Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Oproep!!

Wie heeft er nog foto's liggen van Duitse soldaten vanuit de 1WO + 2WO met zaklampen op het uniform.Het moeten wel originele foto’s zijn die je zelf in je bezit hebt en geen gekopieerde Scans van het Inter - Net dus enkel foto's die je eigendom zijn, zo ja en indien mogelijk wil ik daar graag ''HR'' scans van hebben vanaf ca (4)MB neem dan contact met mij op via PM .Het plan ligt er om toch een zaklampenboek te gaan schrijven met een collega schrijver en militaria verzamelaar die al vele naslag boekwerken op zijn naam heeft staan. Dit boek zal enkel over de militaire zaklampen gaan voornamelijk de Duitse lampen zullen de Revue gaan passeren een soort van zaklampen Bijbel waarin je alles kunt vinden op dit gebied betreffende de Duitse zaklamp in de(1WO) + (2WO).Hier op dit forum staat natuurlijk al een schat aan informatie over deze materie alles van mijn hand maar dit boek gaat deze info zeker overtreffen…wordt vervolgt
Laatst gewijzigd door custom op 29 apr 2009, 00:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Ciao..
Beautiful additions .. My recent purchases.. :W Viper 4
Wif Signal 1936
Wif Signal 1936
Pertrix 679L
Pertrix 679L
51173c.JPG
Daimon 2233
Daimon 2233
Daimon 2233 + battery
Daimon 2233 + battery
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Rick de G. »

custom schreef:Oproep!!

Wie heeft er nog foto's liggen van Duitse soldaten vanuit de 1WO + 2WO met zaklampen op het uniform.Het moeten wel originele foto’s zijn die je zelf in je bezit hebt en geen gekopieerde Scans van het Inter - Net dus enkel foto's die je eigendom zijn, zo ja en indien mogelijk wil ik daar graag ''HR'' scans van hebben vanaf ca (4)MB neem dan contact met mij op via PM .Het plan ligt er om toch een zaklampenboek te gaan schrijven met een collega schrijver en militaria verzamelaar die al vele naslag boekwerken op zijn naam heeft staan. Dit boek zal enkel over de militaire zaklampen gaan voornamelijk de Duitse lampen zullen de Revue gaan passeren een soort van zaklampen Bijbel waarin je alles kunt vinden op dit gebied betreffende de Duitse zaklamp in de(1WO) + (2WO).Hier op dit forum staat natuurlijk al een schat aan informatie over deze materie alles van mijn hand maar dit boek gaat deze info zeker overtreffen…wordt vervolgt
Custom, geweldig idee.
Ik neem aan dat men ook foto's van eigen zaklampen in kan sturen die in de collectie zitten?
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@ Rick,

Dank je :)maar zaklampen foto's voor in het boek heb ik al meer dan voldoende.ik zoek enkel nog zoals gemeld originele soldaten foto’s met zaklamp op het uniform .Als je die zelf in je bezit hebt en het geen gekopieerde Scans zijn van het Inter Net dus enkel foto's die je eigendom zijn. zo ja en indien mogelijk wil ik daar graag ''HR'' scans van hebben vanaf ca (4)MB neem dan contact met mij op via PM .

NB:Je mag natuurlijk altijd hier je zaklampen collectie laten zien graag zelfs. _/-\o_

groet,
Laatst gewijzigd door custom op 30 apr 2009, 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hoi Custom

ik tel de dagen af wanneer het boek uitkomt zal zeker de moeite zyn :cheer: ,ik stuur je volgende week 2 originele fotos op van de eerste wereldoorlog van soldaten met zaklamp

grts bruno
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

BRUNO FRANCK schreef:hoi Custom

ik tel de dagen af wanneer het boek uitkomt zal zeker de moeite zyn :cheer: ,ik stuur je volgende week 2 originele fotos op van de eerste wereldoorlog van soldaten met zaklamp

grts bruno


Ok Bruno,mooi werk en alvast bedankt ik hoop dat er vele zullen gaan volgen op deze wijze. _/-\o_
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

viper 4 schreef:Ciao..
Beautiful additions .. My recent purchases.. :W Viper 4
P3260181.jpg
51173.JPG
51173c.JPG
207501377_o.jpg
207501727_o.jpg
Hi Viper4 mooie Wehrmacht lampen heb je weer gevonden . :wink: .en tevens mooi dat je nu ook de (2WO) zaklampen uit elkaar kunt houden en dat zie ik graag je hebt goed opgelet _/-\o_
Elke oorlog is er een teveel !
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hello allemaal

dit is men laatste aanwinst

codextra,eind jaren 1930

gestempeld brevete S.G.D.G sans garantie du gouvermont

grts bruno
gemaakt in frankryk

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hi Bruno,

Dat is een heeeeeeeeeeeele fraaie aanwinst vooral de kleur is zeer apart en de opdruk in de frontplaat is ook al zo mooi meestal zijn die heel zwak te zien ,ik heb er div maar allemaal met een zwak stempel en meestal groen metalic gelakt kun je kleur beschrijven lijkt die op sandgelb??..zullen we ruilen Bruno..wellicht moet er dan een :cry: ....hihihihi.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Ciao..
similar pattern Fratelli Pagani or Daimon :? .. you think that model is it ?.. Grazie Viper 4
a.jpg
a.jpg (27.68 KiB) 1046 keer bekeken
43697266.jpg
43697266.jpg (26.88 KiB) 1047 keer bekeken
14040863.jpg
14040863.jpg (32.58 KiB) 1048 keer bekeken
79770061.jpg
79770061.jpg (26.19 KiB) 1045 keer bekeken
55039757.jpg
55039757.jpg (32.44 KiB) 1048 keer bekeken
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

Hi Viper

i do not think this lamp is a pagani,the lock for closing the lamp is not on the front ???????

greetings bruno :)
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Hello Bruno.. just, the closure is not the same as Pagani... model zaklampen similar BZP.. :W
t4.jpg
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hi Viper

i think your pocketlight is a Leclanche made in france,butt i do not have a picture of it :(

greetings bruno :wink:
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@ Viper 4

Deze bovenstaande lamp van jou is geen Pagani maar een ''LECLANCHE'' uit france lijkt wel iets op de Pagani die van jou is zonder het LECLANCHE stempel dat werd wel vaker gedaan in die tijd om kosten te besparen ect heb ik al eens eerder uitgelegd.Hie een foto van mij lamp met stempel 1938 made in france militaria..let op schakelaar op de top komt voor 100% over eem met jou lamp je mist de refleotor op jou lamp met de domlens:wink:

LECLANCHE france 1938 miltairia
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

viper 4 schreef:Hello Bruno.. just, the closure is not the same as Pagani... model zaklampen similar BZP.. :W
t4.jpg
De BZP lamp heeft niets met Pagani te maken het zijn puur kopie modellen van elkaar afgekeken dat werd toen op grote schaal destijds gedaan je kunt op een zaklamp uit die periode soms wel drie constructies aantreffen van verschillende fabrikanten. Het Copy-Right gebeuren stond toen nog op een laag pitje vooral in de oorlog maakten men alles van elkander na.Wel waren ze zo slim om deze producten dan maar niet te stempelen vandaar dat er nog zoveel materieel in omloop is zonder stempel ..maar dat wil dus niet altijd zeggen dat het dan om Fake gaat..
Elke oorlog is er een teveel !
Plaats reactie