Database software...

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Database software...

Bericht door jurgen »

Hoe komt het dat jij versie 4.1 hebt en ik 3.4? Er waren toch geen keuzemogelijkheden om verschillende versies de downloaden voor zover ik gezien heb?

Bovendien kan ik bij stap 2 ook helemaal geen nieuw record aanklikken, en ik snap niet wat de bedoeling van die zoekfunctie is. :bonk:
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Database software...

Bericht door zjopske »

http://www.adlibsoft.com/adlibSite//pro ... 1e5ae8a9ec

de url die ik ontvangen heb, zoeken is handig als je er al veel record in hebt staan en je iets wilt weten over een bepaald stuk.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Adlib museum

Bericht door asjemenou »

Het is een mooi programma waar veel in kan. Ik denk dat het de moeite waard is om mijn verzameling in te gaan archiveren. Helaas kan ik mijn Collection Master bestand niet overzetten of importeren. Beetje jammer dat wel. :(
Zoals Zjopske al aangeeft het is een kwestie van (uit)proberen en je moet een structuur voor jezelf op kunnen zetten. Het programma is echt een database. Het heeft ontzettend veel zoekmogelijkheden en je kunt het ook exporteren naar een Word bestand.
Een goede tip is misschien om de gebruikersgids PDF uit te printen. Persoonlijk vind ik het prettiger om iets vanaf papier te lezen dan vanaf een beeldscherm.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Database software...

Bericht door Nico Roelofs »

Heb nu mijn collectie ook gearchiveerd maar overweeg om alles in Adlib over te zetten. Er werken een hoop museums met dit programma en geeft mij wel het vertrouwen dat dit programma niet snel van de markt zal verdwijnen. Iets wat ik wel heb bij veel programma's. Alleen nu is de gratis versie voor mij geen optie. Deze kan maar tot 5000 items. Volgens mij zit ik al bijna aan de 5000 items als ik dat aantal al niet gepaseerd ben. Nu wil ik misschien de basis aanschaffen. Maar weet iemand wat voor kosten daar mee zijn gemoeid?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Database software...

Bericht door jurgen »

Ik vind het echt een ontzettend moeilijk en onoverzichterlijk programma.
Ik kan geen vorige records terug bekijken, laat staan wijzigen en op de koop toe kan ik de gebruikers handleiding niet geopend krijgen.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Database software...

Bericht door Fahnenjunker »

Ik gebruik het programma al jaren en heb eigenlijk nooit problemen, op een of twee keer vastlopen na, maar dat kan ook mijn pc geweest zijn. Het enige wat ik vreemd vind is dat het niet mogelijk is om alle verzekeringswaardes automatisch op te tellen. Heb het althans niet kunnen ontdekken. Dat zou dus nu stuk voor stuk moeten, en dat is erg omslachtig.

@ Jurgen, ik denk dat er dan iets fout is gegaan met het downloaden. Probeer het anders nog een keer te downloaden en anders moet de helpdesk eraan te pas komen. zou het anders ook niet weten.

@ Nico, als je al aan de 5000 items zit zou ik eerst een tweede huis aanschaffen en dan Adlib :lol: Ik weet niet hoeveel de prof uitvoering in de aanschaf kost, maar dat moet met een mailtje wel te achterhalen zijn.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Adlib Museum Lite

Bericht door asjemenou »

Na hier en daar wat geïnformeerd te hebben zijn naast het record limiet nog enkele functies uit de Lite versie gehaald waaronder het eenvoudig kopiëren van een record. Deze functie is heel handig wanneer je bijvoorbeeld 10 nagenoeg dezelfde objecten (bijvoorbeeld 10 Britse helmen) wilt invoeren.

De helpdesk van Adlib benaderen heeft denk ik geen zin. Het gaat hier tenslotte om een gratis versie. Meestal geven software fabrikanten hier geen ondersteuning aan.

@ Nico; Wat de record limiet van 5000 betreft, dit is best wel veel hoor. Het lijkt mij voor de meeste verzamelaars toch wel afdoende. Je kunt de Lite versie altijd gratis proberen. Mocht dan blijken dat je aan 5000 records niet genoeg heb dan kan je altijd nog de volledige Museum versie aanschaffen. Je recordbestand uit Lite is blijkbaar gewoon over te zetten naar de Museum versie. Wat de Adlib Museum versie kost weet ik niet. Dit kan Adlib je vast wel vertellen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Database software...

Bericht door Nico Roelofs »

Ik zal eens gaan informeren bij Adlib! Als het van Lite zo over te zetten naar een hogere versie dan moet dat geen probleem zijn. Maar schat dat ik die hogere versie wel nodig heb of over een niet al te lange periode. Alleen al mijn emblemen collectie is als 10% van wat ik in kan voeren en dan nog maar niet te spreken over de rest van de collectie. :wink:
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Database software...

Bericht door Fahnenjunker »

De helpdesk van Adlib benaderen heeft denk ik geen zin. Het gaat hier tenslotte om een gratis versie. Meestal geven software fabrikanten hier geen ondersteuning aan.
Ik heb zelf ook een keer de helpdesk moeten benaderen maar dat was geen probleem en ik kreeg netjes antwoord, dus het is altijd het proberen waard.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Database software...

Bericht door jurgen »

Vorige records bekijken lukt inmiddels. Maar de objectnummering loopt een beetje stroef.

edit: nummering lukt inmiddels

Ik snap wel niet hoe ik data moet ingeven, ik kan een jaartal ingeven, maar bv. niet 01-07-2009 of 01/07/2009, op welke manier kun je dan specifieke data ingeven?
Laatst gewijzigd door jurgen op 01 jul 2009, 17:20, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Adlib Museum

Bericht door asjemenou »

Nico Roelofs schreef:Ik zal eens gaan informeren bij Adlib! Als het van Lite zo over te zetten naar een hogere versie dan moet dat geen probleem zijn. Maar schat dat ik die hogere versie wel nodig heb of over een niet al te lange periode. Alleen al mijn emblemen collectie is als 10% van wat ik in kan voeren en dan nog maar niet te spreken over de rest van de collectie. :wink:
Als je werkelijk zoveel objecten hebt dan is de volledige Adlib Museum versie zeker een goede investering voor jou denk ik dan maar. Je verzameling zal tenslotte dan ook wel een leuke waarde vertegenwoordigen. Interessant om te vermelden is dat er ook een Object ID tabblad in het programma aanwezig is. Blijkbaar is dit een internationale standaard voor het beschrijven van kunst en antiquiteiten, ten behoeve van de preventie van kunstdiefstal en mogelijke identificatie van gestolen of anderszins verdwenen objecten. Toch wel een mooie gedachte als je verzameling dan op zo'n manier is gedocumenteerd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Adlib Museum

Bericht door Nico Roelofs »

asjemenou schreef:
Nico Roelofs schreef:Ik zal eens gaan informeren bij Adlib! Als het van Lite zo over te zetten naar een hogere versie dan moet dat geen probleem zijn. Maar schat dat ik die hogere versie wel nodig heb of over een niet al te lange periode. Alleen al mijn emblemen collectie is als 10% van wat ik in kan voeren en dan nog maar niet te spreken over de rest van de collectie. :wink:
Als je werkelijk zoveel objecten hebt dan is de volledige Adlib Museum versie zeker een goede investering voor jou denk ik dan maar. Je verzameling zal tenslotte dan ook wel een leuke waarde vertegenwoordigen. Interessant om te vermelden is dat er ook een Object ID tabblad in het programma aanwezig is. Blijkbaar is dit een internationale standaard voor het beschrijven van kunst en antiquiteiten, ten behoeve van de preventie van kunstdiefstal en mogelijke identificatie van gestolen of anderszins verdwenen objecten. Toch wel een mooie gedachte als je verzameling dan op zo'n manier is gedocumenteerd.
Heb besloten eerst de lite versie te downloaden. Dan eerst maar eens bekijken of ik het een fijn werkbaar programma vind. Tenvens gelijk ook even informeren wat een betaalde versie kost. Als beide te doen zijn dan zal ik een hogere versie aanschaffen.
Plaats reactie