laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Aangepaste foto

Bericht door asjemenou »

Erg mooie foto Erik. Ik kon het wederom niet laten om de foto wat te verouderen. Fotogenieke jongen die Sander. :wink:

Afbeelding
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Mr_Flibble »

Echte "Duitse" kop die het plaatje afmaakt zullen we maar zeggen :lol:

Tot dusver heb ik mijn zwart/wit film (Adox of Efke) altijd laten ontwikkelen bij een Vak-laboratorium, maar ik ben niet altijd even blij met het resultaat om eerlijk te zijn (watervlekken :( ), wordt het toch eens tijd dat ik het zelf ga doen.


Afbeelding
Mr_Flibble, als WO1 United States Air Service Piloot, op de Amerikaanse begraafplaats in Romagne
In Tabulas Argenteas Refero
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Kalkvlekken

Bericht door asjemenou »

Met watervlekken bedoel je waarschijnlijk dan (witte) kalkvlekken. Deze blijven achter als de film opdroogt. Waarschijnlijk spoelt het fotovaklaboratorium dan met hard water.
Mocht je besluiten om je fotorolletjes zelf te gaan ontwikkelen dan is er wel een trucje om kalkvlekken te voorkomen. Koop een fles afwasmiddel. Voeg bij je laatste spoelgang van het fotorolletje een paar druppels afwasmiddel. Je fotorolletje vervolgens op een stofvrije plek ophangen en tussen twee vingers van boven naar beneden droogtrekken en verder op laten drogen. Op deze manier krijg je geen kalkvlekken op je fotorolletje.
Dit trucje kan je beter niet toepassen bij je fotorolletjes die al ontwikkelt zijn. Er bestaat wel filmcleaner waarmee je deze kalkvlekken ook wel weg krijgt. Of dit nog ergens te verkrijgen is durf ik niet te zeggen. In het fimtijdperk kon ik dit spul via mijn werk verkrijgen. Bij de fotospeciaalzaak heb ik het overigens ook nog nooit gezien maar je kunt het daar eens navragen.

Mooie foto trouwens. Mooi hè zwart/wit fotografie.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Mr_Flibble »

Bewogen...De fotografe had nog nooit met een Kodak box camera gewerkt. En het verscherpen heeft niet echt geholpen in dit geval.
In Tabulas Argenteas Refero
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Joey-Pegasus »

Om even een andere kant van het re-enacten te tonen:

Afbeelding

De VMD staat hier erewacht bij een herdenking bij het Kapelsche Veer(overigens met gevoelstemperatuur -9, en dan ivm uniformiteit van tenue iedereen alleen in battledress!). Ikzelf sta helemaal links in het tenue van de Canadese Black Watch.
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Aangepaste foto

Bericht door Sander89 »

asjemenou schreef:Erg mooie foto Erik. Ik kon het wederom niet laten om de foto wat te verouderen. Fotogenieke jongen die Sander. :wink:
Mooi gedaan! :D
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Mr_Flibble »

Joey, ja dat was verschrikkelijk koud met die snijdende wind tijdens de herdenkingsceremonie. In mij Class A 4-pocket jacket en wollen broek ging dat nog wel, maar m'n handen en oren moesten naderhand toch echt even ontdooien.

Afbeelding
Deze slechte foto heb ik nog van de herdenking, de negatieven waren erg bekrast door de Box Tengor camera (1926-28). Dat heb ik ondertussen gefikst met schuurpapier :evil:
In Tabulas Argenteas Refero
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Erik S. »

Mr_Flibble schreef:Joey, ja dat was verschrikkelijk koud met die snijdende wind tijdens de herdenkingsceremonie. In mij Class A 4-pocket jacket en wollen broek ging dat nog wel, maar m'n handen en oren moesten naderhand toch echt even ontdooien.

Afbeelding
Deze slechte foto heb ik nog van de herdenking, de negatieven waren erg bekrast door de Box Tengor camera (1926-28). Dat heb ik ondertussen gefikst met schuurpapier :evil:

Hey dat ben ik daarvoor Rick!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Mr_Flibble
Lid
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 nov 2004, 16:24
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Mr_Flibble »

Afbeelding
Mr_Flibble tijdens Operation Pheasant Waalwijk, copyright Carli Nelissen.

Camera die ik vast heb: Leitz Leica IIIa + 90mm Elmar lens + VIDOM zoekertje + FIKUS zonnekap, allemaal van rond 1937
In Tabulas Argenteas Refero
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door david879 »

Ik was bij Pheasant
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Leica camera

Bericht door asjemenou »

Mr_Flibble schreef:Camera die ik vast heb: Leitz Leica IIIa + 90mm Elmar lens + VIDOM zoekertje + FIKUS zonnekap, allemaal van rond 1937
Mooi cameraatje, met ook nog enige verzamelwaarde. Daar zal je vast mooie foto's mee maken.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Joey-Pegasus
Lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 04 mar 2007, 14:44

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Joey-Pegasus »

Ik ook:

Afbeelding
Links, even assisteren bij het leren van de drill aan een nieuw lid.

Afbeelding
De DZ vrij houden van kleine koters ^^
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Bram.T. »

[youtube]gnn4FHWKvnw&feature=channel_page[/youtube]
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Aangepaste foto

Bericht door david879 »

asjemenou schreef:Erg mooie foto Erik. Ik kon het wederom niet laten om de foto wat te verouderen. Fotogenieke jongen die Sander. :wink:

Afbeelding
Hoe heb je deze foto zo gekregen?
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door iknowdintoo »

Heb het zelf ook gevraagd via PB :wink:
[quote=""Asjemenou"]Hallo Durk,

Op zich is het verouderen van zo'n foto niet zo moeilijk alleen moet je weten of hoe je het moet doen. De foto is verouderd in Photoshop maar dit verouderen kan vast ook in elk willekeurig fotobewerkingsprogramma.
Hoe ik zo'n foto verouderd kan ik niet in één regel vertellen. Het is een combinatie van weten wat er in Photoshop mogelijk is en fantasie. Voor dat ik aan zo'n foto begin heb ik al een idee in mijn hoofd of hoe de foto uiteindelijk moet gaan worden. Doordat ik Photoshop goed ken, kan ik het idee uitwerken.
Er zijn overigens wel boeken over digitale fotografie te verkrijgen waar dergelijke trucjes ook in staan.[/quote]
Plaats reactie