mijn verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: mijn verzameling

Bericht door Westwall »

Edgar schreef:
Westwall schreef:Ik vind het (overgrote) originele gedeelte in ieder geval, erg mooi
mvg,
En jij verzamelt ook pas sinds een jaar of iets dergelijks. Anyway, ieder z'n mening, ik heb m'n zegje gedaan, als je er zelf maar tevreden mee bent...
Wat maakt het uit dat ik pas een jaar verzamel :?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: mijn verzameling

Bericht door johan willaert »

Als je geen discussies wenst, dien je niet op een forum te komen. Fora zijn nu eenmaal discussieplaatsen.

Daarnaast speelde ik niet op de man maar plaatste een reactie op een post ivm de kwaliteit van het WO2 forum om daarna onmiddellijk als verzamelaar van originele items in vraag gesteld te worden.

In het Engels zeggen ze: "If you can' stand the heat, stay out of the kitchen!"
29th Let's Go!!!!!
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

johan willaert schreef:Als je geen discussies wenst, dien je niet op een forum te komen. Fora zijn nu eenmaal discussieplaatsen.

Daarnaast speelde ik niet op de man maar plaatste een reactie op een post ivm de kwaliteit van het WO2 forum om daarna onmiddellijk als verzamelaar van originele items in vraag gesteld te worden.

In het Engels zeggen ze: "If you can' stand the heat, stay out of the kitchen!"
ik wens wel discussie, maar wel eentje waar ik iets van kan leren. Dit komt elke keer op hetzelfde neer. Als ieder alles perfect heeft. Maarja.
Kan er verder ook niets aan doen
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: mijn verzameling

Bericht door JimK »

dennisdebengel schreef:En iedereen zal heus wel bewust of ongewust iets hebben wat repro is of naoorlogs
Tja, dat mensen kritiek geven kun je verwachten. Die discussie blijven we houden. En ik ben het er zeker mee eens. Ik ben zelf ook pas 19 jaar, verzamel al heel lang, en toen ik 16 was had ik al meerdere poppen staan en tentoonstellingen georganiseerd. Ik heb echter "nooit" gebruik gemaakt van iets repro ter vervanging van het origineel. Dan heb ik het maar niet.
Een gedeelte van de poppen uit mijn collectie in een topic geplaatst, kijk maar eens http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=21986. Allemaal met tijd en geld (sparen) opgebouwd. En wat niet compleet is hangt in het kledingrek, en dat kan er rustig nog 10 jaar hangen als ik het origineel niet kan vinden of betalen. Maar een repro zal niet de plaats innemen.
Ik ben het volledig met Johan eens dat het is voor Re-enactment/verhuur of de goedkope troep voor neo's.




@ Toonen
Plaats maar een waxinelichtje in het houdertje (als je niet durft niet doen hoor), maar ik heb er meerdere dus heb dat gewoon getest om het verhaal te testen. En er gebeurt niks, dat gaat perfect. Het licht mooi op. De gelatine verschroeit pas als je de vlam er tegenaan houdt. Met het waxinelichtje in het midden heb je daar geen last van.

Gr. Jim
jantje beton
Lid
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 sep 2008, 12:10

Re: mijn verzameling

Bericht door jantje beton »

ik denk dat iedereen vrij is om zijn verzameling in te richten zoals hij zelf wil de arogantie van een aantal verzamelaars neemt hier alleen maar toe van kijk is wat ik heb !dit forum heeft het niveau van een kleuterschool !
mgschutze schreef:
dennisdebengel schreef:En iedereen zal heus wel bewust of ongewust iets hebben wat repro is of naoorlogs
Tja, dat mensen kritiek geven kun je verwachten. Die discussie blijven we houden. En ik ben het er zeker mee eens. Ik ben zelf ook pas 19 jaar, verzamel al heel lang, en toen ik 16 was had ik al meerdere poppen staan en tentoonstellingen georganiseerd. Ik heb echter "nooit" gebruik gemaakt van iets repro ter vervanging van het origineel. Dan heb ik het maar niet.
Een gedeelte van de poppen uit mijn collectie in een topic geplaatst, kijk maar eens http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=21986. Allemaal met tijd en geld (sparen) opgebouwd. En wat niet compleet is hangt in het kledingrek, en dat kan er rustig nog 10 jaar hangen als ik het origineel niet kan vinden of betalen. Maar een repro zal niet de plaats innemen.
Ik ben het volledig met Johan eens dat het is voor Re-enactment/verhuur of de goedkope troep voor neo's.




@ Toonen
Plaats maar een waxinelichtje in het houdertje (als je niet durft niet doen hoor), maar ik heb er meerdere dus heb dat gewoon getest om het verhaal te testen. En er gebeurt niks, dat gaat perfect. Het licht mooi op. De gelatine verschroeit pas als je de vlam er tegenaan houdt. Met het waxinelichtje in het midden heb je daar geen last van.

Gr. Jim
jantje beton
Lid
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 sep 2008, 12:10

Re: mijn verzameling

Bericht door jantje beton »

johan willaert schreef:Als je geen discussies wenst, dien je niet op een forum te komen. Fora zijn nu eenmaal discussieplaatsen.

Daarnaast speelde ik niet op de man maar plaatste een reactie op een post ivm de kwaliteit van het WO2 forum om daarna onmiddellijk als verzamelaar van originele items in vraag gesteld te worden.

In het Engels zeggen ze: "If you can' stand the heat, stay out of the kitchen!"
het gaat om de discussie over de tweede wereld oorlog en niet om het afkraken van een verzameling. maar meschien denken ze daar in belgie anders over.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: mijn verzameling

Bericht door ammo »

jantje beton schreef:
johan willaert schreef:Als je geen discussies wenst, dien je niet op een forum te komen. Fora zijn nu eenmaal discussieplaatsen.

Daarnaast speelde ik niet op de man maar plaatste een reactie op een post ivm de kwaliteit van het WO2 forum om daarna onmiddellijk als verzamelaar van originele items in vraag gesteld te worden.

In het Engels zeggen ze: "If you can' stand the heat, stay out of the kitchen!"
het gaat om de discussie over de tweede wereld oorlog en niet om het afkraken van een verzameling. maar meschien denken ze daar in belgie anders over.
Verzamelingen worden niet afgekraakt, alleen repro.
Nemo Me Impune Lacessit
jantje beton
Lid
Lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 sep 2008, 12:10

Re: mijn verzameling

Bericht door jantje beton »

ammo schreef:
jantje beton schreef:
johan willaert schreef:Als je geen discussies wenst, dien je niet op een forum te komen. Fora zijn nu eenmaal discussieplaatsen.

Daarnaast speelde ik niet op de man maar plaatste een reactie op een post ivm de kwaliteit van het WO2 forum om daarna onmiddellijk als verzamelaar van originele items in vraag gesteld te worden.

In het Engels zeggen ze: "If you can' stand the heat, stay out of the kitchen!"
het gaat om de discussie over de tweede wereld oorlog en niet om het afkraken van een verzameling. maar meschien denken ze daar in belgie anders over.
Verzamelingen worden niet afgekraakt, alleen repro.
jammer dat er forumleden zijn die bepalen als een soort rechter (in de trent van roland freisler ) wat wel of niet mag op dit forum
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: mijn verzameling

Bericht door rood »

Maak er dan een topic over aan en verziek die jongen zijn 'display' topic niet!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: mijn verzameling

Bericht door michiel01 »

Deze discussie mag inderdaad ergens anders worden voortgezet. Posts die over de repro niet repro discussie gaan verwijder ik pertinent.
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: mijn verzameling

Bericht door petertje35 »

't klinkt als een mooie collectie en onthoud, een verzameling heeft de waarde die je er zelf aan geeft en niet wat anderen er van denken.

ik hoop dat je de foto's weer op de site zet, lijkt me leuk om je collectie te zien :)
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Gebruikersavatar
toonen
Lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2009, 18:31

Re: mijn verzameling

Bericht door toonen »

Daar sluit ik me bij aan.....van mij mag je meer foto's plaatsen......misschien dat niet iedereen er op zit te wachten maar er zijn er genoeg die het wel waarderen.......ieder zijn ding....
"Qua patet orbis"
dennisdebengel
Lid
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:22
Locatie: Noord-Holland

Re: mijn verzameling

Bericht door dennisdebengel »

foto´s staan er weer, hopelijk kan het nu normaal

gr dennis
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: mijn verzameling

Bericht door petertje35 »

daarbij lijkt mijn verzameling wel erg klein :P, ziet er prachtig uit!
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
Plaats reactie