Het metaaldetectortopic

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Ik zou het niet weten... ik ken m niet, stuur maar eens een mailtje naar blackadder metaaldetectors, vertel hem wat je eisen zijn en wat je wil vinden.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door n2 »

omgitsme schreef:Oke bedankt Nick.
En een trimaton viking 5 is die ook een beetje goed?
Viking 5 is een leuke beginners detector, je moet er alleen geen munten mee gaan zoeken, maar grotere voorwerpen gaat vrij goed, zeker voor die prijs. Was ook mijn eerste detector
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door S1991 »

n2 schreef:
omgitsme schreef:Oke bedankt Nick.
En een trimaton viking 5 is die ook een beetje goed?
Viking 5 is een leuke beginners detector, je moet er alleen geen munten mee gaan zoeken, maar grotere voorwerpen gaat vrij goed, zeker voor die prijs. Was ook mijn eerste detector
Oke bedankt. Munten hoef ik ook niet echt te zoeken, eigenlijk alleen maar militaria 2de WO.

@Nick: Ik heb Paul een mail gestuurd en hij zegt dat de Garret Ace best verkochte is en dat ik ff naar de instructie filmpjes moest kijken. Maarja de een zegt dat en de ander weer dat, moeilijke keuze haha. :bonk:
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Ja dat zegt toch wel iets, het ligt er ook een beetje aan wat je gaat zoeken, de garreth ace is ook leuk voor muntjes enzo, die heeft een vriend van mij er ook volop mee gevonden... zelfs muntjes van de VOC
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door n2 »

Je moet ervoor zorgen dat je detector een basistoon heeft, volgens mij kan de ace dat niet.
Ik heb een fisher F75 en kan dan kiezen met of zonder basistoon te zoeken (motion of non-motion) en met basistoon gaat de detector veel dieper.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Een tijdje geleden was er een discussie over het feit dat ik dacht dat de duitsers hun mortieren en granaten op een timefuze instelden zodat deze in de bomen ontploften.
daar wil ik even op terugkomen:

Nu heb ik laatst de de making of band of brothers gekeken, daar was iemand bezig op de set van foy, in de bossen, ze hadden zo'n mooie doormiddengeschoten boom nagemaakt, hij legde klinkklaar uit dat de duitsers inderdaad gebruik maakte van timefuzes en hun explosieven , zo hadden ze zelfs een luchtdrukexplosiefje in de boom gezet, zodat ze die op de set zouden kunnen laten ontploffen zonder schade aan te richten.. die bomen waren gemaakt van glasfiber.

ik zal morgen eens kijken of ik het filmpje terug kan vindnen op youtube.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Ik zat even te zoeken of zoeken in belgie toegestaan is ( niet op wo1 wo2 slagvelden) maar gewoon in zn geheel... en ik kwam op deze link:

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/v ... p?p=224148

Een verhitte discussie tegen de metaaldetectorhobby...

Er zegt er ook 1 dat het oneerbiedig is naar de nabestaanden om te zoeken op die slagvelden, maar wie zorgt er anders voor dat vermiste personen geidentificieerd worden en begraven?

Wat vinden jullie?
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door sniper snoop »

Nick U schreef:...

Er zegt er ook 1 dat het oneerbiedig is naar de nabestaanden om te zoeken op die slagvelden, maar wie zorgt er anders voor dat vermiste personen geidentificieerd worden en begraven?
Bedoel je dat het zoeken hiermee kan helpen? De meeste lichamen kunnen niet meer geïdentificeerd worden omdat eerdere plunderingen plaats vonden. Zo werden al resten terug gevonden waar alles van verdween. Uitgezonderd wat niet "waardig" was zoals het rotte uniform. Bijvoorbeeld de Capebadges en ID-plaatje verdwijnen altijd, wat al een stuk moeilijker maakt. Ik ben zelf tegen het zoeken, enkel voor deze reden. Tenzij men het lichaam aanmeld aan de archeologische dienst. Maar helaas gebeurd dit veel te weinig, enkel voor het geld. Zo denk ik erover.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

Ja een negative kant.... ìk zou persoonlijk niets van een dode willen hebben.... maar ik wil bijdeze meer naar wo2 toestappen, veel wo2 lijken kunnen vaak nog geindetificeerd worden.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door sniper snoop »

Nick U schreef:Ja een negative kant.... ìk zou persoonlijk niets van een dode willen hebben.... maar ik wil bijdeze meer naar wo2 toestappen, veel wo2 lijken kunnen vaak nog geindetificeerd worden.
Ik heb al veel mensen die horen zeggen..... Maar er zich aan houden? Daar kwam weinig van in! Wo1, Wo2, het blijft hetzelfde. Enkel bij Wo2 is dat de lichamen 20 jaar jonger zijn en wellicht ook in beter in staat zijn (want tijdens Wo1 hebben genoeg lichamen afgezien van de voortdurende bombardementen).
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door Nick U »

hier een mooi filmpje, van mooie vondsten, mijn vraag echter, op 3:15 ligt er een ontsteker op zijn schep is dit niet behoorlijk gevaarlijk?

http://www.youtube.com/watch?v=Steuz_XCWVE&NR=1
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door zjopske »

Ontsteker + kruit = boem

Ontsteker + lucht = niks :P
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door sniper snoop »

zjopske schreef:Ontsteker + lucht = niks :P
Let maar op wat je zegt. Ik plaats een link. Om even te vermelden.

DE VOLGENDE LINK IS NIET GESCHIKT VOOR GEVOELIGE KIJKERS. BEKIJKEN OP EIGEN RISICO!!!

Resultaat van door-jij-gezegde "Ontsteker + lucht = niks" . Mooi heh.? Alweer eentje die geleerd heeft om er niet aan te knoeien.
http://img262.imageshack.us/img262/9079 ... aat8cu.jpg
En meer info vind je hier: http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/v ... php?t=2325
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door zjopske »

@sniper snoop,

Zoiezo vanaf blijven van oude rotzooi die uit de grond komt, maar in het topic gaat het voornamelijk over koppen draaiers.

Ik geef je wel gelijk, de verwondingen zijn minder erg van slechts een vinger tot een hand minder.
In vergelijking met een granaat die naast je ontploft.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Het metaaldetectortopic

Bericht door ammo »

Koppendraaiers ?
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie