Verandering forumindeling mbt WOI & moderatorrechten

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie

Hoe bevalt de nieuwe forumindeling?

Argh! Mijn indeling, wat doe je? :|
3
12%
Matig enthousiast!
2
8%
Neutraal...
2
8%
Leuk hoor, maar ik moet nu wel meer scrollen voor #verzamelaars!
5
20%
Aardig!
8
32%
Ik ben helemaal tevreden
3
12%
Ik vind het zelf wel aardig
2
8%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Verandering forumindeling mbt WOI & moderatorrechten

Bericht door Proos »

Goedemorgen !

De mensen die gisteravond online waren hebben misschien wat rare dingen op het forum gezien. Onderdelen die zich verplaatsten over het hele forum, nieuwe onderdelen die uit de grond leken te schieten, namen die spontaan veranderden en opeens was er geen enkele moderator meer aangegeven!

Dit was gelukkig slechts onderdeel van een reorganisatie en dus geen foutje van het forum. De oplettende gebruiker zal reeds gezien hebben dat er een setje onderdelen is bijgekomen bij een apart onderdeel over de Eerste Wereldoorlog.

Een tijdje geleden was er een topic op dit forum waarin werd gevraagd welke andere geschiedenisperiode tot de verbeelding sprak en de interesse genoot. Met meerderheid is dit de Eerste Wereldoorlog gebleken. Anzac16 heeft zijn eigen site over de Eerste Wereldoorlog en kan nu dit forum aan die site koppelen. Tevens kan op dit forum nu gepraat worden in een groter kader en kan de interesse die velen nu al hebben in de Eerste Wereldoorlog, beter zijn plaats vinden.

Een andere belangrijke verandering is dat moderators nu overal kunnen
optreden op het forum. Dit zorgt ervoor dat bij problemen veel gemakkelijker en sneller ingegrepen kan worden of gebruikers kunnen worden geholpen. Wel blijft elk onderdeel zijn eigen verantwoordelijke moderator kennen die als eerste aangesproken kan worden. Deze moderator zet zich voornamelijk in voor de kwaliteit van zijn/haar eigen onderdeel.

Wij begrijpen dat de veranderingen misschien niet bij iedereen even goed
aankomen. Daarom nodig ik iedereen uit om in de poll aan te geven hoe gedacht wordt over de verandering van de indeling en te posten wanneer er iets zou moeten veranderen. Tenslotte is deze site er voor ons aller plezier.

Groeten,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

:D Ik vind het nix, kan het weer terug naar het oude gebracht worden :)?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Misschien is deze link interessant voor mensen die nummer 4 in de poll gaan kiezen:

http://forum.wo2.nl/index.php?c=5
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Aardig! :)
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

mijn mening is duidelijk he :lol:
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Hij is fijn :)
Vooral het feit dat elke moderator nu overal aktie kan ondernemen zal het nog forum nog overzichtelijker houden.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Ik vind het nogal iritant en dit is meestal de reden waarom ik weg ga bij een forum. (maar hier blijf ik wel:D) ik vind het een beetje TE veel onderwerpen en zou een pol onder de forumleden te veel geweest zijn!

Sorry ik vind het niks
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Tja ik moet ook even wennen aan het nieuwe forum, terwijl ik het zelf mee veranderd heb.., maar denk wel dat het een verbetering is.

Ik mis in de poll eigenlijk de mogelijkheid: "ik ben helemaal tevreden", ik vind het zelf wel "aardig".
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Martijn schreef:Ik mis in de poll eigenlijk de mogelijkheid: "ik ben helemaal tevreden", ik vind het zelf wel "aardig".
Opties toegevoegd.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik vond de vorige indeling eerlijk gezegd wel beter.. het is toch een forum met als hoofddoel dat kinderen (en anderen) hier hun vragen kunnen komen stellen? Ik vind dat dit nou niet echt meer de prioriteit lijkt.. Kinderen hadden al moeite om hun posts in de goede categorie te plaatsen, hoe denk je dat ze dat nu voor mekaar moeten krijgen?

Naar mijn idee is het Actueel etc. veel minder belangrijk dan het vragen gedeelte en het verzamelaars gedeelte..

Ik vind het wel leuk dat het wo1 gedeelte uitgebreid is, alleen jammer dat daar voorheen nooit echt actief gepost is, dus zo'n enorme uitbreiding... is die wel nodig? (alle respect voor Anzac ;))

Ik vind het dus geen verbetering.. :(
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik vindt de verdeling van de onderwerpen wel goed, maar zou de hoogte van de rijen kleiner maken. Bijvoorbeeld door:
Discussiëren
Discussie & Praatforum. (wo2, waarden en normen, de maatschappij etc.)

Moderators Willem ter Haar, Moderators
te veranderen in:
Discussiëren - Discussie & Praatforum. (wo2, waarden en normen, de maatschappij etc.)
Moderators Willem ter Haar, Moderators
Hierdoor beperk je het scrollen als alle onderdelen 'open staan'.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Brianlinden schreef:Ik vind het nogal iritant en dit is meestal de reden waarom ik weg ga bij een forum. (maar hier blijf ik wel:D) ik vind het een beetje TE veel onderwerpen en zou een pol onder de forumleden te veel geweest zijn!

Sorry ik vind het niks
Er is een poll geweest om te peilen wat de grootste interesse na wo2 was, wo1 stond daar met stip bovenaan.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Miesjel schreef:Ik vond de vorige indeling eerlijk gezegd wel beter.. het is toch een forum met als hoofddoel dat kinderen (en anderen) hier hun vragen kunnen komen stellen? Ik vind dat dit nou niet echt meer de prioriteit lijkt.. Kinderen hadden al moeite om hun posts in de goede categorie te plaatsen, hoe denk je dat ze dat nu voor mekaar moeten krijgen?
Vragen staat nog steeds heel duidelijk vermeld, zelfs nu ook voor wo1 vragen.

Ik vind het wel leuk dat het wo1 gedeelte uitgebreid is, alleen jammer dat daar voorheen nooit echt actief gepost is, dus zo'n enorme uitbreiding... is die wel nodig? (alle respect voor Anzac ;))

Ik vind het dus geen verbetering.. :(
Ddan begrijp je dus niet echt het doel van deze uitbreiding, de wo1 fans die al aanwezig zijn onder de verzamelaars nu ook een plaats bieden voor hun discussie's.

Toen de verzamelsectie kwam was ik een van de enigste verzamelaars hier, en kijk nu eens.

Jij kraakt het af op hoe druk het nu is in wo1, je vergeet dat zoiets moet en ook zeker zal groeien!
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Roel R. schreef:
Brianlinden schreef:Ik vind het nogal iritant en dit is meestal de reden waarom ik weg ga bij een forum. (maar hier blijf ik wel:D) ik vind het een beetje TE veel onderwerpen en zou een pol onder de forumleden te veel geweest zijn!

Sorry ik vind het niks
Er is een poll geweest om te peilen wat de grootste interesse na wo2 was, wo1 stond daar met stip bovenaan.

ja maar stond erbij waar het voor diende!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Overigens zijn er praktisch geen forums voor wo1 in Nederland, daarom verwachten we een toestroom van geinteresseerde en verzamelaars.

Doordat de periodes van wo1 en wo2 zeer nouw met elkaar verbonden zijn bied dit veel voordelen voor oa verzamelaars.

De wo1 verzamelaars beschouwen wo2 materiaal als ruilmateriaal en visa versa. Ook is veel wo1 materiaal doorgebruikt dus qua informatie bied het alleen maar voordelen...
Plaats reactie