Een goed begin?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gast

Re: Een goed begin?

Bericht door Gast »

Want?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Een goed begin?

Bericht door jurgen »

modelbouw en miniaturen zijn geen reproducties he, dat is als de playmobil set van de lego brandweer een reproductie van een brandweerkazerne noemen. En je verzamelt echte brandweerauto's of je doet het niet :bonk:
Gast

Re: Een goed begin?

Bericht door Gast »

Nee, want je kan dus duidelijk ook repro verzamelen. Gewoon een kwestie van kopen tot je er meerdere hebt en dan heb je een verzameling. Jullie bepalen helaas de definitie van "verzamelen" niet.
V1Oliver
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 feb 2008, 13:57
Locatie: Beveren-Waas

Re: Een goed begin?

Bericht door V1Oliver »

Waarom zou repro niets met WOII te maken hebben? Als je een pop nou in origineel of repro steekt, je beeldt toch hetzelfde uit.
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Een goed begin?

Bericht door ammo »

V1Oliver schreef:Waarom zou repro niets met WOII te maken hebben? Als je een pop nou in origineel of repro steekt, je beeldt toch hetzelfde uit.
Omdat het geen woII spul is .
Nemo Me Impune Lacessit
Gast

Re: Een goed begin?

Bericht door Gast »

Vraag: waarom zou repro niets met WOII te maken hebben?

Antwoord: omdat het geen woII spul is.

:? Dus alles wat geen WO2 spul is heeft niets met WO2 te maken? Dan kunnen we modelbouw toch weer afvoeren.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Een goed begin?

Bericht door JimK »

Gast schreef: Je verzamelt echte tanks of verzamelt niet :lol:
Mee eens :yes:
jim the reproking

Re: Een goed begin?

Bericht door jim the reproking »

mgschutze schreef:Jullie :? Ik zei niet dat ik het krijg omdat ik kennis heb. Misschien kom ik wel zielig over :mrgreen:

Maar nu gaan we weer een topic slopen.

Dus @ Jordi,

Het beste advies is al gegeven. Als je wilt verzamelen is het misschien wel verstandig om inderdaad met wat kleine dingen te beginnen. Koop/regel een leuk vitrine kastje zodat je van je spulletjes kunt genieten. Dan heb je er zelf een beter gevoel van (mijn ervaring).
Als je je geld uitgeeft aan een paar repro objecten omdat dat misschien een goedkope oplossing lijkt (aangezien je nieuw bent in de hobby) dan krijg je hier waarschijnlijk wel spijt van. Het wordt lastig om later je geld er voor terug te krijgen.

Een andere tip: Probeer een paar goede boeken te vinden, daar kun je al veel uit leren waar je nog een hoop aan zult hebben. En kijk vooral bij collega verzamelaars en/of op beurzen. Bekijk de spullen, voel ze, ruik ze en bij iedereen kun je wat dingen leren. Alles bij elkaar kun je een hoop kennis vergaren.

Succes!
je komt inderdaad zielig over .
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Een goed begin?

Bericht door michiel01 »

ja en hier gaat ook een slotje op.

Probeer eens een beetje volwassen met elkaar om te gaan.
Gesloten