onderscheiding, Duits.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: onderscheiding, Duits.

Bericht door Fahnenjunker »

Het ontwerp. Als je oplet zie je dat er een heleboel verschillende ontwerpen van deze onderscheiding zijn. Datzelfde geldt voor andere abzeichen. Door vergelijking met andere onderscheidingen is men tot de conclusie gekomen dat de exemplaren zoals die van jouw door Karneth zijn gemaakt of in ieder geval een conglomeratie van fabrikanten gelinkt aan Karneth.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: onderscheiding, Duits.

Bericht door Doornewaard »

Ik ben er eigelijk nog niet zo zeker van. Bij de mijne vindt ik het zwaard te dik. En het is een hollow blocking hing.
Zal hem wel ff op waf zetten, kijken wat ze daar zeggen.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: onderscheiding, Duits.

Bericht door Doornewaard »

Je had wel gelijk Jaap!, het is een hele vroege R.K. die met zink opgevult kon worden. Twijfelde zelf wel ff, " a rare one'' zeggen ze op waf.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: onderscheiding, Duits.

Bericht door Fahnenjunker »

Tuurlijk heb ik gelijk, ik heb altijd gelijk :lol: Nee maar ff serieus, dit is idd een zeldzamere uitvoering, heb hem zelf ook. Er bestaat ook nog een uitvoering van buntmetall, die is nog lastiger te vinden. Heb de jouwe op WAF beter kunnen bekijken, zeer fraai moet ik zeggen.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: onderscheiding, Duits.

Bericht door Doornewaard »

Jaap van der Laan schreef:Tuurlijk heb ik gelijk, ik heb altijd gelijk :lol: Nee maar ff serieus, dit is idd een zeldzamere uitvoering, heb hem zelf ook. Er bestaat ook nog een uitvoering van buntmetall, die is nog lastiger te vinden. Heb de jouwe op WAF beter kunnen bekijken, zeer fraai moet ik zeggen.
Haha jaja, achja je kunt niet alles weten he. Op waf komen ze er ook niet altijd uit!, soms weleens moeilijk met die makerloze abzeichen. Vooral bij deze waar meer zonder merkje zijn, dan met.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: onderscheiding, Duits.

Bericht door Fahnenjunker »

Het begint idd erg op een wetenschap te lijken ja. Maar dat is ook wel weer leuk.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

Re: onderscheiding, Duits.

Bericht door seeadler »

Het al jaren een wetenschap!!

En zeker weten doe je het niet altijd!!

Mvg, Mark.
Plaats reactie