stijgend aantal zoldervondsten?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door pistole38 »

Je moet gewoon een beetje geluk hebben. 8) Een jaar geleden vertelde ik aan mijn schoonmoeder dat ik geinteresseerd was in WO2. Toen liep ze naar zolder en kwam ze terug met een garand bajonet, volle gasmasker bus, amerikaanse veldfles en een engelse veldfles. Alles achtergelaten in haar ouderlijke huis (klimmen zuid-Limburg). Dit huis was afwisselend in de handen van de Duitsers/Geallieerden.
Deze items staan nu vol trots in de woonkamer! Deze zoldervondsten waar een verhaal aanzit zijn me erg dierbaar maar verder heb ik weinig met het verzamelen van oorlogsspullen (behalve p.38 spul dan :evil:)! Alhoewel...misschien toch eens gaan sparen voor een Duitse helmpje met decals.... _/-\o_

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door Westwall »

'T is toch niet te geloven :shocked:
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door S1991 »

Zeer nette vondsten ! Vooral uit het prachtige Limburg natuurlijk !
Ik heb je een PM gestuurt en je weet het hé? Haha. :oops:
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door david879 »

coco schreef:
david879 schreef:Je moet ouderwets heitje voor karweitje gaan doen :evil: . En dan zeggen: Ik verzamelen WO2etc.... Dan is er een kans dat ze nee zeggen wegens emotionele waardes maar er is ook een kans van ja. En daar moet je op hopen. :yes:
'En dan zeggen: Ik verzamelen WO2' nou als je dat zegt zeggen ze eerder ga een lesje Nederlands volgen ipv van je vakantie genieten ;).
Ik zag het ook! Hahaha... :bonk:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Schenkingen

Bericht door asjemenou »

Biomass schreef:Je moet gewoon een beetje geluk hebben. 8) Een jaar geleden vertelde ik aan mijn schoonmoeder dat ik geinteresseerd was in WO2. Toen liep ze naar zolder en kwam ze terug met een garand bajonet, volle gasmasker bus, amerikaanse veldfles en een engelse veldfles. Alles achtergelaten in haar ouderlijke huis (klimmen zuid-Limburg). Dit huis was afwisselend in de handen van de Duitsers/Geallieerden.
Dit zijn altijd leuke items waarvan de achtergrond enigszins bekend is. Ik heb zelf ook meerdere van dit soort items in m'n verzameling. Zie o.a. http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=11994&start=270 en http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=25&t ... ilit=korea .
De grootste klapper is begin jaren tachtig geweest. Van een voormalig NSB lid heb ik allerlei gedrukt WOII materiaal gekregen. Zowel van de NSB als van de Duitse bezetter. Het materiaal varieerde van toegangskaarten van NSB bijeenkomsten tot en met wervings- en promotieplakaten van de NSB en verordeningen (voorzien van de welbekende adelaar en rode rand) van de Duitsers toe. Er zat zelfs handgeschreven correspondentie van NSB leden bij. Eigenlijk wilde de man het hele spul bij het oud papier doen maar hij zag er gelukkig toch de historische waarde van in. Hij heeft mij daarom destijds het hele spul geschonken. Veel van dit alles heb ik levenslang uitgeleend aan het NIOD. Zij kunnen deze papieren objecten in geklimatiseerde ruimten bewaren zodat het blijft behouden voor het nageslacht.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door Helmbrug »

mooi! :)
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door david879 »

Ziet er goed uit!
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door Helmbrug »

dat zie ik nu pas
die bovenste veldfles heb ik ook
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door zjopske »

... schreef:dat zie ik nu pas
die bovenste veldfles heb ik ook
toevallig ik ook :D

weet alleen niet wat t precies is, en ook nog geen tijd gehad om het uit te zoeken..
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door S1991 »

zjopske schreef:
... schreef:dat zie ik nu pas
die bovenste veldfles heb ik ook
toevallig ik ook :D

weet alleen niet wat t precies is, en ook nog geen tijd gehad om het uit te zoeken..
De bovenste veldfles is gewoon om water uit te drinken..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: stijgend aantal zoldervondsten?

Bericht door zjopske »

@omgitsme

o ja nu zie ik het ook, de dop kan er zelfs van af :bonk:
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Plaats reactie