Matthew's nieuwe aanwinsten

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Re: Matthew's nieuwe aanwinsten

Bericht door Skylighter »

Oppassen met het winkeltje daar! Toen ik net begon met verzamelen hebben ze me ook een keer een repro item voor echt aangesmeerd (kon het echter wel terugbrengen).
Gebruikersavatar
matthewGrunn
Lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 25 apr 2009, 17:40
Locatie: Groningen

Re: Matthew's nieuwe aanwinsten

Bericht door matthewGrunn »

Skylighter schreef:Oppassen met het winkeltje daar! Toen ik net begon met verzamelen hebben ze me ook een keer een repro item voor echt aangesmeerd (kon het echter wel terugbrengen).
Ik weet zelf wel hoe repro eruit ziet!.Maar soms is het goed nagemaakt
World War 2 Collector
Gebruikersavatar
Panzer5
Lid
Lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 aug 2009, 12:03
Locatie: Leeuwarden

Re: Matthew's nieuwe aanwinsten

Bericht door Panzer5 »

matthewGrunn schreef:
Skylighter schreef:Oppassen met het winkeltje daar! Toen ik net begon met verzamelen hebben ze me ook een keer een repro item voor echt aangesmeerd (kon het echter wel terugbrengen).
Ik weet zelf wel hoe repro eruit ziet!.Maar soms is het goed nagemaakt
Hoe precies?
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Re: Matthew's nieuwe aanwinsten

Bericht door Skylighter »

matthewGrunn schreef:Ik weet zelf wel hoe repro eruit ziet!.Maar soms is het goed nagemaakt
Sorry hoor, ik zeg als niks meer. :h
Repro kan je heel goed onderscheiden, maar na-oorlogs niet? (Sorry kon het niet laten als ik zulke reacties krijg. :mrgreen: )
Floris
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 sep 2005, 17:23

Re: Matthew's nieuwe aanwinsten

Bericht door Floris »

matthewGrunn schreef:
Skylighter schreef:Oppassen met het winkeltje daar! Toen ik net begon met verzamelen hebben ze me ook een keer een repro item voor echt aangesmeerd (kon het echter wel terugbrengen).
Ik weet zelf wel hoe repro eruit ziet!.Maar soms is het goed nagemaakt
Toch wel erg knap als je 13 bent dat je dit onderscheidt al goed kunt maken.
Er duiken steeds betere kopieen op waar menig ervaren verzamelaar over struikelt.
In deze hobby leer je elke dag (ik ook).

Het Arnhems oorlogsmuseum is zeker het bezoeken waard alleen de laatste stop bij het winkeltje kan je beter overslaan.
Teveel negatieve verhalen gehoord en zelf de 2 keren dat ik het museum bezocht ook veel repro zien liggen.
Op zich niks mis mee als er repro in een winkel ligt mits het ook zo verkocht wordt.
Gezocht: documenten mbt Market Garden 107e Panzerbrigade, 7e FJ Div., 59e Inf.Div, FJ Rgt.6, 245 Inf.Div. e.a.
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Matthew's nieuwe aanwinsten

Bericht door SiNiStEr »

Floris schreef:Het Arnhems oorlogsmuseum is zeker het bezoeken waard alleen de laatste stop bij het winkeltje kan je beter overslaan.
Teveel negatieve verhalen gehoord en zelf de 2 keren dat ik het museum bezocht ook veel repro zien liggen.
Op zich niks mis mee als er repro in een winkel ligt mits het ook zo verkocht wordt.
Eehm, ben je er niet zelf bij als verzamelaar om de spullen te beoordelen? Uiteraard als je veel negatieve verhalen hoort schrikt dat af en de hoge prijzen in dat winkeltje komen daar nog bovenop maar dat wil niet zeggen dat alles daar repro is. Ligt veel spul tussen dat prima in orde is, je moet alleen het onderscheid kunnen maken.

Wat betreft het verkopen van repro ben ik het met je eens maar blijft een moeilijke discussie aangezien de meningen over repro of niet repro altijd voortduren. Iets dat in jou ogen duidelijk repro is kunnen hun wel als origineel zien en andersom. Blijft lastig.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie