Citaat Sobel.

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Citaat Sobel.

Bericht door Ivo Wilms »

"Omdat wij vinden dat er ruimte moet zijn voor discussie, het is makkelijk om zomaar alle topics te sluiten waarvan de starter de kritiek niet van kan verdragen. Echter zou dit de geloofwaardigheid van dit forum weghalen. Tevens vind ik dat een topicstarter zelf de verantwoording heeft over het topic dat hij-zij opent, het moet niet een simpel wegwerp onderwerp worden.


Maar aangezien deze topicstarter de boel al heeft geedit (wat hij zelf moet weten, begrijp me niet verkeerd)

locken we dit op."


Nu wil ik geen oude koeien uit de sloot halen en zeker niemand tegen de schenen schoppen, maar staat dit niet haaks op de beslissing van twee jaar geleden? (Het opheven van het discussieforum.) Een plek waar men mócht discussiëren was er, maar werd gesloten wegens uit de hand gelopen discussies. Nu mag men dus schijnbaar overal op het forum een discussie beginnen, waarvan er dan ook nog eens af en toe een uit de hand loopt, zonder dat het een probleem is?
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Citaat Sobel.

Bericht door Erik S. »

Leuk!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Citaat Sobel.

Bericht door rutger »

Ivo Wilms schreef:
Nu wil ik geen oude koeien uit de sloot halen en zeker niemand tegen de schenen schoppen, maar staat dit niet haaks op de beslissing van twee jaar geleden? (Het opheven van het discussieforum.) Een plek waar men mócht discussiëren was er, maar werd gesloten wegens uit de hand gelopen discussies. Nu mag men dus schijnbaar overal op het forum een discussie beginnen, waarvan er dan ook nog eens af en toe een uit de hand loopt, zonder dat het een probleem is?
Touché :mrgreen:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Citaat Sobel.

Bericht door sobel »

Oe, er word een complete topictitel aan mij gewijd en dat terwijl ik heel niet zoveel meer post :) ik voel me vereerd.

Maar om tot de kern te komen, het uit de hand lopen van de discussies in het discussie forum was een van de redenen tot sluiting. alsmede ook dat het forum op gegeven moment enkel nog maar berichten bevatte welke niet wo2 dan wel oorlogs related waren. Aangezien we nogsteeds een wo2 forum zijn en we naar onze mening al redelijk ruimte bieden om een niet oorlogs discussie te voeren is dat onderdeel gesloten. Eerst de rotte appel er maar uit halen om kijken of er nog ruimte over is. Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen zonder dat onderdeel en lijkt het allemaal goed te gaan :).
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Citaat Sobel.

Bericht door Ivo Wilms »

Oké, daar kan ik me wel enigsinds in vinden.
Maar waarom dan een heel forum verwijderen? Ik bedoel, verwijder dan de topics die niks met het onderwerp wo2 te maken hebben.
Nu kom je op het hele forum topics tegen met discussies die, al dan niet, hoog oplopen. En dan zeggen dat er wél plaats is voor discussie.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Citaat Sobel.

Bericht door sobel »

Ik snap je punt niet, Er is toch ook ruimte voor discussie! Vandaar dat het topic zolang open bleef, er is nu inderdaad discussie overal op het forum, en dat is goed want daar is een forum voor, het is nu meer oorlogsrelated en gespecificeerder naar het onderwerp.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Citaat Sobel.

Bericht door Ivo Wilms »

En wat als een discussie ten koste van het onderwerp van de topicstarter gaat?
Het discussieforum was een plek waar mensen mochten discussiëren. Nu worden topics verziekt door discussies die er niet in thuis horen, dat bedoel ik. Dat vind ik niet in het kader van "er is ruimte voor discussie" vallen.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Citaat Sobel.

Bericht door sobel »

We proberen de topics waar zich een discussie in afspeeld zoveelmogelijk in goede banen te laten leiden, echter hebben we op dit moment een mod tekort (interesse?) en doen we ons best om allles zo snel mogelijk op te merken. echt er kan er niet altijd in minute worden opgetreden.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Citaat Sobel.

Bericht door okke »

Een dialoog, debat of discussie is de basis van een forum. Dit forum gaat over de tweede wereldoorlog. En om te zorgen dat het een beetje overzichtelijk blijft voor iedereen zijn onderwerpen die te maken hebben met de tweede wereldoorlog onderverdeeld in subforums met elk een eigen onderwerp of thema. Daarbinnen hebben leden de ruimte om met elkaar fatsoenlijk in dialoog, debat of discussie te gaan.

