Waar is dit getrokken?

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Roel R. schreef:Het is zeker fout, maar ik twijfel erover of het kopen fout is,

a/ verkoopt die gene het niet aan jou, komt er wel een ander
b/ soms kun je exclusievere items krijgen op die manier
Inderdaad en daarom zeg ik ook niks !
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

natuurlijk, het is fouter om het te doen dan om het te kopen.
Maar net als met fietsen kopen van junkies, als niemand het zou kopen zou het niet gebeuren...maar ja het internet is te groot en sociale controle niet echt iets wat er veel voorkomt :)

Maar eh...als je iemand kent die albums uit elkaar rukt...gewoon op aanspreken..op vingers tikken...tong uitsteken...tegen zijn mamma zeggen... :lol:

Fotoalbums uit elkaar rukken...daar wordt je doof van... :P
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Zelf zou ik nooit geen albums uiteen trekken. Zo gaat toch een deel van de originaliteit verloren.
Van de andere kant; als die persoon dat wil doen is dat zijn goed recht. Hij heeft de albums op een eerlijke manier verworven? Nou dan; zijn eigendom. En al hangt hij zichzelf vol met losgerukte foto's; dat moet hij toch zelf weten.
En wilt ge niet dat die persoon de kans daartoe krijgt, biedt dan zelf meer op de albums die hij wil kopen.
Als ik mijn verzameling in de brand zet, is dat toch zeker mijn keus? Ik kan toch zeker met mijn eigendom doen wat ik wil! Respecteer een ander; respecteer zijn eigendom!


Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
marloes
Lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 mei 2004, 21:58

Bericht door marloes »

tuurlijk mag ie dat zelf weten maar ik mag het afkeuren...en als ie slim is doet ie het ook niet waar ik bij ben... 8)
"Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen... dan dooft het licht"
HM van Randwijk 1909-1966
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Mwa, de helft van het album is geschiedenis, de andere helft is iemands eigendom. Als je je eigen eigendom kapot wilt maken is er natuurlijk niks op tegen, maar de geschiedenis helft gaat zo wel mee verloren. T is maar hoe je het beziet :)
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

antwerpx schreef:Mwa, de helft van het album is geschiedenis, de andere helft is iemands eigendom. Als je je eigen eigendom kapot wilt maken is er natuurlijk niks op tegen, maar de geschiedenis helft gaat zo wel mee verloren. T is maar hoe je het beziet :)
waarschijnlijk heeft ie geld nodig... jammer, maar het moet voor hem (denkt ie)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie