De Dodenherdenking

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

De Dodenherdenking

Bericht door Sjoerd »

In het kader van de Dodenherdenking krijgen wij van 1 tot en met 7 Mei thuis een ex-Airgunner (=een boordschutter van een bommenwerper) te logeren!!

Tussen Dronten en Lelystad is namelijk na de drooglegging van de polder het wrak van een Lancaster-bommenwerper gevonden, en één van de vier propellors van dat vliegtuig is enigzins opgeknapt en verwerkt tot een monument in Dronten speciaal voor alle vliegtuigbemanningen die in de WO2 zijn omgekomen. Ieder jaar komen er bij de herdenking Veteranen die daadwerkelijk in de WO2 hebben gediend als boordschutter naar Dronten toe, en nu krijgen wij er thuis ook een te logeren!

Hoe herdenken jullie op 4 Mei? Gaan jullie speciaal ergens naar toe, of blijven jullie thuis voor de buis?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

I think I'm a gonna be workin'
:?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Ik gaat naar de Waalsdorpervlakte. Altijd heel indrukwekkend om daar te zijn. Ik was er een keer toen vloog op het moment dat die minuut stilte er was een Orion vliegtuig over naar vliegveld Valkensburg. De grote klok sloeg en dan het geluid van die propellervliegtuigen,.. de rillingen liepen over mijn rug. In gedachten kon je Duitse/Engelse vliegtuigen over zien vliegen van/naar Engeland.

Wel relax om zo'n man te logeren te krijgen.
Plaats reactie