4 juni, waar stemmen jullie op?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.

Op welke partij ga je stemmen op 4 juni?

Peiling eindigde op 03 jun 2009, 19:29

CDA
3
9%
Partij van de Arbeid
2
6%
VVD
8
23%
GroenLinks
0
Geen stemmen
SP
1
3%
ChristenUnie - SGP
1
3%
Democraten 66
2
6%
Newropeans
0
Geen stemmen
Europa Voordelig! & Duurzaam
0
Geen stemmen
Solidara
0
Geen stemmen
Partij voor de Dieren
2
6%
Europese Klokkenluiders Partij
0
Geen stemmen
De Groenen
0
Geen stemmen
Partij voor de Vrijheid
12
34%
Liberaal Democratische Partij
1
3%
Partij voor Europese Politiek
0
Geen stemmen
Libertas Nederland
0
Geen stemmen
Blanco
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door Charly1975 »

Volgens mij is de poll nog open of lijkt het maar zo ?
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door fritz derochebrune »

zjopske schreef:@fritz derochebrune

je hebt gelijk, maar hoe kan 30% van de kiezers nu overstappen?
misschien is het de 30% van de SP die weer gaan lopen is.

maar al die politieke gedachten en stromen pff... wat is het toch een web.
Je hebt gelijk, het is een groot web van leugens, beloften, afscheidingen en samensmeltingen... Soms kom ik er zelfs niet eens goed wijs uit wie nu waar hoort en wat hij/zij wil! (Ook alsmede omdat ik van een ex-leerkracht alle grote Belgische partijen moest leren en waar ze voor staan).

Maar ik zal toegeven dat er ook een kern van waarheid in jouw gedachte zit: negatieve aandacht is ook aandacht. En, zoals een circusbaas ooit zei: "Het maakt me niet uit wat ze over me schrijven, zolang ze mijn naam maar goed spellen" :wink:
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door JimK »

En hier zeggen ze altijd, "het maakt niet uit hoe ze over me praten, als ze maar over me praten".

Maar dat terzijde.
Zjopske, Dat je onbewust tegen Wilders bent schemert wel enigszins door in je posts. Dat je je afvraagt waarom zoveel mensen nu PVV gestemd hebben, ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat al die andere politieke partijen altijd met mooie standpunten komen, maar uiteindelijk moet er volgens het poldermodel overeenstemming gezocht worden. Dat komt er op neer dat iedereen zijn zin wil, dat kan dus niet, iedereen moet water bij de wijn doen en er komt dus een middenweg. Mensen hopen dat de PVV deze lijn misschien kan doorbreken en wel wat aan "de" problemen doen.

Ik heb PVV gestemd, niet om "alle" buitenlanders het land uit te zetten. Maar wat mij betreft zetten ze wel iedereen eruit die hier zit vanwege een uitkering en weigert of niet zijn best doet om onze Taal te leren en te gaan werken. Ik betaal wel mee aan dit hele systeem om al deze gelukzoekers aan het werk te houden, en dan straks als ik op leeftijd ben is er geen AOW meer omdat het systeem te duur was geworden. Misschien klinkt mijn mening jou wel radicaal, maar dat vind ik.

Ik woon in een klein dorpje in het Oosten van het land met maar heel weinig allochtonen. Ik werk in een winkel, er gebeurd bijna nooit wat, er is bijna nooit diefstal. Maar laat er nu net twee keer gestolen worden in de week voor de verkiezingen, en een poging tot een wisseltruc. Allemaal door allochtone Nederlanders. Dat beïnvloed mijn gedachte zeker..... ook al geld dit niet voor iedereen.
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door zjopske »

jk heb PVV gestemd, niet om "alle" buitenlanders het land uit te zetten. Maar wat mij betreft zetten ze wel iedereen eruit die hier zit vanwege een uitkering en weigert of niet zijn best doet om onze Taal te leren en te gaan werken. Ik betaal wel mee aan dit hele systeem om al deze gelukzoekers aan het werk te houden, en dan straks als ik op leeftijd ben is er geen AOW meer omdat het systeem te duur was geworden. Misschien klinkt mijn mening jou wel radicaal, maar dat vind ik.