'Vroeger' was er ook een forumonderdeel 'Discussie', waarvan het onderwerp geen raakvlak had met het onderwerp van het wo2-forum, maar discussie was om de discussie. Ik nam daar graag aan deel.
Nu zijn alle forumonderdelen nog steeds aanwezig (en zelfs uitgebreider dan toen het onderdeel Discussie nog bestond), om met elkaar in gesprek te gaan over onderwerpen die te maken hebben met de tweede wereldoorlog.

Vanzelfsprekend willen we als forumlid ook wel eens een verzetje of wat anders dan die tweede wereldoorlog. Daarom is het onderdeel Babbelbox er nog. En anders is er een heel internet voor ons open...
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Citaat Sobel.

Bericht door Charly1975 »

okke schreef:Een dialoog, debat of discussie is de basis van een forum. Dit forum gaat over de tweede wereldoorlog. En om te zorgen dat het een beetje overzichtelijk blijft voor iedereen zijn onderwerpen die te maken hebben met de tweede wereldoorlog onderverdeeld in subforums met elk een eigen onderwerp of thema. Daarbinnen hebben leden de ruimte om met elkaar fatsoenlijk in dialoog, debat of discussie te gaan.

'Vroeger' was er ook een forumonderdeel 'Discussie', waarvan het onderwerp geen raakvlak had met het onderwerp van het wo2-forum, maar discussie was om de discussie. Ik nam daar graag aan deel.
Nu zijn alle forumonderdelen nog steeds aanwezig (en zelfs uitgebreider dan toen het onderdeel Discussie nog bestond), om met elkaar in gesprek te gaan over onderwerpen die te maken hebben met de tweede wereldoorlog.

Vanzelfsprekend willen we als forumlid ook wel eens een verzetje of wat anders dan die tweede wereldoorlog. Daarom is het onderdeel Babbelbox er nog. En anders is er een heel internet voor ons open...
Kan ik uit de tweede allinea concluderen dat de discussies die eerst in het discussie subforum werden gehouden, nu in de Babbelbox moeten plaatsvinden ?

Moet heel eerlijk zijn dat ik dit, tot het onderwerp w.s. z.s.m. op slot gaat, een leuk discussiepunt. Echter kan dit geen discussie zijn aangezien het niet WOII gerelateerd is en het niet in de babbelbox staat.....wordt toch het slotje... :)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Citaat Sobel.

Bericht door sobel »

Het is o.a. de babbelbox :) neem aan dan de leden hier prima een invulling in kunnen geven en zoals je weet (lijkt me niets nieuws) kan ook dit subfora niet wo2 materiaal bevatten evenals actueel.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Citaat Sobel.

Bericht door okke »

Charly1975 schreef:Kan ik uit de tweede allinea concluderen dat de discussies die eerst in het discussie subforum werden gehouden, nu in de Babbelbox moeten plaatsvinden ?
Je kan concluderen dat het tweedewereldoorlogforum een forum over de tweede wereldoorlog is waar de leden van dat forum ook prima over andere zaken moeten kunnen babbelen, maar wat geen debatplek is om over willekeurige onderwerpen te discussiëren enkel omdat discussiëren zo leuk is.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Citaat Sobel.

Bericht door Charly1975 »

okke schreef:Je kan concluderen dat het tweedewereldoorlogforum een forum over de tweede wereldoorlog is waar de leden van dat forum ook prima over andere zaken moeten kunnen babbelen, maar wat geen debatplek is om over willekeurige onderwerpen te discussiëren enkel omdat discussiëren zo leuk is.
En over een WOII onderwerp discussiëren enkel omdat discussiëren zo leuk is ? Wat helaas ook gebeurd/kan gebeuren. Je hoeft maar een balletje op te gooien over jodenvervolging of over Hitler hoe een geweldige redenaar hij was en zie daar is een discussie geboren om te discussiëren. Hoe wordt er gecontroleerd of wat zijn de maatstaven om te concluderen dat een discussie er is om te discussiëren ?



Bijgewerkt 03-06-2009: quote okke op de juiste manier geplaatst
Laatst gewijzigd door Charly1975 op 03 jun 2009, 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Citaat Sobel.

Bericht door okke »

Waarom zou dat gecontroleerd moeten worden? Zoals ik al schreef: het is niet verboden om te discussiëren.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Citaat Sobel.

Bericht door Charly1975 »

Mits het over WO II gaat. (?)

Indien ja, dan heb ik het begrepen. Indien niet, dan zal ik het waarschijnlijk niet begrijpen.
In beide gevallen bedankt Okke voor het verduidelijken. :)
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie