vraag MG42

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: vraag MG42

Bericht door n2 »

Ik zie zo geen foto's dus kan je geen oordeel geven maar sluit me ook aan bij de anderen, als je er graag 1 wilt spaar dan door tot je een mooie kunt kopen.
wallienator
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jun 2009, 21:57

Re: vraag MG42

Bericht door wallienator »

omgitsme schreef:
wallienator schreef:ik ga zelf een mg 53 kopen maar dat is gewoon omdat ik niet genoeg geld heb voor een MG42, ik heb zelf nu al een ppsh 41, luger P08 en een paar antieke wapens
Dan spaar je toch gewoon door tot je een MG-42 kunt kopen??
daar zie ik dan het nut niet van, wrm het driedubbele ofzo betalen voor een andere stempel? en ik wil ook nog andere wapens kopen
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: vraag MG42

Bericht door racefiets »

Het is aan jou wat je wil. Je kan het ook zien als, waarom zoveel voor een duits uniform betalen terwijl je voor een paar tientjes een complete plunjebaal aan kan schaffen. Dat is toch ook een uniform......
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: vraag MG42

Bericht door JimK »

wallienator schreef:
omgitsme schreef:
wallienator schreef:ik ga zelf een mg 53 kopen maar dat is gewoon omdat ik niet genoeg geld heb voor een MG42, ik heb zelf nu al een ppsh 41, luger P08 en een paar antieke wapens
Dan spaar je toch gewoon door tot je een MG-42 kunt kopen??
daar zie ik dan het nut niet van, wrm het driedubbele ofzo betalen voor een andere stempel? en ik wil ook nog andere wapens kopen
Een MG-53 zal nooit een MG-42 worden.
Het feit is dan dat je iets van na de oorlog koopt voor je verzameling wat niks met de Tweede Wereldoorlog te maken heeft.
Als je hier zelf tevreden mee bent moet je dat ook gewoon doen. Het gaat er uiteindelijk toch om dat "jij" hebt wat je wil.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: vraag MG42

Bericht door jurgen »

wallienator schreef:
omgitsme schreef:
wallienator schreef:ik ga zelf een mg 53 kopen maar dat is gewoon omdat ik niet genoeg geld heb voor een MG42, ik heb zelf nu al een ppsh 41, luger P08 en een paar antieke wapens
Dan spaar je toch gewoon door tot je een MG-42 kunt kopen??
daar zie ik dan het nut niet van, wrm het driedubbele ofzo betalen voor een andere stempel? en ik wil ook nog andere wapens kopen
Als we deze logica volgens dan kan ik een Spaanse helm kopen ter vervanging van een Duitse, en een naoorlogs Zweeds uniform, want die lijkt tenslotte ook hard op het Duitse.
Waarom koop je niet meteen een wapen dat 2 jaar geleden geproduceerd is in Japan? Het ziet er tenslotte ook hetzelfde uit.

Je verzamelt toch spul uit WO2 (of wo1 of welke periode dan ook) omdat het je interesseert, je geboeid bent door de technieken en uitrusting van toen en als je dan iets uit die tijd kan aanschaffen is het helemaal top. Dan ben je toch niets met een wapen dat 10 jaar later werd gemaakt? Dan is repro plots geen bezwaar meer.

Ach kom, iedereen doet met zijn geld wat die zelf wilt, daar ga ik me niet druk in maken, maar een postzegelverzamelaar gaat ook geen kopietje maken vanaf internet en die in zijn verzamelalbum plakken, snap je wat ik bedoel?
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: vraag MG42

Bericht door petertje35 »

Wat kost een WO2 duitse mg 34/42?
Ik ben namelijk aan het kijken voor eentje.. (maar dan moet ik wel een bijbaantje nemen, E5 per week zakgeld lukt niet...)
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: vraag MG42

Bericht door Panzer5 »

petertje35 schreef:Wat kost een WO2 duitse mg 34/42?
Ik ben namelijk aan het kijken voor eentje.. (maar dan moet ik wel een bijbaantje nemen, E5 per week zakgeld lukt niet...)
Zelfde zakgeld als mij, wil ook wel wapens en uniformen kopen..
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: vraag MG42

Bericht door petertje35 »

pas een mooie mauser gekocht, portugees, model 1904....... en toen was mijn bankrekening weer leeg :P
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: vraag MG42

Bericht door Panzer5 »

petertje35 schreef:pas een mooie mauser gekocht, portugees, model 1904....... en toen was mijn bankrekening weer leeg :P
De uniformen zijn gewoon veels te duur. :bonk:
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: vraag MG42

Bericht door jeroen wo2 »

petertje35 schreef:Wat kost een WO2 duitse mg 34/42?
Ik ben namelijk aan het kijken voor eentje.. (maar dan moet ik wel een bijbaantje nemen, E5 per week zakgeld lukt niet...)
Ik kreeg laatst een Mg34 aangeboden voor 1350 euro in goede staat.
Laten we ervanuit gaan dat je 15 jaar bent, je verdiend minimaal 2,73 euro per uur.
Je mag dan 8 uur per dag werken, oftewel je verdiend 21,84 euro per dag.
21,84 euro x 60 dagen = 1310,40 euro.
Je krijgt 5 euro per week zakgeld, dus in de 60 dagen heb je 40 euro zakgeld gekregen.
Dus uiteindelijk kan je een Mg34 kopen en twee chuppa chups lolly's van 20 cent per stuk!

Afbeelding
Afbeelding

Rekenen was nog nooit zo leuk geweest! Nee maar serieus, ik weet niet hoe oud je bent maar als je die leeftijd hebt is het dan wel daadwerkelijk verstandig om gelijk een Mg34 te kopen?
Uiteindelijk is de beslissing aan jou!
Never Back Down
Gebruikersavatar
floriskok
Lid
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 dec 2007, 10:25

Re: vraag MG42

Bericht door floriskok »

Je kan natuurlijk ook een metaaldetector kopen voor ongeveer 268 euro
en hopen dat je een mooie MG42 vind. Dan heb je in feite, met de kosten
van de metaaldetector erbij genomen, een kapitaalwinst van 1082 euro ( 1350 - 268 ).
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: vraag MG42

Bericht door racefiets »

Of je kan je erbij neer leggen dat je in Nederland geen MG mag bezitten zonder bijbehorende ontheffing en je geld aan andere dingen besteden.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: vraag MG42

Bericht door Westwall »

Waarom willen er zoveel beginners gelijk gaan beginnen met het kopen van wapens en uniformen? Jullie weten toch zelf ook dat dat veel te duur is? Begin dan met het kopen van kleiner spul (uitrusting, papierwerk etc.). Die uniformen komen heus wel, maar niet met een besteding van 5 euro per week. Je hebt gewoon geduld nodig en niet denken dat je al meteen als je in de militariawereld stapt, je een mg34 kan aanschaffen.

mvg,
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: vraag MG42

Bericht door petertje35 »

Ik ben niet echt een beginner. Mijn vader heeft een aardige verzameling maar ik begin er nu zelf ook mee.

En wie wil er nou geen mg42/34 :lol:

Ga vandaag naar bulgarije, vorige keer veel duitse origineele medailles gevonden tussen de zooi... oh ja, en ik blijf er 2 weken in een all-inclusive hotel^^
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: vraag MG42

Bericht door michiel01 »

Dit is geen slowchat topic, graag weer ontopic
Gesloten