Foto SS

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Foto SS

Bericht door Westwall »

Hallo,

Weet iemand toevallig of die middelste man in de auto SS is? Het lijkt er erg op dat hij een totenkopf op zijn schuitje heeft...

Afbeelding
Afbeelding

mvg,

Westwall
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Foto SS

Bericht door JimK »

Het lijkt er inderdaad op, ook zie je (lijkt het) een adelaartje.
Kun je niet nog iets hogere resolutie dat stuk scannen?

Gr. Jim
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Foto SS

Bericht door Westwall »

mgschutze schreef:Het lijkt er inderdaad op, ook zie je (lijkt het) een adelaartje.
Kun je niet nog iets hogere resolutie dat stuk scannen?

Gr. Jim
bedankt Jim. Dit zijn geen scans maar ik heb de foto's gemaakt met de Sony Cam recorder, deze is zeer uitgebreid. Ik zal eens kijken of ik hiermee een nóg scherpere foto kan maken :wink:

mvg,
GGS
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2009, 17:06

Re: Foto SS

Bericht door GGS »

Die 'totenkopf' was te vinden op alle SS-schuitjes...
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Foto SS

Bericht door JimK »

GGS schreef:Die 'totenkopf' was te vinden op alle SS-schuitjes...
:?
Staat toch nergens iets anders?
niet op SS-Polizei schuitjes.
Laatst gewijzigd door JimK op 29 jul 2009, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Foto SS

Bericht door Rick de G. »

Jan, maak even een foto met de macro functie, vaak in te schakelen door naar dit icoontje te zoeken:
Afbeelding
GGS schreef:Die 'totenkopf' was te vinden op alle SS-schuitjes...
Ja, maar daar gaat het niet echt om. ;)
Grenadier Markus Schenk
GGS
Lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jun 2009, 17:06

Re: Foto SS

Bericht door GGS »

Excuses, heb de topic iets te snel overlopen...
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Foto SS

Bericht door Westwall »

Hallo,

Ik heb een nieuwe foto gemaakt maar zelfs met de macro functie is het me niet gelukt om een zeer scherpere foto te krijgen:
Misschien dat jullie hier toch wat meer mee kunnen :wink: :

Afbeelding
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Foto SS

Bericht door magicdutchmen »

Verklein je nu ook de foto?
Want dat gaat ten koste van de kwaltieit. Het is beter om het originele foto-bestand. vaak toch wel 1mb bij een redelijke camera te uploaden.
Ik geloof trouwens wel dat dit een SS Schuitje is. De witte bies is ook duidelijk te zien.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Foto SS

Bericht door JimK »

Het is ook wel SS denk ik ook. Maar waarom scan je niet gewoon op hoge resolutie? daar kun je met de camera niet tegenop.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Foto SS

Bericht door Westwall »

Ik heb de foto op de normale maat gehouden. En het probleem is dat ik geen scanner heb. Ik moet toch maar eens kijken dat ik zo'n ding aanschaf...
Maar in ieder geval bedankt voor de bevestigingen dat het SS is :wink: Wat zal dan ongeveer de waarde zijn van zo'n foto?

mvg,
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Foto SS

Bericht door Kugelblitz »

Niet zoveel ligt eraan wat je ervoor over hebt... Doorsnee prijs zal zo rond de € 3,- liggen denk ik, geen bijzondere foto verder.
Volgens mij hebben velen het idee dat álles wat (Waffen-) SS is duur moet zijn, Nu gaat dat meestal ook wel op, maar bij foto's is het net iets anders...
De meeste SS foto's zijn maar een paar euro waard, net als andere Duitse WOII foto's. Er moet wel echt wat bijzonders opstaan willen ze erg duur worden. Van SS foto's zijn er immers genoeg te krijgen...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Foto SS

Bericht door custom »

Q2
Laatst gewijzigd door custom op 02 aug 2009, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Foto SS

Bericht door coco »

Deze foto is echt wel meer waard dan 3 euro hoor, kdenk dat hij zo rond de 10 a 15 zal liggen (ligt aan de grote), puur omdat je DUIDELIJK een ss totenkopf ziet, een SS adelaar en een Polizei adelaar, de gene die de polizei adelaar draagt rijd waarschijnlijk, en kan je misschien ook wel concluderen dat de 2 mannen die achterin zitten van hogere rang zijn ;)
Overigens doen normale foto's tegenwoordig ook al meer dan 3 euro als ze voertuigen (of delen van voertuigen) of (duidelijke) signalementen te zien zijn (lees koppelsloten, adelaren, kraagspiegels etc.)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Foto SS

Bericht door Kugelblitz »

coco schreef:Deze foto is echt wel meer waard dan 3 euro hoor, kdenk dat hij zo rond de 10 a 15 zal liggen (ligt aan de grote), puur omdat je DUIDELIJK een ss totenkopf ziet, een SS adelaar en een Polizei adelaar, de gene die de polizei adelaar draagt rijd waarschijnlijk, en kan je misschien ook wel concluderen dat de 2 mannen die achterin zitten van hogere rang zijn ;)
Overigens doen normale foto's tegenwoordig ook al meer dan 3 euro als ze voertuigen (of delen van voertuigen) of (duidelijke) signalementen te zien zijn (lees koppelsloten, adelaren, kraagspiegels etc.)
Ja, want normale SS tekens en andere Wehrmachts dingen zoals koppelsloten zijn natuurlijk erg zeldzaam... :? En dat de een rijdt en de andere twee achterin zitten geeft nog niet aan dat ze van hogere rang zijn, het is namelijk niet te zien. (In ieder geval niet van dusdanig hoge rang dat het interessant is, offcieren zie je op 5 van de 10 foto's wel.) Speculeren is altijd mooi, maar zonder bewijs niets waard...
Die € 3,- is misschien wat grof geschat, maar was meer om aan te geven dat het hier niet om een bijzondere foto gaat. Zulke foto's gaan voor een paar euro weg, de een geeft er wat meer voor dan de ander. Mijn punt is echter dat men vaak veel te veel geld verwacht voor een oninteressante foto, enkel omdat er een SS'er of iets dergelijks opstaat... Er is toch wel iets meer nodig om veel geld te willen vangen. Natuurlijk kun je via E-bay de grootste onzin nog voor veel geld kwijtraken, maar ik ga in dit geval uit van normale verzamelaarsprijzen.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie