KM Tellermütze van de firma MOL uit Breda

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

KM Tellermütze van de firma MOL uit Breda

Bericht door michiel01 »

Beste medeverzamelaars,

Recentelijk heb ik een tellermütze aangeschaft. Welke is vervaardigt door de firma Mol uit Breda, is dit een reeële mogelijkheid? De mütze komt van een zolder in Duitsland af. Wat is jullie mening hierover?

De mütze heeft een duidelijke afzetting van roest van de mützenband op de rand, duidelijk van meerdere jaren liggen, de mützeband die er op nu opzit hoort er niet origineel bij. Dit is niet te zien op de foto's, wat wel te zien is, is een restje van een bruinige lijm oid op de kop van de adelaar omdat deze van het naaldje gebroken is geweest en belabberd is gerepareerd. Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier een foto van de oude mützenband:

Afbeelding

cheers,

Michiel
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: KM Tellermütze van de firma MOL uit Breda

Bericht door JimK »

Leuke aanwinst Michiel!.

Ik zie niks verkeerds aan deze Tellermütze, en de firma MOL produceerde inderdaad voor de Duitsers.
Ook het grote deel van de NSB hoofddeksels komt van de firma MOL.
Mooi om te zien dat deze daar ook vandaan komt.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: KM Tellermütze van de firma MOL uit Breda

Bericht door michiel01 »

thanx Jim,

Ik heb deze gekocht voor een deelexpositie in mijn museum in Breda. Leuke overeenkomst dus tussen de firma Mol en de 14. schiffstamabt welke in breda gelegerd zat!

Van de NSB items had ik al eens gehoort maar wist niet of ze ook andere items voor de Wehrmacht maakten.
Plaats reactie