laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door david879 »

dat is zeker erger :wink:
Gebruikersavatar
ijstheepak
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 mei 2009, 14:46
Locatie: hoogeveen

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door ijstheepak »

Erg mooi. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mvg Jordi.
manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Panther

Bericht door asjemenou »

Sander89 schreef:Fotoproject afgelopen zondag, duitse en geallieerde photoshoot, beide bij een kenmerkende tank (Sherman te Hoogerheide en Panther te Breda):
Jullie zijn er maar druk mee. Wel leuk gedaan. Die Panther staat die ergens in het centrum of in een woonwijk of zo? Hoe reageren omstanders daar nu op als jullie in de nabijheid van de Panther als Duitse soldaten zijn uitgedost?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Panther

Bericht door Sander89 »

asjemenou schreef:
Sander89 schreef:Fotoproject afgelopen zondag, duitse en geallieerde photoshoot, beide bij een kenmerkende tank (Sherman te Hoogerheide en Panther te Breda):
Jullie zijn er maar druk mee. Wel leuk gedaan. Die Panther staat die ergens in het centrum of in een woonwijk of zo? Hoe reageren omstanders daar nu op als jullie in de nabijheid van de Panther als Duitse soldaten zijn uitgedost?
Ja, hij staat midden in de stad, aan de rand van een parkje (de loop wijst recht op de Domino's Pizza :lol: ). De buurtbewoners waren van tevoren ingelicht oa via de krant (alles was doorbesproken met gemeente en politie) maar daardoor kwam er juist veel publiek op af, veel meer dan ik had verwacht (stuk of 50 oid, lastig te schatten). Buurtbewoners, jong en oud, veel verzamelaars en modelbouwers. Alleen maar leuke reacties gehad, ook een paar ouderen die het allemaal zelf meegemaakt hadden en hun verhalen vertelden.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Erik S. »

Afbeelding

Afbeelding
Het aanvoeren van de Panther munitie


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door coco »

Ziet er goed uit!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
ijstheepak
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 12 mei 2009, 14:46
Locatie: hoogeveen

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door ijstheepak »

wederom erg mooi!
Mvg Jordi.
manen blijven altijd kinderen alleen de speeltjes worden wat duurder!
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door wo2-freak »

Ik heb een aantal vragen over re-enactment:

1. Kun je dit gewoon overal uitvoeren? Zijn daar geen regels voor, of is het bij wet niet verboden om bijvoorbeeld met (namaak)wapens rond te lopen? Of wapens die onschadelijk gemaakt zijn? Ik had namelijk ergens gelezen en dat was recent op het nieuws: ook namaak wapens zijn verboden, omdat ze angst in kunnen boezemen wanneer je er op straat mee rond loopt, het kan gezien worden als echt wapen.

2. Ik neem aan dat jullie nooit met die uitrusting in het openbaar lopen? Zo ja, hoe reageren mensen daarop?

3. Heb je een vergunning nodig om je bezig te houden met re-enactment of kan iedereen dat gewoon doen?

4. Hoe zijn jullie ervaringen? Kun je er veel plezier mee hebben? Hoe voeren jullie alles uit?
En nog een vraag:

5. Schieten jullie wel eens met de geweren die jullie meenemen? Ik ben benieuwd hoe je zo'n veldslag dan na doen. Ik neem aan dat het niet alleen rondlopen is in een outfit en doen alsof de vijand op je schiet? Of wel? :bonk:
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

wo2-freak schreef:Ik heb een aantal vragen over re-enactment:

1. Kun je dit gewoon overal uitvoeren? Zijn daar geen regels voor, of is het bij wet niet verboden om bijvoorbeeld met (namaak)wapens rond te lopen? Of wapens die onschadelijk gemaakt zijn? Ik had namelijk ergens gelezen en dat was recent op het nieuws: ook namaak wapens zijn verboden, omdat ze angst in kunnen boezemen wanneer je er op straat mee rond loopt, het kan gezien worden als echt wapen.

2. Ik neem aan dat jullie nooit met die uitrusting in het openbaar lopen? Zo ja, hoe reageren mensen daarop?

3. Heb je een vergunning nodig om je bezig te houden met re-enactment of kan iedereen dat gewoon doen?

4. Hoe zijn jullie ervaringen? Kun je er veel plezier mee hebben? Hoe voeren jullie alles uit?
En nog een vraag:

5. Schieten jullie wel eens met de geweren die jullie meenemen? Ik ben benieuwd hoe je zo'n veldslag dan na doen. Ik neem aan dat het niet alleen rondlopen is in een outfit en doen alsof de vijand op je schiet? Of wel? :bonk:
Dag WO2-Freak,

levende geschiedenis- en re-enactment optredens komen alleen tot stand op daarvoor bestemde evenementen, zoals een herdenking, filmopname, levend display in een museum of een andersoortig historisch evenement.
De wapens die "we" dragen zijn óf volledig onklaar gemaakt óf onklaar gemaakt om blank te kunnen vuren (losse flodders).
Ook dit is aan strenge regels verbonden, voor de volledig onklaar gemaakt wapens moet je 18 zijn, en voor de blankvurende wapens heb je ook nog een wapenverlof e.a. papieren nodig nodig.
Er wordt in principe nooit "in het openbaar gelopen", mocht dit wel zo zijn daar wordt het van tevoren aangekondigd en staan er vaak ruim van tevoren waarschuwingsborden.
Je hebt geen vergunning nodig, maar als je mee wilt doen met een evenement dan moet je je aansluiten bij een van de velen re-enactment- en levende geschiedenisorganisaties, een overzicht vind je op http://www.lplg.nl/.
Ik beleef er veel plezier, omdat ik mijn interesse kan "toepassen" en kennis kan verspreiden. Vaak maak je een jongere groep mensen ervan bewust dat de oorlog niet tussen een Joods leger en Robotduitsers plaatsvond, maar bijvoorbeeld ook dat niet al het Duits slecht was.
Bij levende geschiedenis test je uit of de methodes die je hebt onderzocht in de praktijk werken, zoals het slapen in tenten van toen, en het overleven op rantsoenen van toen. (Uiteraard nagemaakt)
Met re-enactment bedoelt men vaak gevechtshandelingen nabootsen in een zogenaamde "mockbattle".
Er wordt geschoten met de bovengenoemde blankvurende wapens in een battle of wapendemonstratie, ook dit valt weer onder strenge regels en veiligheidseisen. En ja, sommige evenementen heb je geen battle, dit is dan een puur levende geschiedenis evenement, waar je bezoekers toont hoe het leven toen was (Bijv. in de tijd van Napoleon, de dienstplicht in de jaren '80, in de loopgraven van WOI of het burgerleven in de Tweede Wereldoorlog).
Hopelijk heb ik je vragen zo beantwoord.
Grenadier Markus Schenk
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door wo2-freak »

Bedankt voor goede, nuttige informatie !! :D
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door fallschirmjager »

wat houd dit zoal in ?
bedoel wat voor voeding?
wordt veel moderne voeding gebruikt en vervolgens in oude verpakking gestoken?
Rick de G. schreef:
wo2-freak schreef:Ik heb een aantal vragen over re-enactment:

1. Kun je dit gewoon overal uitvoeren? Zijn daar geen regels voor, of is het bij wet niet verboden om bijvoorbeeld met (namaak)wapens rond te lopen? Of wapens die onschadelijk gemaakt zijn? Ik had namelijk ergens gelezen en dat was recent op het nieuws: ook namaak wapens zijn verboden, omdat ze angst in kunnen boezemen wanneer je er op straat mee rond loopt, het kan gezien worden als echt wapen.

2. Ik neem aan dat jullie nooit met die uitrusting in het openbaar lopen? Zo ja, hoe reageren mensen daarop?

3. Heb je een vergunning nodig om je bezig te houden met re-enactment of kan iedereen dat gewoon doen?

4. Hoe zijn jullie ervaringen? Kun je er veel plezier mee hebben? Hoe voeren jullie alles uit?
En nog een vraag:

5. Schieten jullie wel eens met de geweren die jullie meenemen? Ik ben benieuwd hoe je zo'n veldslag dan na doen. Ik neem aan dat het niet alleen rondlopen is in een outfit en doen alsof de vijand op je schiet? Of wel? :bonk:
Dag WO2-Freak,

