Militariabeurs te Antwerpen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door michiel01 »

Nick U schreef:
WW2 Vetaran schreef:Is een goede beurs met redelijk wat materiaal.
Foto's vind je er ook volop, laatst was er een stand met mappen vol foto's.
Dat is leuk, ben helemaal into foto's de laatste tijd... maar wel hele mooie foto's, het slag dat je veel op WAF ziet....

ik vraag me af wat de prijzen van foto's zijn op die beurzen.
De bewuste standhouder met de foto's is zeker niet de goedkoopste, de prijzen die hij vraagt zijn ongeveer gelijk aan ebay. Dus al het moois is duur en soms zit er een koopje tussen.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door jeroen wo2 »

Vandaag ging een vriend (Verzamelaar) naar Antwerpen, dus toch maar even meegegaan.
Met 50 euro op zak :bonk: vertrokken we richting Merksem.
Daar om 9:00 uur aangekomen begon de ochtend.
Ik moet zeggen dat er jammer genoeg veel na oorlogse ''zooi'' lag.
Er werd verteld dat het vrij rustig was ivm de vakantie, afgezien dat toch nog wat spulletjes gevonden. :)
Dus vertel mij niet dat je met 50 euro nergens bent en maar beter geen duits kan verzamelen! :evil:
Als ik de militariabeurs een cijfer zou moeten geven dan zo ik rond een zeven zitten, maar dit is uiteraard mijn mening.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Never Back Down
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door Nick U »

michiel01 schreef:
Nick U schreef:
WW2 Vetaran schreef:Is een goede beurs met redelijk wat materiaal.
Foto's vind je er ook volop, laatst was er een stand met mappen vol foto's.
Dat is leuk, ben helemaal into foto's de laatste tijd... maar wel hele mooie foto's, het slag dat je veel op WAF ziet....

ik vraag me af wat de prijzen van foto's zijn op die beurzen.
De bewuste standhouder met de foto's is zeker niet de goedkoopste, de prijzen die hij vraagt zijn ongeveer gelijk aan ebay. Dus al het moois is duur en soms zit er een koopje tussen.
Ja dat geloof ik, maar voor een écht mooie foto heb ik wel wat over.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door Westwall »

Dat bewijst inderdaad het tegendeel Jeroen. Zo ben ik met 20 euro naar duiven gegaan. Ik kwam terug met een gasmaskerbus (weliswaar bovo maar met vrij veel verf én een etiketje aan de binnenzijde) en een wehrpass laat-oorlogs. Als je maar goed zoekt dan kun je nog wel hier en daar leuke spullen voor weinig tegenkomen...

mvg,
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door Nick U »

Toch maar eens naar zo'n beurs gaan dan, als ik terug ben van vakantie.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door jurgen »

Er werd verteld dat het vrij rustig was ivm de vakantie, afgezien dat toch nog wat spulletjes gevonden. :)
Dus vertel mij niet dat je met 50 euro nergens bent en maar beter geen duits kan verzamelen! :evil:
Ik liep rond met het viervoudige en ik heb geen cent uitgegeven, dat kan dus ook weer blijkbaar :+

Nee, ik heb een soort "lijstje" met dingen die ik me wil aanschaffen, en daar ga ik dan ook naar op zoek. Als ik deze niet aantref, of niet in de staat die ik wil dan koop ik gewoon niets, dan maar wachten tot ik ze op internet ofzo tegenkom.
Dat is dan weer het nadeel als je niet werkt, en dus niet echt veel te geld te besteden hebt :bonk:

By the way, ik zag rond ongeveer 10.30 een hollander staan vlakbij de inkom, ik geloof dat die een handgranatenkistje vasthad en de eigenaar van de stand zei dat het niet zo druk was. Was jij dat toevallig?
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door jeroen wo2 »

Haha, ik zou het niet weten joh, als je weet wat voor kapsel hij had weet ik misschien meer :mrgreen:
Als jij een lijstje afwerkt doe jij het zo, ik koop geen spullen van de hoofdprijs of normale prijs, ik ga zelf alleen voor koopjes en als het achteraf niet leuk in me collectie staat verpats ik het weer, en verlies maken gaat dan niet zo snel want het was toch een koopje :wink:
Never Back Down
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door jurgen »

Dat is ook een techniek natuurlijk, ieder doet wat die het beste vind natuurlijk.

Kapsel, goh, het was behoorlijk kort, niet langer dan 5 cm zeker.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door Nick U »

jeroen wo2 schreef:Haha, ik zou het niet weten joh, als je weet wat voor kapsel hij had weet ik misschien meer :mrgreen:
Als jij een lijstje afwerkt doe jij het zo, ik koop geen spullen van de hoofdprijs of normale prijs, ik ga zelf alleen voor koopjes en als het achteraf niet leuk in me collectie staat verpats ik het weer, en verlies maken gaat dan niet zo snel want het was toch een koopje :wink:
Jeroen , zullen we na 9 augustus eens naar zo'n beurs gaan ?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door jeroen wo2 »

jurgen schreef:Dat is ook een techniek natuurlijk, ieder doet wat die het beste vind natuurlijk.

Kapsel, goh, het was behoorlijk kort, niet langer dan 5 cm zeker.
Dan zal ik het wel geweest zijn :wink:
Je had me gerust mogen aanspreken, ik bijt niet hoor!
Never Back Down
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door JimK »

jeroen wo2 schreef:
jurgen schreef:Dat is ook een techniek natuurlijk, ieder doet wat die het beste vind natuurlijk.

Kapsel, goh, het was behoorlijk kort, niet langer dan 5 cm zeker.
Dan zal ik het wel geweest zijn :wink:
Je had me gerust mogen aanspreken, ik bijt niet hoor!
Kijk er maar voor uit! Hij zegt wel dat hij niet bijt.....

In september zal ik Antwerpen maar weer eens proberen als standhouder.... als er dan wel plaats is.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door jeroen wo2 »

Huha! Laten we maar niet over jou beginnen over hoe gevaarlijk jij wel niet bent!
En trouwens, er waren gewoon twee kramen leeg dus J & J hadden er gewoon kunnen staan :mrgreen:
Never Back Down
Gebruikersavatar
joost-ww2
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 apr 2009, 11:32
Locatie: zeeland

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door joost-ww2 »

hoi,

ik ben er afgelopen zondag naartoe geweest.
ik vond het een hele leuke beurs.
maar de prijzen waren soms wel heel duur (vind ik maar ja ik ben 12 dus daar kan het aan liggen :P )
ik heb er een veldpet duitse ss replica en een duitse veldfles gekocht ik was 20 euro kwijt.

mvg joost :D
Gebruikersavatar
Patrick.S
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 apr 2007, 09:44
Contacteer:

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door Patrick.S »

Dat zijn mooi vroege NSDAP adelaars Jeroen netjes en dat allemaal voor €50 wat zul jij een vlotte babbel hebben hahaha
Verzamelinteresse:
Brits:43rd Wessex Infantry Division en Guards Armoured division.
Canadees:4th Canadian Armoured Division
US:Armored en Tank Destroyer eenheden en 79th en 90th Infantry Division.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Militariabeurs te Antwerpen

Bericht door jeroen wo2 »

paco schreef:Dat zijn mooi vroege NSDAP adelaars Jeroen netjes en dat allemaal voor €50 wat zul jij een vlotte babbel hebben hahaha
Dankje, dit soort adelaartjes werden door de SA, SS, NSDAP en meerdere instantie's gebruikt.
Hoezo een vlotte babbel? :mrgreen:
Never Back Down
Plaats reactie