Duitse helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Duitse helm

Bericht door S1991 »

Hallo allemaal,

Ik heb interesse in de volgende Duitse helm.
Nu heb ik een paar vraagjes.
Er zat een binnenwerk bij die volgens de verkoper er niet bij hoort, en naar mijn mening is de helm overgeschilderd. In ieder geval lichtelijk wat de helm heeft weer wat roestplekken. Het zou een bodemvondst moeten zijn. Ik weet dat een bodemvondst in sommige collecties niet erg gewaardeerd wordt, maar aangezien de vindtplaats mij meer trekt probeer ik hem te verkrijgen.
Nu hoop ik graag op reacties van jullie.

Bedankt alvast !
GetAttachment.jpg
GetAttachment1.jpg
GetAttachment2.jpg
GetAttachment4.jpg
GetAttachment5.jpg
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Duitse helm

Bericht door sobel »

Achja wat valt er over te zeggen, gezien de putjes lijkt het aanemlijk dat het een keer is overgeschildert maar daar zijn de foto´s te onduidelijk voor, roest lijkt ook door de huidige verflaag heen te komen, helm lijkt me sowiso overgeschilderd en gezien de staat ervan.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Duitse helm

Bericht door n2 »

Is het wel een Duitse helm, lijkt me eerder Spaans oid.
Ik zou niet weten waarom ik geen bodemvondsten in iemand z'n collectie zou waarderen.
Een vitrinekast of display met mooie relics vind ik toch zeker leuk om naar te kijken, zeker als je de geschiedenis hiervan weet.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Edgar »

Ik heb zelf sowieso helemaal niks met bodemvondsten, leuk in andere collecties, maar in mijne komen ze niet. Het binnenwerk is sowieso een (na)oorlogs brandweer of civiel binnenwerk, ik zou die helm in ieder geval nooit kopen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door S1991 »

Edgar schreef:Ik heb zelf sowieso helemaal niks met bodemvondsten, leuk in andere collecties, maar in mijne komen ze niet. Het binnenwerk is sowieso een (na)oorlogs brandweer of civiel binnenwerk, ik zou die helm in ieder geval nooit kopen.
Bedankt Edgar.
Ja ik denk dat ik hem ook voorbij laat gaan aangezien binnenwerk na-oorlogs is en helm overgespoten en dan nog niet eens zeker of die Duitse aanmaak is.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Edgar »

Idd, goede keuze ;).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door JimK »

De helm is wel een Duitse M42, maar ik weet niet of je er nu echt veel aan hebt. Want een relic is het ook niet meer met deze verf. Binnenwerk is shit.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door S1991 »

Nee inderdaad heb er nu eigenlijk niet meer veel aan aangezien de helm overgeschilderd is helaas.. En het binnenwerk ziet inderdaad vern**kt uit.
Toch bedankt voor de reacties. Deze kan opslot.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Duitse helm

Bericht door Nick U »

beter om door te sparen voor een mooie helm toch ;)
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door S1991 »

Nick U schreef:beter om door te sparen voor een mooie helm toch ;)
Of gewoon wachten tot een schuurvondst in betere staat voorbij komt uit eigen regio?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Duitse helm

Bericht door Nick U »

kan ook, heb er zelf ook 1 , die is nog best in redelijke staat... waarschijnlijk neem ik m mee op de beurs zaterdag 12 sept in breda, samen met een flinke geldsom en als ik iets moois zie dan ruil ik m misschien wel in...
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duitse helm

Bericht door coco »

Ik denk dat er weinig handelaren staan in Breda die een schuurvondst helm willen inruilen (tenzij staat heel goed is), maar proberen kan geen kwaad :)
Ik ben er hopelijk ook weer, maar ben bang van niet :S
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
wo2maneke
Lid
Lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 aug 2009, 14:07

Re: Duitse helm

Bericht door wo2maneke »

veten helm hoor zeker van de wermacht :yes:
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Duitse helm

Bericht door david879 »

wo2maneke schreef:veten helm hoor zeker van de wermacht :yes:
Leuk hè veel posts? :P

Maar zou je voortaan wat meer op je spelling willen letten, hoofdletters, punten etc. :yes:
kenny1309
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 mar 2010, 13:48

Re: Duitse helm

Bericht door kenny1309 »

wel, ik zou eerder een gewone bodemvondst helm kopen met het normale roest er aan dan deze herschilderde, het binnewerk hoort er idd niet bij, kan ook van een na oorlogse oost duitse helm komen.
Gesloten