Wapenwet.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Wapenwet.

Bericht door Moengoman »

Nick U schreef:Met alle respect voor diegene , die schieten leuk vinden.... Vinden jullie dat niet zonde van het geld? ik weet niet wat jullie op jaarbasis verdienen, maar ik kan betere manieren bedenken om mijn geld te investeren... :)
Ik ook. Maar toevallig wil ik zelf uitmaken hoe ik mijn eigen geld verspil, dus ik zal geen commentaar geven op anderen die hun geld willen verschieten. Leven en laten leven heet zo iets.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Wapenwet.

Bericht door Westwall »

-
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Wapenwet.

Bericht door zjopske »

Zonde????? Ik vind het echt een leuke hobby.

Ik ga binnenkort ook lid worden van een schietvereniging waar wat kennissen ook allemaal bijzitten. Nu is het even geen goed moment daar de vereniging misschien overgaat in ander etc. Dus even wachten tot dat allemaal achter de rug is in de loop van de zomer.
Maar een biertje is ook een dure hobby?
er zijn mensen (een hele hoop) die per week minstens 20 euro in de kroeg uitgeven dat is in een jaar ook 1040 euro per jaar.

maar schieten moet je zien net als voetbal of tennis, een sport.
er zijn veel mensen die genoegen nemen met een simpele luchtbuks maar er zijn enkele die hobby upgraden door bij een schiet club te gaan.

een vriend van me die voor de 1e keer op een schietbaan stond zei: ''na 2 schoten stond ik al zo te trillen, en ik had er nog 2 te gaan'' dit was wel met zwaardere wapens.
zo kom je in een jaar al ga je 1 keer in het jaar schieten nog lang niet aan de 1040 euro van het pilsje in de kroeg.

wel heb je een grotere aanschaf prijs van het wapen, hoe veel het in waarde daalt na x aantal schoten en onderhoud kan ik niks over zeggen.
de contributie zal denk ik ook wel overeenkomen met die van de KNVB.

het is een hobby die door vele mensen met oorlog gerelateerd word, wat ik me ook heel goed kan voorstellen.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Wapenwet.

Bericht door Doornewaard »

20 euro?, ik weet niet uit welk tijdperk jij komt, maar met 20 euro doe je niet zoveel in het weekend.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Wapenwet.

Bericht door Nick U »

hij zegt minstens....
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Wapenwet.

Bericht door zjopske »

Doornewaard schreef:20 euro?, ik weet niet uit welk tijdperk jij komt, maar met 20 euro doe je niet zoveel in het weekend.
ja minstens, ik heb het over een uit de kluiten gewassen schuur op zaterdag avond dus een fluitje voor een euro.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Wapenwet.

Bericht door LEO »

Doelschieten is inderdaad een mooie hobby en zeker niet goedkoop als je alles bij mekaar rekent. Maar het schieten zelf is maar één onderdeel van de sport.
Het veilig hanteren van een wapen is de hoofdzaak en wordt liefst aangeleerd bij een gebreveteerde instructeur, ook hierbij hoort het gezegde " oefening baart kunst ".
Over de kostprijs ga ik niet uitwijden, verschilt van wapen tot wapen.
Maar één uurtje doelschieten kost me toch pakweg een vier-tal uren om alles opnieuw zuiver en veilig opgeborgen te krijgen, onderschat het onderhoud van een wapen niet.
Ook dat moet je met hart en ziel doen.
rokvok

Re: Wapenwet.

Bericht door rokvok »

Nick U schreef:
johan willaert schreef:Westwall???? Heeft hier niets mee te maken...

En ik ben niet degene die repro showt in z'n 'Mijn Collectie' topic....
Klopt Westwall heeft hier niets mee te maken, mijn fout, excuses...

Maar wat dan nog? als ik lekker repro wil showen dan doe ik dat toch...ik zie de link niet echt tussen de discussie over lidmaatschap van een schietvereniging en repro stuff...

Ik snap al helemaal niet waarom jij oude koeien uit de sloot haalt en weer de boel eens probeert op te hitsen...
Jou geouwehoer haalt het niveau van dit forum meer omlaag dan die 3 reprospulletjes die ik heb...

Dus alstjeblieft, hou je provocerende gedrag lekker voor je en probeer eens iets zinnigs te zeggen.
Mensen als jij hebben er volgens mij meer plezier in om andere forumleden te irriteren dan ze iets zinnigs te leren..
'
Ik snap dan ook niet waarom iemand als jij niet gebanned word en iemand met veel kennis zoals Harro/Ruimteaapje die echt iets toe te voegen hebben wel.

Beste admins/moderators, leg me dit eens uit.
:lol:

Zijt GIJ Harro/Hendrik/ruimteaapje?
:zapped:
:yes: :yes:
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Wapenwet.

Bericht door Nick U »

Nee
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Plaats reactie