien een beetje kunnen helpen.

Ik heb helaas niet veel informatie,

Zijn naam is Renze Kramer en ik weet dat hij bij de Knokploegen zat, waarschijnlijk die van Meppel maar dat is niet zeker, wel weet ik dat hij betrokken was bij de ontsnapping uit de gevangenis van Leeuwarden.

Ik heb verder wel een verhaal gehoord over een oom die is doodgeschoten door de Duitsers om zoons te kunnen pakken omdat die in het verzet zat. Ik weet niet of dit helpt maar denk dat alle beetjes helpen.

Vriendelijke groet Yvette Kramer

p.s. Misschien heeft er iemand een idee of tip waar ik misschien kan zoeken??
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Vragen over mijn opa

Bericht door sobel »

hallo Yvette,

Ik ben bang dat de kans erg klein is dat je via dit forum info kan inwinnen, al is het 't proberen natuurlijk altijd waard. Is het geen optie om in de archieven van de gemeente te neuzen of bij historische verenigingen info in te winnen?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie