Wo 2 in Italie.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Wo 2 in Italie.

Bericht door Nick U »

Beste mensen,

Heeft iemand info over mogelijke gevechten die plaatsgevonden hebben in Toscane(Italië)?
Ik kan er niet echt iets over vinden op google. Ik zou graag willen weten of er enige oorlogsmusea of slagvelden zijn in Toscane.

Groeten, Nick
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gast

Re: Wo 2 in Italie.

Bericht door Gast »

Rond Florence vind je Amerikaanse en Britse (Commonwealth) begraafplaatsen. Er is daar vrij stevig gevochten
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Wo 2 in Italie.

Bericht door Nick U »

Okey bedankt!! heb je misschien precieze locaties?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: Wo 2 in Italie.

Bericht door dennisb »

Wie zoekt, die vind:

http://www.oorlogsmusea.nl/country.asp? ... ion=search


Had je zelf ook kunnen vinden! :)
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Wo 2 in Italie.

Bericht door Nick U »

Thanks dennis, heeft iemand ook echt plaatsnamen, gebieden, heuvels waar gevochten is?

Liefst in de buurt van Scarlino, ben overigens zelf ook nog aan het zoeken, maar misschien is iemand er wel eens op vakantie geweest ofzo.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: Wo 2 in Italie.

Bericht door dennisb »

Nick U schreef:Thanks dennis, heeft iemand ook echt plaatsnamen, gebieden, heuvels waar gevochten is?

Liefst in de buurt van Scarlino, ben overigens zelf ook nog aan het zoeken, maar misschien is iemand er wel eens op vakantie geweest ofzo.

Moet iedereen het je nu in de handen schuiven?
Zoek in boeken, zoek op internet en zoek naar informatie.
Waarom moet iemand anders iets gedetailleerd voor jouw uit gaan zoeken?

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Wo 2 in Italie.

Bericht door Nick U »

Nee ik kan hier niet veel mee, als ik het zelf zou kunnen opzoeken in de boeken dan zou ik het niet vragen nietwaar... als je alleen maar wijsneuzerig wil gaan lopen doen, doe dat dan lekker in een ander topic, ik ben op vakantie, en daarom wil ik weten of er nog iets in de buurt is waar iemand toevallig iets over weet.... ik heb wel internet maar beperkt, daarom vraag ik het hier.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Wo 2 in Italie.

Bericht door coco »

Ga naar de lokale bieb, of ga naar lokale gemeente huizen die kunnen je verder helpen denk ik.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Wo 2 in Italie.

Bericht door Nick U »

is al niet meer nodig , ben al weer thuis...
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Plaats reactie