4 juni, waar stemmen jullie op?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Op welke partij ga je stemmen op 4 juni?

Peiling eindigde op 03 jun 2009, 19:29

CDA
3
9%
Partij van de Arbeid
2
6%
VVD
8
23%
GroenLinks
0
Geen stemmen
SP
1
3%
ChristenUnie - SGP
1
3%
Democraten 66
2
6%
Newropeans
0
Geen stemmen
Europa Voordelig! & Duurzaam
0
Geen stemmen
Solidara
0
Geen stemmen
Partij voor de Dieren
2
6%
Europese Klokkenluiders Partij
0
Geen stemmen
De Groenen
0
Geen stemmen
Partij voor de Vrijheid
12
34%
Liberaal Democratische Partij
1
3%
Partij voor Europese Politiek
0
Geen stemmen
Libertas Nederland
0
Geen stemmen
Blanco
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door Charly1975 »

Heb zojuist van mijn recht gebruik gemaakt. Heb toch maar voor het CDA gekozen. Voor mij de eerste maal dat ik met het potlood moest stemmen (sinds ik mag stemmen is het bij ons altijd al via de stemcomputer geweest) dus nu kwamen toch weer de kleuter gevoelens in mij op en MOEST ik (van de kleuter in mij) een rondje kleuren !!

Het kwam nog even in me op te roepen dat ie vast was gelopen...maar gezien de serieuze blikken van de medewerkers der stemburo toch maar niet gedaan. En het kleurpotlood kon ik helaas ook niet vervangen in een groene.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door Sjoerd »

Zou wel een mooie grap geweest zijn... :lol:
Ik heb ook vanavond gestemd, keuze staat al eerder in dit topic: Libdem.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door rutger »

PVV is de grote winnaar. En PvdA de grote verliezer. Ben benieuwd wat het ons gaat brengen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door Sjoerd »

We zullen er weinig van merken. Vier zetels op meer dan zevenhonderd... Ik denk niet dat ze veel zullen bereiken als ze niet gaan samenwerken.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Winnaar

Bericht door asjemenou »

rutger schreef:PVV is de grote winnaar. En PvdA de grote verliezer. Ben benieuwd wat het ons gaat brengen.
Nederland is eveneens een verliezer denk ik. Het heeft volgens mij weinig zin om je van Europa af te zonderen. Als iedereen weer afzonderlijk en langs elkaar heen gaat werken dan gaan we terug naar een situatie zoals in de jaren dertig van de vorige eeuw. Met alle gevolgen van dien. Is dit de situatie waar meneer Wilders heen wil?
Zelfs de Europese landen die lang een eigen onafhankelijke koers hebben gevaren zien dat in. Zweden is sinds 1995 ook lid van de EU en ook Zwitserland werkt steeds nauwer met de EU samen (tachtig procent van hun wetgeving is al aangepast aan de EU-regels).
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door de korte golf »

Als ik mocht stemmen had ik de D66 gestemt, ben ook lid van hun jongeren afdeling(nou ja soort van lid).
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Winnaar

Bericht door zjopske »

asjemenou schreef:
rutger schreef:PVV is de grote winnaar. En PvdA de grote verliezer. Ben benieuwd wat het ons gaat brengen.
Nederland is eveneens een verliezer denk ik. Het heeft volgens mij weinig zin om je van Europa af te zonderen. Als iedereen weer afzonderlijk en langs elkaar heen gaat werken dan gaan we terug naar een situatie zoals in de jaren dertig van de vorige eeuw. Met alle gevolgen van dien. Is dit de situatie waar meneer Wilders heen wil?
Zelfs de Europese landen die lang een eigen onafhankelijke koers hebben gevaren zien dat in. Zweden is sinds 1995 ook lid van de EU en ook Zwitserland werkt steeds nauwer met de EU samen (tachtig procent van hun wetgeving is al aangepast aan de EU-regels).
ik ben wel benieuwd wat er gebeurd met wilders als hij het voor het zeggen heeft.

als ik het zo bekijk qua media, dus het verbod op hoofddoekjes e.d. doet het me denken aan de jaren 30.
in de jaren 30 was er ook crisis, met name in Duitsland (verdrag van versailles) dus meneer Hitler kwam aan de macht door de schuld op de joden te schuiven en vervolgens de schuld heeft weg gevochten.

geert wilders denkt ongeveer ook zo alleen op een moderne manier, heeft iets tegen een bepaalde groep; de buitenlanders.
er is ook een kleine crisis vergeleken met die van Duitsland uit de jaren 30.

ik denk dat het met een sisser afloopt omdat DE nederlanders nuchter genoeg zijn om eventuele te extreme dingen van wilders niet door de vingers te zien.

ik weet dat mensen (zo gaat dat in de politiek) het niet met me een zijn maar ik vind het interessant om te zien dat drommels mensen, net als bij Hitler meer aan zichzelf denken dan aan het buitenland en zich laten opslurpen door de media charme.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Winnaar

Bericht door JimK »

zjopske schreef:
asjemenou schreef:
rutger schreef:PVV is de grote winnaar. En PvdA de grote verliezer. Ben benieuwd wat het ons gaat brengen.
Nederland is eveneens een verliezer denk ik. Het heeft volgens mij weinig zin om je van Europa af te zonderen. Als iedereen weer afzonderlijk en langs elkaar heen gaat werken dan gaan we terug naar een situatie zoals in de jaren dertig van de vorige eeuw. Met alle gevolgen van dien. Is dit de situatie waar meneer Wilders heen wil?
Zelfs de Europese landen die lang een eigen onafhankelijke koers hebben gevaren zien dat in. Zweden is sinds 1995 ook lid van de EU en ook Zwitserland werkt steeds nauwer met de EU samen (tachtig procent van hun wetgeving is al aangepast aan de EU-regels).
ik ben wel benieuwd wat er gebeurd met wilders als hij het voor het zeggen heeft.

als ik het zo bekijk qua media, dus het verbod op hoofddoekjes e.d. doet het me denken aan de jaren 30.
in de jaren 30 was er ook crisis, met name in Duitsland (verdrag van versailles) dus meneer Hitler kwam aan de macht door de schuld op de joden te schuiven en vervolgens de schuld heeft weg gevochten.

geert wilders denkt ongeveer ook zo alleen op een moderne manier, heeft iets tegen een bepaalde groep; de buitenlanders.
er is ook een kleine crisis vergeleken met die van Duitsland uit de jaren 30.

ik denk dat het met een sisser afloopt omdat DE nederlanders nuchter genoeg zijn om eventuele te extreme dingen van wilders niet door de vingers te zien.

ik weet dat mensen (zo gaat dat in de politiek) het niet met me een zijn maar ik vind het interessant om te zien dat drommels mensen, net als bij Hitler meer aan zichzelf denken dan aan het buitenland en zich laten opslurpen door de media charme.
Ik kon jou stukje redelijk volgen en inbeelden. Alleen in de laatste zin klopt er iets niet. De media staat NIET achter Wilders. In Nederland kennen we een overwegend Linkse verslaggeving die totaal niet achter Wilders staan.

En wat bedoel je met het onderstreepte stukje? Ik heb enige verwarring aangezien je over "buitenlanders" en "buitenland" praat. Wat bedoel je precies met denken aan het buitenland???
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Winnaar

Bericht door Charly1975 »

zjopske schreef: geert wilders denkt ongeveer ook zo alleen op een moderne manier, heeft iets tegen een bepaalde groep; de buitenlanders.
"De buitenlanders" ? Hij is nochtans met een Hongaarse vrouw getrouwd...Hij heeft dus niets tegen buitenlanders lijkt me. Hij heeft net als Hitler tegen een bepaalde groep met een bepaald geloof nl. de Islam (Zoals Hitler iets tegen de Joden had)
Niet alle buitenlanders zijn islamieten en niet alle islamieten zijn buitenlanders.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Winnaar

Bericht door zjopske »

@mgschutze

ok, ik volg de media wereld niet aandachtig maar er is zoveel belangstelling voor wilders door zijn extreme uitspraken wat door veel nederlanders (ik spreek voor jullie :D ) gezien word als een oplossing voor de werkloosheid en de concurrentie positie ten opzichte van het buitenland.

even kort samen vatten: Hij wil alle buitenlanders (met name de islamieten) het land uit hebben zodat de banen opgevuld kunnen worden met Nederlandse arbeid. om zo minder uitkeringen e.d. te betalen wat iedereen wel aanstaat.

er volg een multiplier effect (ketting reactie) waardoor de welvaart stijgt.
dat is handig, zodat de crisis overwonnen word door deze naar het buitenland te verplaatsen (het oosten waar de immigranten naar worden teruggestuurd).
dus we denken meer aan onze eigen huid dan die van een andere.
Charly1975 schreef:
zjopske schreef: geert wilders denkt ongeveer ook zo alleen op een moderne manier, heeft iets tegen een bepaalde groep; de buitenlanders.
"De buitenlanders" ? Hij is nochtans met een Hongaarse vrouw getrouwd...Hij heeft dus niets tegen buitenlanders lijkt me. Hij heeft net als Hitler tegen een bepaalde groep met een bepaald geloof nl. de Islam (Zoals Hitler iets tegen de Joden had)
Niet alle buitenlanders zijn islamieten en niet alle islamieten zijn buitenlanders.
je moet iemand de schuld geven, ook al ben je deel van hun.
zoals jullie weten was Hitler ook 1/8e joods, dus niks is te gek.

en die regeling van geinporteerde bruiden word ook aan banden gelegd (als ik het goed heb), mijn zwager komt uit gambia (afrika) en heeft een inburgeringscursus gehad en spreekt goed Nederlands na 3 jaar en werkt met plezier.
dus er zitten nu nog mazen in voordat wilders doorgaat met zijn ''optimatisering'' van Nederland. Al moeten mensen wel een kans krijgen vind ik.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door jurgen »

Jij hebt een nogal radicale visie op de dingen he.
Jij denkt dat als Wilders daadwerkelijk de macht "kan grijpen" dat die meteen alle buitenlanders buiten gooit?

Het gaat om mensen die zich niet aanpassen, de taal niet spreken, rel schoppen en dergelijke meer.
Een turk of Indiër of Roemeen die hier de taal spreekt, werkt, belastingen betaald en zich voorbeeldig gedraagt mag hier van mij gerust blijven, goeie aanwinsten voor de economie!
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Winnaar

Bericht door fritz derochebrune »

zjopske schreef:
ok, ik volg de media wereld niet aandachtig maar er is zoveel belangstelling voor wilders door zijn extreme uitspraken wat door veel nederlanders (ik spreek voor jullie ) gezien word als een oplossing voor de werkloosheid en de concurrentie positie ten opzichte van het buitenland.
De media besteed ook veel aandacht aan de Mexicaanse griep, en mensen zien die ook niet echt positief na al die negatieve aandacht. De Nederlandse media vestigen misschien aandacht op Wilders, maar ik moet nog de persoon ontmoeten die na een nieuwsuitzending plotseling een 'verlicht'* PVV-stemmer is geworden.

In de Media, en ook door linksen, worden mensen die stemmen op Wilders als dom beschreven. Jij hebt net trouwens hetzelfde gedaan (bewust of onbewust). Je zegt dat we Wilders zien als oplossing omdat de media zijn extreme uitspraken uitzenden, en in feite dus dom of makkelijk misleid zijn. Een groot deel van mijn familie heeft echter op Wilders gestemd vanwege telleurstellingen in andere politieke partijen. Zelfs enkele streng-katholieken uit mijn familie die altijd op de CDA of CU hebben gestemd uit geloofsovertuiging, hebben nu PVV gestemd hierdoor. Niet echt dom, maar weloverwogen dus.
zjopske schreef: even kort samen vatten: Hij wil alle buitenlanders (met name de islamieten) het land uit hebben zodat de banen opgevuld kunnen worden met Nederlandse arbeid. om zo minder uitkeringen e.d. te betalen wat iedereen wel aanstaat.
Het is vreemd dat ik nooit heb gehoord dat men Wilders Xenofoob noemt, enkel Islamofoob. Daarbij heb ik toch een groot gedeelte van Wilder's speeches en publicaties gevolgd, en m.u.v. profiteurs (zoals b.v. de Somalische piraten, die hier in het paradijs belanden voor hun misdaden), heb ik hem nog nooit horen zeggen dat een eerlijke, zich aangepaste buitenlander het land uit gezet moet worden.
zjopske schreef: er volg een multiplier effect (ketting reactie) waardoor de welvaart stijgt.
dat is handig, zodat de crisis overwonnen word door deze naar het buitenland te verplaatsen (het oosten waar de immigranten naar worden teruggestuurd).
dus we denken meer aan onze eigen huid dan die van een andere.
Protectionisme. Verdediging van de eigen economie. In tijden van crisis gebeurde dit vroeger, en nu ook. Vergeet niet dat in tijden van crisis veel landen dit verleidelijker vinden dan anderen te helpen, ook in de EU...
zjopske schreef: je moet iemand de schuld geven, ook al ben je deel van hun.
zoals jullie weten was Hitler ook 1/8e joods, dus niks is te gek.
Dat is gewoon de grootste 'quatsch'** die ik ooit heb gehoord. Wilders is tegen de Islam. Hij hekelt vooral de religie, in mindere mate de beleiders. Hijzelf is zelfs niet gelovig, en heeft zich laten uitschrijven bij de Kerk. Hij hoort dus niet bij de: -Moslims
-Monotheïsten
-Gelovigen
Hij is dus zeker geen 'deel van hun'. Zijn vrouw is dat ook niet. Als ze al religieus is, is ze Katholiek of Orthodox Christen. Wilders heeft echter nog geen enkele hekeling naar deze twee religies gedaan, dus zij is ook niet 'deel van hun'.
zjopske schreef: en die regeling van geinporteerde bruiden word ook aan banden gelegd (als ik het goed heb), mijn zwager komt uit gambia (afrika) en heeft een inburgeringscursus gehad en spreekt goed Nederlands na 3 jaar en werkt met plezier.
dus er zitten nu nog mazen in voordat wilders doorgaat met zijn ''optimatisering'' van Nederland. Al moeten mensen wel een kans krijgen vind ik.
Het is maar goed dat die regeling aan banden gelegd wordt! Mensen die eerlijk hun werk doen en goed inburgeren (zoals je zegt dat je zwager heeft gedaan) heb ik geen probleem mee, maar de medaille heeft altijd een keerzijde. Neem nu de neef van mijn moeder. Hij heeft hier nooit een vrouw kunnen vinden, dus ging hij naar het Oostblok om daar een import-bruid te halen. Je weet wel, zo een meisje van 20 jaar jonger, met goede looks en heel charmant... Het probleem is echter dat hij dat al 7 keer heeft gedaan! Zodra de 'bruid' de Nederlandse nationaliteit krijgt, zijn ze opeens erg gehaast om te scheiden.

Als je de standpunten van Wilders wilt weten, raad ik aan Fitna te bekijken (dat staat vast nog wel ergens op het web), of in ieder geval de site van de PVV.

*Verlicht is IMHO geen positieve vocabulair.
**Quatsch. Woord uit Zuid-Limburg. Betekenis: onzin.
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door zjopske »

jurgen schreef:Jij hebt een nogal radicale visie op de dingen he.
Jij denkt dat als Wilders daadwerkelijk de macht "kan grijpen" dat die meteen alle buitenlanders buiten gooit?

