Slowchat topic - deel 17

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door Sjoerd »

Als je de nieuwste versie koopt wel. Voor FSX betaal je zo €60,- en dan heb je op een normale computer geen superprestaties. Ik gebruik alleen FS2004 en die is voor €10,- te krijgen bij Dynabite. De prijs van add-ons varieert van ongeveer €20,- tot €100,- +
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door Charly1975 »

Mooi filmpje Sjoerd !!

Dat toestel dat net voor je de baan op ging terwijl je de landing al had ingezet...doet de PC dat of speel je dan on-line en is dat dan een andere speler ? Of had je stiekem geen toestemming om te landen ?? :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door Sjoerd »

Dat is de computer. Ik vlieg bijna nooit on-line, omdat het niet altijd even druk is. Daarom heb ik een hele lading AI-traffic paketten gedownload om het luchtruim en luchthavens wat voller en realistischer te maken.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door Charly1975 »

Slechte verkeersleiding dan daar :wink:

Ook al ben ik helemaal luchtvaartgek, ik geloof niet dat ik al die knopjes en zo kan onthouden. Heb het ooit eens geprobeerd met een demo versie van een A-10 Thunderbolt II en met een Su-nogwat...maar erg lang vliegen deed ik niet......en de schietstoel kon ik ook al niet vinden !!!! :bonk:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door iknowdintoo »

Probeer maar eens IL2, een stuk simpeler (nog steeds vrij geavanceerd als je op realistisch speelt) en erg leuk :) .
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door Sjoerd »

De verkeersleiding in Flightsimulator is inderdaad erg slecht. Ik ben aan het sparen voor een add-on die dat als het goed is beter doet. (Radar Contact) Het vliegtuig in het filmpje is een gekochte add-on, die veel realistischer is dan de standaard modellen die met FS worden meegeleverd. De handleiding is ruim driehonderd pagina's Bovendien helpt het dat mijn vader bij de KLM werkt en ik via een paar contacten originele checklisten in handen heb gekregen. :wink:

IL-2 is overigens een uitstekende sim! Bij Forgotten Battles kan je geloof ik ook een Stuka vliegen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door iknowdintoo »

IL2: 1946 bied rond de 200 vliegtuigen, inclusief 4 (dacht ik) versies van de Stuka, waaronder ook de G-1 (Kanonenvogel) versie. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan er in vliegen :P . Met de All Aircraft Arcade add-on (gratis te downloaden) krijg je nog eens een lading vliegende gevaartes tot je beschikking, bijvoorbeeld de Me323 en 321, en de Japanse Ohka kamikaze-vliegtuig (in multiplayer kan je die ook nog echt gebruiken - namelijk bevestigen op een Betty en daarna opstijgen - wat een gedoe :P ). Andere add-ons zijn ook erg leuk, zoals de B-29 Silverplate, oftewel de omgebouwde B-29 voor atoombommen. Als je onder de 3000 meter vliegt word je zelf ook gebraden piloot :P . Ook leuk is dat je zelf skins voor je vliegtuigen kan maken met simpele programma's zoals Paint (dat het er wat minder goed uitziet dan professionelere bewerkingsprogramma's daargelaten) . Erg leuk om in Campaign een Bf109 te vliegen, en op de skin je aantal neergehaalde vliegtuigen te zetten.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door iknowdintoo »

Een paar dagen geleden is Red Orchestra: Heroes of Stalingrad aangekondigd :D !
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door Auke »

En voor het vierde jaar op rij is een USSR-gerelateerde avatar verkozen tot mooiste van het forum! :yes:
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door viny »

Ik ben sip mensen, net vakantie geld, en tis ook alweer meteen onverwachts uit gegeven, afgelopen woensdag een aanrijding gehad, oftewel dit betekent, nieuwe motorkap, nieuwe radiateur, nieuwe intercooler, nieuwe koplampen, nieuwe grill, nieuwe bumper, en dan alle spuit kosten nog eens!

Een of andere pool in een busje vond het nodig plotseling op de rem te springen. Ik er vol bij op, en ik krijg niet eens wat terug van de verzekering!

Schiet mij maar lek :/
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door Sjoerd »

Balen... waarom krijg je niets terug van de verzekering??
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door viny »

Sjoerd schreef:Balen... waarom krijg je niets terug van de verzekering??
Omdat ik tegen een zogenaamde stilstaande auto ben aan gereden! Ik ga het zowiezo aanvechten, aangezien me vader nogal in het wereldje zit ga ik er alles aan doen om iets terug te krijgen!
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door Charly1975 »

Da's lullig maar het is wel zo dat degene die achterop knalt vaak niets vergoed krijgt. De achteropkomende wordt dan verweten dat die te weinig afstand heeft gehouden op de voorganger, wat weer in de volksmond 'kleven' heet en ook nog eens strafbaar is. Heel af en toe onder bijzonder omstandigheden kan je nog weleens geluk hebben.

Een auto is maar een auto...het is toch veel belangrijker dat je er zelf niets aan over hebt gehouden ? (en ook de ander niet uiteraard)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door rutger »

Charly1975 schreef:
Een auto is maar een auto...het is toch veel belangrijker dat je er zelf niets aan over hebt gehouden ? (en ook de ander niet uiteraard)
Al was die auto naar de mallemoer, wees inderdaad maar blij dat je het er goed van af hebt gebracht. Een auto kan altijd vervangen worden.
Maar desondanks toch bale..
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: Slowchat topic - deel 17

Bericht door viny »

Ja is ook zeker waar, maarja, net weer lekker bezig wat geld aan het sparen, alles weer weg:(

Afbeelding
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gesloten