Belgische verkiezingen op 7 juni

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie

Op welke partij stem jij?

CDV
1
7%
Open VLD
0
Geen stemmen
Vlaams Belang
6
43%
LDD
0
Geen stemmen
SPA
0
Geen stemmen
NVA
2
14%
groen
3
21%
SLP
0
Geen stemmen
PVDA
2
14%
 
Totaal aantal stemmen: 14

jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door jurgen »

Ik zag mgschutze zijn topic over de nakende verkiezingen in Nederland en aangezien er ook een redelijk aantal Vlamingen op dit forum aanwezig zijn kwam ik op het idee om een soortgelijk topic te maken.

Dus aan alle Vlamingen hier, op wie zijn jullie van plan zondag te stemmen, of degenen die minderjarig zijn, op wie zou je willen stemmen moet het mogelijk zijn?
Laatst gewijzigd door jurgen op 03 jun 2009, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door Von Pratt »

Er zijn nog wel wat meer partijen hoor :P
Ik zie bijvoorbeeld SLP en PVDA niet in jouw lijst staan... en de keuze blanco/ongeldig is ook een stem nietwaar :wink:
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door jurgen »

haha, die had ik wel in gedachten maar ik vraag me af of er werkelijk mensen zijn die daar op stemmen :P

Maar we zijn democratisch, dus ik heb die keuzes even toegevoegd.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door Auke »

Waarom doet iedereen toch altijd zo laatdunkend over blanco stemmen? Het is een stem waarmee je laat zien wel bewust te hebben gehandeld en je mening hebt laten horen (welke is dat politiek je niet interesseert, dat alle partijen één pot nat zijn, uit protest / principe o.i.d.)...
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door Von Pratt »

Er deed toch niemand laatdunkend over blanco stemmen ? Of vergis ik mij nu :?
Mij viel het gewoon op dat ze bij de twee politiek gerichte polls die we momenteel in Babbelbox hebben staan niet voorkomen, terwijl ze daar nu eenmaal wel in zouden moeten staan...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door Robin V »

Ik heb getwijfeld tussen VB en NVA, maar omdat het VB's voornaamste agendapunt de onafhankelijkheid van Vlaanderen is en bv niet veiligheid of multiculturaliteit, gaat mijn stem naar de El Sympatico van Vlaanderen, nl De Wever.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door sniper snoop »

Sorry dat ik het zeg, maar politiek boeit me niet en ik volg het ook niet. Ik stem gewoon blanco. Zo weet ik tenminste dat ik geen moeite moet doen om (hopelijk) een goeie stem te plaatsen. En als ik mag kiezen tussen de partijen, denk ik dan aan Groen. Zij zouden mijn stem mogen krijgen. :wink:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door Auke »

Brigadeführer Von Pratt schreef:Er deed toch niemand laatdunkend over blanco stemmen ?
Het was als reactie bedoeld op Jims "Maar toch heb ik het idee dat ik met blanco ook niks opschiet" en jurgens "die had ik wel in gedachten maar ik vraag me af of er werkelijk mensen zijn die daar op stemmen".
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door jurgen »

Van mij mag je blanco stemmen, geen probleem, maar dan moet je ook niet gaan klagen over de politieke situatie, je hebt immers niet eens de moeite gedaan op een andere partij te stemmen.

Verder wil ik zeker geen mensen beoordelen die dat doen. Maar je hebt stemplicht en dan vind ik dat je je toch wel een klein beetje mag verdiepen in de mensen die de zaken in je land moeten regelen. Maar dat is mijn mening.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door Charly1975 »

jurgen schreef:Verder wil ik zeker geen mensen beoordelen die dat doen. Maar je hebt stemplicht en dan vind ik dat je je toch wel een klein beetje mag verdiepen in de mensen die de zaken in je land moeten regelen. Maar dat is mijn mening.
Is de stemplicht nog steeds in België ? Ik dacht dat ze daar ook al vanaf waren.
Nederland heeft toch een stemrecht ?

En een blanco stem is ook een stem.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door pigy »

wij hebben opkomstplicht, we moeten gaan maar je moet niet op een partij stemmen (je kan dus ook gewoon blanco stemmen) alleen dit is voor onnozele menden (vindt ik) omdat je stem dan gewoon naar de meerderhei gaat.
als politiek je dan toch niet intresseert kun je beter voor kleine partijen (SLP PVDA GROEN)stemmen zodat deze mischien toch ergens een zetel kunnen halen en in de oppositie hun werk doen ipv. de grote partijen te laten doen

mijn stem N-VA vooral omdat ze iet willen doen aan het probleem "de walen"
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door JimK »

jurgen schreef:Van mij mag je blanco stemmen, geen probleem, maar dan moet je ook niet gaan klagen over de politieke situatie, je hebt immers niet eens de moeite gedaan op een andere partij te stemmen.

Verder wil ik zeker geen mensen beoordelen die dat doen. Maar je hebt stemplicht en dan vind ik dat je je toch wel een klein beetje mag verdiepen in de mensen die de zaken in je land moeten regelen. Maar dat is mijn mening.
Daar ben ik het mee eens.
In Nederland gaan maar weinig mensen stemmen omdat ze de moeite niet nemen om er even tijd voor te maken. Maar dadelijk hebben ze wel allemaal hun grote mond open dat er niks van deugt. Heel Nederland in de regering etc kan niet, daarom stemmen we op de persoon waarvan je zelf denkt dat die het goed zal doen. Zit er niemand tussen die jou mening/gedachtegoed vertegenwoordigd. Dan kun je zelf een politiek partij oprichten.

Ik ga jullie poll natuurlijk niet invullen. Maar voor zover ik van jullie politieke situatie op de hoogte ben zou ik N-VA stemmen. Ik kom erg veel in België en ik snap heel goed dat de Vlamen graag van de Walen af zouden zijn. Ik heb zelf ook al trammelant zat gehad op Beurzen in het zuiden van jullie land. En bijvoorbeeld op de beurs in Oostende merk je het verschil met mentaliteit en gastvrijheid van de walen tov de Vlamen. Doe mij Vlaanderen maar.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Belgische verkiezingen op 7 juni

Bericht door Charly1975 »

pigy schreef:wij hebben opkomstplicht, we moeten gaan maar je moet niet op een partij stemmen (je kan dus ook gewoon blanco stemmen) alleen dit is voor onnozele menden (vindt ik) omdat je stem dan gewoon naar de meerderhei gaat.
als politiek je dan toch niet intresseert kun je beter voor kleine partijen (SLP PVDA GROEN)stemmen zodat deze mischien toch ergens een zetel kunnen halen en in de oppositie hun werk doen ipv. de grote partijen te laten doen

mijn stem N-VA vooral omdat ze iet willen doen aan het probleem "de walen"
Bedankt voor de uitleg pigy !
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Plaats reactie