Het gaat om mensen die zich niet aanpassen, de taal niet spreken, rel schoppen en dergelijke meer.
Een turk of Indiër of Roemeen die hier de taal spreekt, werkt, belastingen betaald en zich voorbeeldig gedraagt mag hier van mij gerust blijven, goeie aanwinsten voor de economie!
alles is mogelijk, ik stel het me voor.

en ik denk ook dat we daarvoor te nuchter zijn.
Het is maar goed dat die regeling aan banden gelegd wordt! Mensen die eerlijk hun werk doen en goed inburgeren (zoals je zegt dat je zwager heeft gedaan) heb ik geen probleem mee, maar de medaille heeft altijd een keerzijde. Neem nu de neef van mijn moeder. Hij heeft hier nooit een vrouw kunnen vinden, dus ging hij naar het Oostblok om daar een import-bruid te halen. Je weet wel, zo een meisje van 20 jaar jonger, met goede looks en heel charmant... Het probleem is echter dat hij dat al 7 keer heeft gedaan! Zodra de 'bruid' de Nederlandse nationaliteit krijgt, zijn ze opeens erg gehaast om te scheiden.

Als je de standpunten van Wilders wilt weten, raad ik aan Fitna te bekijken (dat staat vast nog wel ergens op het web), of in ieder geval de site van de PVV.
ik heb fi
tna gekeken, een en al onzin en slaapverwekkend.
ook de film van theo van gogh waar hij mee bezig was voor zijn dood, deze film heeft volgens mij wel een kern van waarheid.
De media besteed ook veel aandacht aan de Mexicaanse griep, en mensen zien die ook niet echt positief na al die negatieve aandacht. De Nederlandse media vestigen misschien aandacht op Wilders, maar ik moet nog de persoon ontmoeten die na een nieuwsuitzending plotseling een 'verlicht'* PVV-stemmer is geworden.
kijk maar naar amerika, wie er het meest op tv komt en er goed uitziet komt als winnaar uit de bus.
In de Media, en ook door linksen, worden mensen die stemmen op Wilders als dom beschreven. Jij hebt net trouwens hetzelfde gedaan (bewust of onbewust). Je zegt dat we Wilders zien als oplossing omdat de media zijn extreme uitspraken uitzenden, en in feite dus dom of makkelijk misleid zijn. Een groot deel van mijn familie heeft echter op Wilders gestemd vanwege telleurstellingen in andere politieke partijen. Zelfs enkele streng-katholieken uit mijn familie die altijd op de CDA of CU hebben gestemd uit geloofsovertuiging, hebben nu PVV gestemd hierdoor. Niet echt dom, maar weloverwogen dus.
ik ben onbewust tegen wilders. en er zijn altijd ''nuchtere'' mensen die echt kijken naar de standpunten e.d.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door fritz derochebrune »

@ Zjopske

Na je post verschillende keren gelezen te hebben, neem ik aan dat je enige weerwoord op mijn post onderstaand is:
zjopske schreef:kijk maar naar amerika, wie er het meest op tv komt en er goed uitziet komt als winnaar uit de bus.
Hier heb ik het volgende op te zeggen:
Ten eerste is de aandacht die aan Obama werd besteed puur positief. Sterker nog, Obama-tegenhangers werden wel eens rascistisch genoemd.
Daarnaast is Obama hier wel veel vrijwel alleen op TV geweest vanwege de optie dat hij de eerste zwarte president van de VS kon worden. In de Verenigde Staten was dit toch wel anders. Zijn tegenpool John McCain kreeg ook veel aandacht.
Vergeet ook niet dat de politiek in de Verenigde Staten anders is dan hier. Obama's charismatische caracter, samen met een goed uitgedokterde campagne vormden het succes van Obama.

Als we dit gaan vergelijken met Geert Wilders:
- Als Wilders op het nieuws is, is het niet positief.
- Ook andere politici komen geregeld in het nieuws. Premier Balkenende, Wouter Bos,... allemaal te zien op TV.
- Wilder's heeft een zeker charisma, hoewel dit niet te vergelijken is met dat van Obama. Totnogtoe is iedere vergelijking met Obama die ik heb gehoord positief, iedere vergelijking met Wilders negatief...
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door zjopske »

@fritz derochebrune

je hebt gelijk, maar hoe kan 30% van de kiezers nu overstappen?
misschien is het de 30% van de SP die weer gaan lopen is.

maar al die politieke gedachten en stromen pff... wat is het toch een web.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Plaats reactie