levende geschiedenis- en re-enactment optredens komen alleen tot stand op daarvoor bestemde evenementen, zoals een herdenking, filmopname, levend display in een museum of een andersoortig historisch evenement.
De wapens die "we" dragen zijn óf volledig onklaar gemaakt óf onklaar gemaakt om blank te kunnen vuren (losse flodders).
Ook dit is aan strenge regels verbonden, voor de volledig onklaar gemaakt wapens moet je 18 zijn, en voor de blankvurende wapens heb je ook nog een wapenverlof e.a. papieren nodig nodig.
Er wordt in principe nooit "in het openbaar gelopen", mocht dit wel zo zijn daar wordt het van tevoren aangekondigd en staan er vaak ruim van tevoren waarschuwingsborden.
Je hebt geen vergunning nodig, maar als je mee wilt doen met een evenement dan moet je je aansluiten bij een van de velen re-enactment- en levende geschiedenisorganisaties, een overzicht vind je op http://www.lplg.nl/.
Ik beleef er veel plezier, omdat ik mijn interesse kan "toepassen" en kennis kan verspreiden. Vaak maak je een jongere groep mensen ervan bewust dat de oorlog niet tussen een Joods leger en Robotduitsers plaatsvond, maar bijvoorbeeld ook dat niet al het Duits slecht was.
Bij levende geschiedenis test je uit of de methodes die je hebt onderzocht in de praktijk werken, zoals het slapen in tenten van toen, en het overleven op rantsoenen van toen. (Uiteraard nagemaakt)Met re-enactment bedoelt men vaak gevechtshandelingen nabootsen in een zogenaamde "mockbattle".
Er wordt geschoten met de bovengenoemde blankvurende wapens in een battle of wapendemonstratie, ook dit valt weer onder strenge regels en veiligheidseisen. En ja, sommige evenementen heb je geen battle, dit is dan een puur levende geschiedenis evenement, waar je bezoekers toont hoe het leven toen was (Bijv. in de tijd van Napoleon, de dienstplicht in de jaren '80, in de loopgraven van WOI of het burgerleven in de Tweede Wereldoorlog).
Hopelijk heb ik je vragen zo beantwoord.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

fallschirmjager schreef:wat houd dit zoal in ?
bedoel wat voor voeding?
wordt veel moderne voeding gebruikt en vervolgens in oude verpakking gestoken?
Ja, voeding van nu.
Origineel voedsel valt mij meestal niet zo goed. ;)

Wat ik bedoel is dat rantsoenen worden nagemaakt (zelfde inhoud, worst is worst) en worden verspreid zoals het hoorde.
Dit is onderdeel van levende geschiedenis, enerzijds om je in te leven in de tijd van toen (je wilt immers niet alleen in een pakje rondlopen, maar ook de rest meemaken) en anderzijds beschreven tactieken, technieken en tips uit te proberen die o.a. staan in handboeken van het Duitse leger of verslagen van veteranen.
Levende geschiedenis is eigenlijk in Nederland gestart toen aan de hand van bodemvondsten en andere archeologische vondsten het pre-historische leven werd "uitgeprobeerd" in een experiment, je hebt vast wel ooit op de basisschool een dergelijke video gezien.
Grenadier Markus Schenk
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door fallschirmjager »

Het is gewoon het feitdat ik ook Ben begonnen en ondertussen al half jaar bezig ben.
Maar wat die voeding betreft ik niet direct weet hoe of wat en soms ies twijfel heb.
Kzou het lief ale ja denk iedere reenactor zo correct mogelijk doen.
Rick de G. schreef:
fallschirmjager schreef:wat houd dit zoal in ?
bedoel wat voor voeding?
wordt veel moderne voeding gebruikt en vervolgens in oude verpakking gestoken?
Ja, voeding van nu.
Origineel voedsel valt mij meestal niet zo goed. ;)

Wat ik bedoel is dat rantsoenen worden nagemaakt (zelfde inhoud, worst is worst) en worden verspreid zoals het hoorde.
Dit is onderdeel van levende geschiedenis, enerzijds om je in te leven in de tijd van toen (je wilt immers niet alleen in een pakje rondlopen, maar ook de rest meemaken) en anderzijds beschreven tactieken, technieken en tips uit te proberen die o.a. staan in handboeken van het Duitse leger of verslagen van veteranen.
Levende geschiedenis is eigenlijk in Nederland gestart toen aan de hand van bodemvondsten en andere archeologische vondsten het pre-historische leven werd "uitgeprobeerd" in een experiment, je hebt vast wel ooit op de basisschool een dergelijke video gezien.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

fallschirmjager schreef:Het is gewoon het feitdat ik ook Ben begonnen en ondertussen al half jaar bezig ben.
Maar wat die voeding betreft ik niet direct weet hoe of wat en soms ies twijfel heb.
Kzou het lief ale ja denk iedere reenactor zo correct mogelijk doen.
Wat bedoel je precies? Ik kom er even niet uit.
Grenadier Markus Schenk
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door jurgen »

Rick de G. schreef:
fallschirmjager schreef:Het is gewoon het feitdat ik ook Ben begonnen en ondertussen al half jaar bezig ben.
Maar wat die voeding betreft ik niet direct weet hoe of wat en soms ies twijfel heb.
Kzou het lief ale ja denk iedere reenactor zo correct mogelijk doen.
Wat bedoel je precies? Ik kom er even niet uit.
Hij wil het zo correct mogelijk doen en hij twijfelt over hoeveel en welke voeding gebruikt werd.
Dat begrijp ik er toch uit.
Plaats reactie