Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door jurgen »

johan willaert schreef:
Kugelblitz schreef:Wel vind ik dat je een repro item gewoon mooi kunt vinden, zelfs van zo'n omstreden organisatie. Je confronteert toch niet noodzakelijk mensen met deze spullen, mensen kiezen er zelf voor bij jou over de vloer te komen (en weten hoogstwaarschijnlijk dat je Duits WOII verzamelt).
Waarbij je je natuurlijk moet afvragen of iemand die repro Duitse items koopt, een verzamelaar van Duits WOII is....
Ook daarover lopen de meningen heel erg uiteen....
Lopen daar meningen over uiteen? Lijkt me stug, het antwoord is simpelweg NEE
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door ammo »

jurgen schreef:
johan willaert schreef:
Kugelblitz schreef:Wel vind ik dat je een repro item gewoon mooi kunt vinden, zelfs van zo'n omstreden organisatie. Je confronteert toch niet noodzakelijk mensen met deze spullen, mensen kiezen er zelf voor bij jou over de vloer te komen (en weten hoogstwaarschijnlijk dat je Duits WOII verzamelt).
Waarbij je je natuurlijk moet afvragen of iemand die repro Duitse items koopt, een verzamelaar van Duits WOII is....
Ook daarover lopen de meningen heel erg uiteen....
Lopen daar meningen over uiteen? Lijkt me stug, het antwoord is simpelweg NEE
idd , nee
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door JimK »

Met alleen repro aanschaffen ben je geen verzamelaar van wo2.
SiNiStEr schreef: Enkel domheid, ontwetendheid of wereldvreemd zijn vind ik een verklaring voor het hebben van een dergelijk repro uniform.
Ik ben het grotendeels met je eens, maar deze zin vind ik een beetje overdreven.

Zelf heb ik helemaal niets met repro. Maar ik kan mij voorstellen als iemand echt serieus ss wil verzamelen of erbij wil hebben, whatever, dan kan het voor diegene handig zijn om van bepaalde dingen een repro aan te schaffen voor niet al te veel geld. Daarmee bedoel ik wel de hele goede repro's, dus niet de re-enactment meuk. Met een dergelijke repro kan hij/zij wel kennis opdoen voor een eventuele aankoop, zodat zijn zuurverdiende geld geen weggegooid geld wordt.

Ik wil hiermee zeggen dat repro niet alleen voor de heb of mooiheid is. Maar ook kan dienen als leermiddel. Dat wil ik niet direct als wereldvreemd etc benoemen.

Gr. Jim
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door SS collector »

mgschutze schreef:Met alleen repro aanschaffen ben je geen verzamelaar van wo2.
SiNiStEr schreef: Enkel domheid, ontwetendheid of wereldvreemd zijn vind ik een verklaring voor het hebben van een dergelijk repro uniform.
Ik ben het grotendeels met je eens, maar deze zin vind ik een beetje overdreven.

Zelf heb ik helemaal niets met repro. Maar ik kan mij voorstellen als iemand echt serieus ss wil verzamelen of erbij wil hebben, whatever, dan kan het voor diegene handig zijn om van bepaalde dingen een repro aan te schaffen voor niet al te veel geld. Daarmee bedoel ik wel de hele goede repro's, dus niet de re-enactment meuk. Met een dergelijke repro kan hij/zij wel kennis opdoen voor een eventuele aankoop, zodat zijn zuurverdiende geld geen weggegooid geld wordt.

Ik wil hiermee zeggen dat repro niet alleen voor de heb of mooiheid is. Maar ook kan dienen als leermiddel. Dat wil ik niet direct als wereldvreemd etc benoemen.

Gr. Jim
Dank u voor u begrip van replica en net als u zegt ik heb gezocht naar de mooiste replica van SS Schirmutze die ik maar kon vinden op de beurs, van medailles en kentekens ben ik al heel erg hard op zoek naar origineel.
Momenteel ben ik bezig met de Heer omdat vele mij dat hebben aangeraden en omdat Heer ook zeer mooi kan zijn.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door Jonkerman »

Heer is idd ook mooi, ik zelf ben er ook voor aan het sparen.
En het is nogal basis, wat handig is als je net begint.
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door SS collector »

Jonkerman schreef:Heer is idd ook mooi, ik zelf ben er ook voor aan het sparen.
En het is nogal basis, wat handig is als je net begint.
Ja dat is waar en bedankt voor ook te melden dat het een goede basis is voor een begin verzamelaar als ik, alle informatie is welkom. Ik ben bij dit forum ook hoofdzakelijk gekomen om van mederverzamelaars te leren. En later mijn verzameling te laten zien natuurlijk (eerst wat originele spullen kopen en mijn verzameling wat laten groeien zodat ik al iets zeer mooi kan presenteren).
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door Kugelblitz »

johan willaert schreef:
Kugelblitz schreef:Wel vind ik dat je een repro item gewoon mooi kunt vinden, zelfs van zo'n omstreden organisatie. Je confronteert toch niet noodzakelijk mensen met deze spullen, mensen kiezen er zelf voor bij jou over de vloer te komen (en weten hoogstwaarschijnlijk dat je Duits WOII verzamelt).
Waarbij je je natuurlijk moet afvragen of iemand die repro Duitse items koopt, een verzamelaar van Duits WOII is....
Ook daarover lopen de meningen heel erg uiteen....
Dat speelt in dit geval toch geen rol? Het gaat er niet zo zeer om of iemand die repro verzamelt een WOII verzamelaar is (lijkt me overigens niet, als je alleen repro verzamelt ben je geen WOII verzamelaar, maar daarom niet minder geïnteresseerd), maar om het feit dan men repro (in dit geval een SS uniform) mooi kan vinden zonder direct als wereldvreemd te worden bestempeld...

Groeten, Kugelblitz! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
leechan007
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:49
Locatie: vlaanderen

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door leechan007 »

SS collector schreef:Ik stuur hierbij foto's van de kepi en dolk (en nog wat anderen spullen van men verzamelingen maar nog niets alles. Want ik moet zo dadelijk naar een feest en heb geen tijd om nog foto's te trekken)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



waar heb jij die vlag gekocht :)
Jedem das Seine

TORA ! TORA ! TORA !
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door jeroen wo2 »

Bij Reprint toch?
Never Back Down
Gebruikersavatar
leechan007
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 30 jan 2009, 16:49
Locatie: vlaanderen

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door leechan007 »

ik heb eens de reaties gelezen en denk bij mezelf .
ik verzamel ook wo 1 en 2 en er zitten ook repro items tusen .
bijvoorbeeld tussen mijn verzameling zit een zwarte ssers helm die kocht ik omdat ik dat een mooi model vond .(het was ook een van de eerste dingen dat ik kocht )

en op een website zoals deze http://militaria-net.co.uk/oscommerce/c ... Path/44_62 kun je ss en wehrmacht uniforme enzo kope .
Jedem das Seine

TORA ! TORA ! TORA !
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door Panzer5 »

Ik zou ook graag uniformen willen, maar heb het geld er gewoon niet voor. :cry: :mad:
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door rutger »

leechan007 schreef:ik heb eens de reaties gelezen en denk bij mezelf .
ik verzamel ook wo 1 en 2 en er zitten ook repro items tusen .
bijvoorbeeld tussen mijn verzameling zit een zwarte ssers helm die kocht ik omdat ik dat een mooi model vond .(het was ook een van de eerste dingen dat ik kocht )

en op een website zoals deze http://militaria-net.co.uk/oscommerce/c ... Path/44_62 kun je ss en wehrmacht uniforme enzo kope .
Wat is je punt?
Die repro-meuk is niet gefabriceerd tijdens/voor wo2 en zal dus ook nooit een wo2 collectors item worden...
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door michiel01 »

Als het er ook maar enigzins erop gaat lijken dat dit een repro vs. origineel chattopic wordt, dan gaat het op slot.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door Rick de G. »

Dank je Michiel, jij grijpt tenminste op tijd in.
Je ziet zelf wel wat voor mensen in deze topic posten, als het je niet aanstaat: denk eens na hoeveel mensen je al niet hebt verteld over repro en origineel, je kunt mensen toch niet "bekeren". Steek je energie liever in topics die wel nuttig zijn of vragen van dezelfde generatie jongens, maar dan wel terzakendoende. ;)
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door Jan Klaassen »

ontopic:
Op marktplaats staat een adv van een compleet (!) ss uniform (jas + broek + pet + helm).
Richtprijs is 200 (!!!!!!!!!) euro... :bonk:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gesloten