Ik woon in een klein dorpje in het Oosten van het land met maar heel weinig allochtonen. Ik werk in een winkel, er gebeurd bijna nooit wat, er is bijna nooit diefstal. Maar laat er nu net twee keer gestolen worden in de week voor de verkiezingen, en een poging tot een wisseltruc. Allemaal door allochtone Nederlanders. Dat beïnvloed mijn gedachte zeker..... ook al geld dit niet voor iedereen.
zo zei een of andere vlaamse pief: wilders zegt wat de nederlanders stiekem denken.

ook in het zuiden (ook in een klein dorpje) valt het qua allochtonen wel mee, wel is er een inbraak golf geweest waarvan jammergenoeg de daders niet van zijn gepakt.

ook snap ik je gedachte gang en ik kan me er enigszins in vinden, er zijn allochtonen die ervan profiteren.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door okke »

Deze verkiezingen waren de eerste of tweede waarin ik geen gebruik gemaakt heb van mijn stemrecht. Ik vind het onvoorstelbaar dat we ons moeten identificeren om te kunnen stemmen. Schandalig. Ik was van plan om met alleen mijn stembiljet naar het stembureau te gaan en daar protest op te laten maken, maar door ziekte thuis had ik daar de fut niet meer voor.

Ik ben zeer benieuwd of de identificatieplicht bij de komende verkiezingen gehandhaafd blijft.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door patrickh »

Okke,

Wat is het probleem om je te identificeren?Zie er niet zo'n probleem in.

gr.Patrick
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door zjopske »

laat iemand anders voor je stemmen, dan hoef jij gene identificatie mee te geven :P
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door okke »

patrickh schreef:Okke,

Wat is het probleem om je te identificeren?Zie er niet zo'n probleem in.

gr.Patrick
Als identificatie nodig is, heb ik er ook geen probleem mee. Voor het uitbrengen van een stem met een geldig gewaarmerkt stembiljet is identificatie niet nodig.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door JimK »

okke schreef:
patrickh schreef:Okke,

Wat is het probleem om je te identificeren?Zie er niet zo'n probleem in.

gr.Patrick
Als identificatie nodig is, heb ik er ook geen probleem mee. Voor het uitbrengen van een stem met een geldig gewaarmerkt stembiljet is identificatie niet nodig.
Ik snap het ook niet helemaal. Je laat zien dat je een ID hebt en je krijgt een stembiljet. (Zo gaat het hier tenminste). Ze weten toch al wie ik ben, dus dan kan ik mijn pasje ook wel laten zien :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door Sjoerd »

Ik hoefde mijn legitimatie niet eens te laten zien. Bovendien heb ik altijd een legitimatie bij me omdat ik ouder ben dan 14. Dan is het (in Nederland) voor de wet verplicht om je te kunnen legitimeren. Ben het wel met Okke eens dat het bij stemmen nogal dubbelop is.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door okke »

Sjoerd schreef:Dan is het (in Nederland) voor de wet verplicht om je te kunnen legitimeren.
Dit is niet waar; je bent verplicht je te kunnen identificeren als je een overtreding begaan hebt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door Sjoerd »

Dat is niet helemaal correct Okke. Je moet je ook kunnen legitimeren als je bijvoorbeeld getuige van iets bent geweest, of als je niets gedaan hebt, maar volgens de politie verdacht bent.

Stel ik loop 's avonds in het donker naar huis en besluit een kortere weg over een industrieterrein te nemen. Als een politieagent mij in het donker over een industrieterrein ziet lopen mag hij mij al staande houden en om een legitimatie vragen. Dan hoef ik dus helemaal niets gedaan te hebben, door de omstandigheden kan ik dan al verdacht zijn.

(Volgens het Wetboek van Strafvordering is een verdachte: 'Hij te wiens aanzien, door feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit is gerezen.')

Het is dus weldegelijk noodzakelijk om altijd een ID bij je te dragen, want de feiten heb je zelf (meestal) in de hand, maar op de omstandigheden heb je een stuk minder grip!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door okke »

Ja, daar heb je gelijk in, Sjoerd, dat ik mij ook moet kunnen legitimeren als ik ergens van verdacht wordt. Bij je voorbeeld over dat industrieterrein denk ik echter dat de politieagent mij niet om mijn identiteitsbewijs mag vragen, tenzij er een delict gepleegd is en ik daarvan verdacht wordt.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door Charly1975 »

Hoe kan het dat de stemmen voor de PVV nog steeds oplopen terwijl 4 juni allang voorbij is ?? En daarbij...gaat de discussie ineens niet meer over 4 juni maar of over het wel of niet identificatie plicht.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: 4 juni, waar stemmen jullie op?

Bericht door okke »

Daarvoor is het de Babbelbox.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie