mijn verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: mijn verzameling

Bericht door sobel »

omgitsme schreef:
dennisdebengel schreef: Ik ben dan begonnen met een repro jas en broek, omdat ik in het begin niks verdiende.
Met bepakking bijvoorbeeld is hij gewoon helemaal compleet en orgineel.
laarzen, koppel, koppelslot, y-riem, broodtas, schep, affe etc.

Zo wil ik nu langzamerhand gaan kijk voor orgineel.
Kan natuurlijk niet alles in één keer
Ik ben ook begonnen met uitrusting stukken nu heb ik ook origineel kledij. Door te sparen en goed rond te kijken.
Als ik jou was zou ik AL het replica wat je in de collectie hebt verkopen en daar dan nette originele items van gaan kopen. En ook eventueel al het na-oorlogs en dat wat je qua legereenheden niet meer interesseert.
En wat Edgar ook schrijft gerichter verzamelen is in mijn ogen interessanter dan globaal. Maar ieder zo zijn eigen.

Nee Omgitsme, ook jij bent begonnen met een hoop replica.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: mijn verzameling

Bericht door coco »

sobel schreef:
omgitsme schreef:
dennisdebengel schreef: Ik ben dan begonnen met een repro jas en broek, omdat ik in het begin niks verdiende.
Met bepakking bijvoorbeeld is hij gewoon helemaal compleet en orgineel.
laarzen, koppel, koppelslot, y-riem, broodtas, schep, affe etc.

Zo wil ik nu langzamerhand gaan kijk voor orgineel.
Kan natuurlijk niet alles in één keer
Ik ben ook begonnen met uitrusting stukken nu heb ik ook origineel kledij. Door te sparen en goed rond te kijken.
Als ik jou was zou ik AL het replica wat je in de collectie hebt verkopen en daar dan nette originele items van gaan kopen. En ook eventueel al het na-oorlogs en dat wat je qua legereenheden niet meer interesseert.
En wat Edgar ook schrijft gerichter verzamelen is in mijn ogen interessanter dan globaal. Maar ieder zo zijn eigen.
Nee Omgitsme, ook jij bent begonnen met een hoop replica.
Ik denk dat Omgitsme erop doelt dat hij beter nooit fake had kunnen kopen, maar doorsparen voor origineel omdat dat veel beter staat in je collectie, hij is zelf ook begonnen met repro omdat hij dingen wilde kopen die ver buiten zijn budget lagen, ik zelf zou dat dan zoiezo niet gaan verzamelen of repro van gaan kopen maar ieder zijn eigen ding.
Ik blijf toch bij de mening, sparen voor origineel is beter dan replica's kopen ookal duurt het wat langer de kwaliteit van je collectie is vele malen beter.

Verders leuke collectie ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
usarmycollector
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2009, 20:21

Re: mijn verzameling

Bericht door usarmycollector »

coco schreef:
sobel schreef:
omgitsme schreef:
Ik ben ook begonnen met uitrusting stukken nu heb ik ook origineel kledij. Door te sparen en goed rond te kijken.
Als ik jou was zou ik AL het replica wat je in de collectie hebt verkopen en daar dan nette originele items van gaan kopen. En ook eventueel al het na-oorlogs en dat wat je qua legereenheden niet meer interesseert.
En wat Edgar ook schrijft gerichter verzamelen is in mijn ogen interessanter dan globaal. Maar ieder zo zijn eigen.
Nee Omgitsme, ook jij bent begonnen met een hoop replica.
Ik denk dat Omgitsme erop doelt dat hij beter nooit fake had kunnen kopen, maar doorsparen voor origineel omdat dat veel beter staat in je collectie, hij is zelf ook begonnen met repro omdat hij dingen wilde kopen die ver buiten zijn budget lagen, ik zelf zou dat dan zoiezo niet gaan verzamelen of repro van gaan kopen maar ieder zijn eigen ding.
Ik blijf toch bij de mening, sparen voor origineel is beter dan replica's kopen ookal duurt het wat langer de kwaliteit van je collectie is vele malen beter.

Verders leuke collectie ;)
wel ik geef je gelijk. Replica is misschien goed koper, maar als je origineel hebt, heb je er zowiso meer plezier aan om het te tonen.
Amerikaanse militaria gezocht tot 1945
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

allemaal bedankt voor de reactie.
Ik ga verder ook geen repro/naoorlogs kopen.
Ik ga nu ook goed sparen voor orgineel.
Behalve de ss officier. Die heb ik gekregen en loop met ss een grote kans om repro te kopen. dat vind ik zonde.

Dus de komende maanden zal er waarschijnlijk wel een nieuwe foto op komen met een heer uniform

gr dennis
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: mijn verzameling

Bericht door JimK »

Hey Dennis.

Succes met het zoeken naar een origineel Duits jasje.
Als je verder nog dingen zoekt, misschien staat er nog wel wat leuks op mijn site
http://www.militariaplaza.com
omgitsme schreef:
dennisdebengel schreef:En wat Edgar ook schrijft gerichter verzamelen is in mijn ogen interessanter dan globaal. Maar ieder zo zijn eigen.
Dat vind ik ook. Ik verzamel zelf gericht NL voor 40, een beetje NAD/NSB, Duits WH/LW/SS ea. Canadees en een beetje Russisch :mrgreen:
Het ligt er maar net aan denk ik hoeveel je van alles hebt, als je van heel veel verschillende dingen een leuke display neer kunt zetten heb je veel variatie in je collectie. Dat vind ik persoonlijk erg leuk en interessant. Maar inderdaad, ieder zijn eigen ding. :wink:
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: mijn verzameling

Bericht door rood »

Nu heb je zo'n mooie uitgebreide collectie. Neem dan ook even de moeite om grotere, scherpere en duidelijkere foto's te maken :lol:
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: mijn verzameling

Bericht door toonen »

Hey Dennis,

Ik vind het bewonderingswaardig dat je op jouw leeftijd al zon grote en mooie collectie hebt....top..!!
En voor de kritische verzamelaars onder ons, wat maakt het uit of je breed verzameld of gericht.....en repro of niet, het is zeker geen zooi.....als je voor jezelf een beeld wil van hoe SS'ers er in die tijd bijliepen en je hebt een exacte copy...who cares....!!
Ik vind dat je een mooie verzameling hebt, met zeker in die vitrinekast erg leuke items....en die geweren ook helemaal top....graag meer en inderdaad duidelijkere foto's svp :) en van mijn part heb je er een Japans machinegeweer of een Sherman tank tussen zitten......mooi spul, goed bezig.....!! _/-\o_
"Qua patet orbis"
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

toonen schreef:Hey Dennis,

Ik vind het bewonderingswaardig dat je op jouw leeftijd al zon grote en mooie collectie hebt....top..!!
En voor de kritische verzamelaars onder ons, wat maakt het uit of je breed verzameld of gericht.....en repro of niet, het is zeker geen zooi.....als je voor jezelf een beeld wil van hoe SS'ers er in die tijd bijliepen en je hebt een exacte copy...who cares....!!
Ik vind dat je een mooie verzameling hebt, met zeker in die vitrinekast erg leuke items....en die geweren ook helemaal top....graag meer en inderdaad duidelijkere foto's svp :) en van mijn part heb je er een Japans machinegeweer of een Sherman tank tussen zitten......mooi spul, goed bezig.....!! _/-\o_
bedankt, deze foto´s had ik nog op mijn computer staan van een tijdje geleden. Mijn spullen staan momenteel in fort spijkerboor, samen met iemand anders, dus het word nu niks om foto´s te gaan maken.

Ik vind het leuk om wat breder te verzamelen (engels,duits,nederlands en diverse geweren)
Ik heb nu nog wat repro maar dat gaat allemaal weg. Wanneer weet ik alleen nog niet
jantje beton
Lid
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 sep 2008, 12:10

Re: mijn verzameling

Bericht door jantje beton »

het is best wel treurig de reactie"s van de meeste forumleden
alleen maar negatieve reacties van de zogenaamde "kenners " geen enkel respect meer voor mekaars verzameling
het komt de kwaliteit van dit forum niet ten goede
ik denk dat deze verzamelaars niet terug kijken naar hun eigen jeugd , want als je 17 bent valt er nog een hoop te ontdekken op het gebied van verzamelen en is er een stuk minder te besteden dan als je fulltime werkt
maar helaas voelen sommige leden zich hier verheven boven de rest
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: mijn verzameling

Bericht door toonen »

Hey Dennis,

Vraagje, in een van de vitrinekasten met duits spul staat iets van een glas (rood met swastika)..wat is dat....?
"Qua patet orbis"
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: mijn verzameling

Bericht door Nick U »

toonen schreef:Hey Dennis,

Vraagje, in een van de vitrinekasten met duits spul staat iets van een glas (rood met swastika)..wat is dat....?
Stond er 1 op marktplaats onder de naam kaarsenglas...een glaasje om kaarsen in t elaten branden dus..
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

toonen schreef:Hey Dennis,

Vraagje, in een van de vitrinekasten met duits spul staat iets van een glas (rood met swastika)..wat is dat....?
hier kon je een klein kaarsje indoen, dit was voor kerst, om voor de ramen te zetten

gr dennis
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: mijn verzameling

Bericht door JimK »

@ Toonen,

Deze glaasjes heb ik met mijn vader op de markt gebracht. Het zijn glaasjes van de NSDAP, bij het werven van nieuwe leden werd de nieuwe leden een glaasje uitgereikt. Deze konden in de vensterbank worden gezet met een kaarsje er in. Dan kon je vanuit de straat zien waar leden woonden. Deze glaasjes stammen uit 1938. We hebben enkele originele verpakkingen gevonden van een zolder. Ik heb ze ook op dit forum te koop gehad. Ze zijn gemaakt van gelatine, (beenderen) met een strokartonnen bodem. Als je ze in het water houdt zijn ze weg.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: mijn verzameling

Bericht door toonen »

mgschutze schreef:@ Toonen,

Deze glaasjes heb ik met mijn vader op de markt gebracht. Het zijn glaasjes van de NSDAP, bij het werven van nieuwe leden werd de nieuwe leden een glaasje uitgereikt. Deze konden in de vensterbank worden gezet met een kaarsje er in. Dan kon je vanuit de straat zien waar leden woonden. Deze glaasjes stammen uit 1938. We hebben enkele originele verpakkingen gevonden van een zolder. Ik heb ze ook op dit forum te koop gehad. Ze zijn gemaakt van gelatine, (beenderen) met een strokartonnen bodem. Als je ze in het water houdt zijn ze weg.

Gr. Jim
Dus ze zijn niet van glas..? maar als je er een kaarsje in zet zijn ze toch ook weg..? of heb ik iets gemist, ik heb er namelijk laatst een gekocht in belgie in de veronderstelling dat het van glas was maar het bleek inderdaad gelatine met kartonnen bodem, ik begreep al niet helemaal hoe dat ging functioneren met een kaars er in...bedankt voor de info in ieder geval......
"Qua patet orbis"
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: mijn verzameling

Bericht door toonen »

@ Dennis,

Wat is jouw favoriete topstuk uit de verzameling...?
"Qua patet orbis"
Plaats reactie