Recente aanwinst, kleine grouping 342nd Arm'd FA Bn

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Recente aanwinst, kleine grouping 342nd Arm'd FA Bn

Bericht door S1991 »

Ik heb al een tijdje niks meer van mijn verzameling of recente aanwinsten laten zien, en sommige vinden het ook niet erg waarschijnlijk.
Een paar weken geleden heb ik deze kleine grouping van Harold I. Abrahamson kunnen kopen via evil-bay*. Jammer genoeg is de grouping opgesplitst zoals wel vaker op evil-bay. Maar ik had het geluk om toch nog wat van die grouping te kunnen krijgen. Jammer genoeg heb ik de listing waar zijn dog-tag in zat net niet kunnen winnen, zoals vaker in de laatste seconden overboden ook heb ik zijn sewing lot niet kunnen winnen.
Volgens het papierwerk heeft Harold I. Abrahamson in de 342nd Armored Field Artillery Battalion gediend, dit was een eenheid wat een detachment was van de 12th Armored Division, ook heeft de 342nd Armored Field Artillery Battalion samen gevochten met de 101st Airborne Division in Maart 1945. Ook al is het een kleine grouping het is toch wel interessant. De 3rd Army patch is een OD-border met greenback, de 7th Army patch is een whiteback. De Good Conduct medal is genaamd. Het is mogelijk dat deze GI in de Pacific (PTO) heeft gevochten alswel in Europa (ETO) door een ribbonbar. Namelijk de PUC (Presidential Unit Citation hier wat meer uitleg erover:
The Presidential Unit Citation is awarded to units of the Armed Forces of the United States and allies for extraordinary heroism in action against an armed enemy on or after 7 December 1941 (the date of the Attack on Pearl Harbor and the start of American involvement in World War II). The unit must display such gallantry, determination, and esprit de corps in accomplishing its mission under extremely difficult and hazardous conditions so as to set it apart from and above other units participating in the same campaign. The degree of heroism required is the same as that which would warrant award of the Distinguished Service Cross or Navy Cross to an individual.
Naast de PUC is een Asiatic Pacific Campaign ribbon met 2 battlestars.

Harold I. Abrahamson himself:
Afbeelding
Zijn Permit cards waarin staat waar hij overal mee gereden heeft en mag rijden:
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Kaartjes voor verlof dat hij van de basis af mag en van zijn 'organisatie':
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zijn insignia (3rd Army, 7th Army, Pvt stripes, Ruptured Duck en Service bar):
Afbeelding
Een overcoat knoop, Marksman badge met Carbine en Pistol, US collar disks, Field Artillery collar disks, Ordnance collar disk, ribbons n.l. American Campaign medal, E.A.M.E., Asiatic-Pacific Campaign ribbon, American Defense ribbon, World War 2 Victory Medal, Wolf Brown Good Conduct Ribbon, normale Good Conduct Ribbon, Wolf Brown E.A.M.E. ribbon, lintje Good Conduct en een Good Conduct medal op naam:
AfbeeldingAfbeelding

Grt,

*= eBay
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Recente aanwinst, kleine grouping 342nd Arm'd FA Bn

Bericht door Westwall »

Ziet er goed uit.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Recente aanwinst, kleine grouping 342nd Arm'd FA Bn

Bericht door S1991 »

Westwall schreef:Ziet er goed uit.
Bedankt.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Recente aanwinst, kleine grouping 342nd Arm'd FA Bn

Bericht door D_Dutch »

Mooi! :) Ook erg leuk dat er een foto bij zit, dat maakt het dan altijd een tikje persoonlijker vind ik. :)
Wel cool dat je dit zomaar op ebay gevonden hebt!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Recente aanwinst, kleine grouping 342nd Arm'd FA Bn

Bericht door patrickh »

Mooie aanwinst,en idd jammer dat zo'n lotje wordt gesplitst!

gr.Patrick
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Recente aanwinst, kleine grouping 342nd Arm'd FA Bn

Bericht door S1991 »

patrickh schreef:Mooie aanwinst,en idd jammer dat zo'n lotje wordt gesplitst!

gr.Patrick
Bedankt. Ja dat vind ik ook. Maar gelukkig dat ik wel wat dingen er van heb kunnen winnen.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Recente aanwinst, kleine grouping 342nd Arm'd FA Bn

Bericht door sobel »

Leuke grouping.

Kan me nog goed herinneren dat 2-3 jaar geleden een 101st Airborne grouping verkocht werd op ebay van een KIA soldaat, alles in losse delen van uniform tot het huge veel papierwerk (helm was echter niet meer beschikbaar), ik heb toen een envelop met een brief geschreven vanuit nederland naar zijn moeder kunnen kopen, en deze koste me uiteindelijk 45$!! Dus vanuit financieel opzicht kan ik het wel begrijpen van de verkoper, er worden immers gelachelijke prijzen voor betaald dan. Maar het is natuurlijk zonde..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Recente aanwinst, kleine grouping 342nd Arm'd FA Bn

Bericht door S1991 »

sobel schreef:Leuke grouping.

Kan me nog goed herinneren dat 2-3 jaar geleden een 101st Airborne grouping verkocht werd op ebay van een KIA soldaat, alles in losse delen van uniform tot het huge veel papierwerk (helm was echter niet meer beschikbaar), ik heb toen een envelop met een brief geschreven vanuit nederland naar zijn moeder kunnen kopen, en deze koste me uiteindelijk 45$!! Dus vanuit financieel opzicht kan ik het wel begrijpen van de verkoper, er worden immers gelachelijke prijzen voor betaald dan. Maar het is natuurlijk zonde..
Klopt helemaal, daarom heb ik ook telkens zoiets van het moet gewoon samen blijven. Het is samen gekomen en moet dus ook samen weg gaan.
Maarja, blijkbaar hebben deze mensen er geen emotionele of morele waarden erbij alleen maar de financiële waarden en dat is toch uiteindelijk wel jammer.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gesloten