Hoe zijn jullie begonnen?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
wessel
Lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 sep 2006, 09:42
Locatie: België

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door wessel »

Ik ben ook begonnen met verzamelen na films en series zoals Saving Private Ryan en Band of Brothers etc.
Ik verzamelde en verzamel nog steeds Duitse militaria (grotendeels Luftwaffe ,maar ik heb ook Heer items) .
De topper van mijn verzameling , en ook mijn eerste verzamelobject is een LW M35 DD helm . Er is helaas niet meer veel over van de decals en er zit nog zo'n 50 % van de originele verf op. Het binnenwerk en de liner zijn wel nog ok. In ieder geval hecht ik er ongelooflijk veel waarde aan ,want hij door mijn opa als kind opgeraapt in zijn dorp na een heuse strijd met de geallieerden . Voor mij toch wel speciaal ,omdat het een object is dat de oorlog heeft meegemaakt in mijn thuisregio ! .
Voor de rest heb ik een doorsnee verzameling en onlangs ben ik ook begonnen met het verzamelen van originele Duitse foto's .
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door Alex »

Heel lang geleden de film de langste dag gezien. Toen als een gek naar de videotheek gehaald en alle oorlogsfilms gekeken die ze maar hadden...En dan begin je met kleine dingetjes en dat word steeds meer en meer en meer....

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door King tiger »

Voor mij begon het nog niet zo lang geleden. Achter hele dagen boeken en films over de tweede wereldoorlog te lezen en te kijken was het voor mij het echte werk :p. Op een rommelmarkt zag ik dan twee obussen staan en sindsdien is het enkel gegroeid =D
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door LEO »

Door de verhalen van mijn vader, nu zowat 55 jaar geleden. Als peuter zag ik ook nog de ingestorte huizen en vernielingen na de oorlog. In de jaren '50 tijdens de koude oorlog had je immense militaire colonnes op oefening of richting West-Duitsland. En na het tellen van de doden, de haat van Jan met de Pet tegen alles wat Duits was.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door Nico Roelofs »

Dat is alweer 14 jaar terug dat ik begon. Had al een grote interesse als kind voor diverse tijdvakken in de geschiedennis. Maar door de verhalen van mijn opa is het verzamelen en de interesse in mijn omgeving geduurdere de oorlogs jaren gekomen.
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door broeloe »

leuk topic :)
De echte doorbraak kwam bij mij na het spelen van Close Combat 2, de sfeer in dit spel, samen met de verhaallijn in de vorm van filmpjes, brachten bij mij een wo2 mania op gang.
overigens ben ik geen verzamelaar van oorlogsrelics, wel van boeken.
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door yente »

Ik had altijd al wel een interesse in wo1 en wo2, maar nooit echt verzameld, want ik wist toen nog niet waar je u dingen kon aanschaffen, wel op rommelmarkten en via famillie, tot ik voor het school in het frans een presentage moest maken over Normandië, en natuurlijk zit D-day daar ook bij :) , dus ik maar opzoeken he, blijkt opeens dat de vader van een collega van mijn moeder voorzitter is van een WO2 vriendenclub, hij heeft mij dan wat foto's en informatie gegeven, en een paar weken later ben ik in in de vriendenclub gegaan. Dat was voor mij het beging van het verzamelen-tijdperk.
Nu, een jaar later heb ik al een Ivy( 4de us infanterie Divisie) uniform en nog vanalle voorwerpen van wo2 en 1
mvg yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door JimK »

Ik ben er vanaf kinds af aan ingerold doordat mijn vader altijd al verzamelde en een museum heeft. Dagelijks kom ik er mee in aanraking. Het gevolg is dat ik nu een jaar of 8 aan het verzamelen ben, mijn eigen bedrijf in de militaria heb en elke dag wakker wordt en een FLAK voor mijn raam zie staan 8) .

Gr. Jim
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door sobel »

Door Band of Brothers, maar ook reeds al weer een tijd gestopt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door jeroen wo2 »

sobel schreef:Door Band of Brothers, maar ook reeds al weer een tijd gestopt.
Ja wanneer begin jij weer is! :)
Kopen jij! KTSSS!
Never Back Down
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door JimK »

sobel schreef:Door Band of Brothers, maar ook reeds al weer een tijd gestopt.
Volgende topic, "hoe ben je gestopt????"
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door sobel »

Vrouwen, stappen, andere interesses en het zogenaamde geen tijd meer ;)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door jeroen wo2 »

Ben ik blij dat ik vrijgezel ben, anders zou binnen de korste keren mijn kamertje leeg zijn als het aan de damens van tegenwoordig ligt! :mrgreen:
Never Back Down
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door Helmbrug »

misschien dat niet maar het hebben van een vriendin lijkt mij veel geld kosten :zapped: (ik zou het niet weten maar lijkt me logisch) en dat geld kan je dan weer niet uitgeven aan eventuele militaire spullen.
ja mijn familie verafschuwd de muffige geur in mijn kamer dus als het aan hun lag stond het al bij de vuilstort :(
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Hoe zijn jullie begonnen?

Bericht door johan willaert »

... schreef:misschien dat niet maar het hebben van een vriendin lijkt mij veel geld kosten :zapped: (ik zou het niet weten maar lijkt me logisch)
Dat je moeder geen geld heeft, daar kan je niets aan doen... maar dat je schoonmoeder (en bijgevolg je vriendin) er geen heeft, dat heb je zelf in de hand.... :mrgreen:
29th Let's Go!!!!!
Plaats reactie