Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door Gi collector »

Hallo iedereen,

Ik wil graag bij mijn Amerikaanse medic van de 70th ID een gewonde Luftwaffe flak soldaat(bijv een bemanningslid van een flak 88) zetten maar ik heb geen idee hoe het zit qua prijzen en uitrusting/kleding. Ik wil het zo goedkoop mogelijk houden maar wel op een manier dat het historisch correct is. Is er iemand die me een lijstje kan maken met kleding en uitrusting enzo en met wat prijzen erbij. De prijs hangt natuurlijk ook af van de staat en voor mij mag het gebruikt zijn maar niet MISbruikt. En ik weet dat ik jong(15) ben maar als ik er 5 jaar over zou moeten doen maakt mij dat niets uit. Alvast bedankt!

Kevin
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door jurgen »

De goedkoopste manier is mijn inziens met een luftwaffe mantel (150-250 euro, check ebay.de is), koppelslot(125-160 euro), 2 patroontassen (60-70 euro), stiefels (50-100 euro), broodzak (30-50 euro), veldfles en gasmasker kunnen er ook nog bij eventueel, het hangt er maar net van af hoe compleet je hem wilt, verrekijker is ook altijd mooi bij een FLak bediener.
Dan moet je nog beslissen of je hem een helm geeft of eventueel een schuitje, kan ook.

Je zit al snel aan 800-900 euro als je het zo doet, lijkt me nog wel te doen overigens.
Al heb je dan nog wel niet de volledige uitrusting, dat moet je zelf een beetje zien hoe je dat wilt doen.
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door Nick U »

een flak badge zou ook mooi zijn...

5 jaar zul je er sowiezo niet over doen als je een baantje zoekt, als je veel werkt pak je 150 per maand, als je daarvan 100 euro per maand aan je flakman besteedt, heb je m al in minder dan een jaar ...
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door Skylighter »

Nick U schreef:een flak badge zou ook mooi zijn...
Op een mantel? :roll:
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door Nick U »

Skylighter schreef:
Nick U schreef:een flak badge zou ook mooi zijn...
Op een mantel? :roll:
ja ok, goed punt :lol:
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door micky »

Waren gasmaskers niet ten alle tijdne verplicht waar dan ook op het front?
Men zal in 1945 er niet meer zo goed op gekeken hebben maar toch.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door iknowdintoo »

micky schreef:Waren gasmaskers niet ten alle tijdne verplicht waar dan ook op het front?
Men zal in 1945 er niet meer zo goed op gekeken hebben maar toch.
Vaak werd de inhoud van het gasmasker weggegooid, zodat er plek was voor persoonlijke spullen (scheelt ook weer wat flappen, als je alleen de bus en eventueel wat kleine spulletjes hoeft te kopen :wink: )
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door david879 »

iknowdintoo schreef:
micky schreef:Waren gasmaskers niet ten alle tijdne verplicht waar dan ook op het front?
Men zal in 1945 er niet meer zo goed op gekeken hebben maar toch.
Vaak werd de inhoud van het gasmasker weggegooid, zodat er plek was voor persoonlijke spullen (scheelt ook weer wat flappen, als je alleen de bus en eventueel wat kleine spulletjes hoeft te kopen :wink: )

Een lege bus dus eigenlijk?
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door ammo »

jurgen schreef:De goedkoopste manier is mijn inziens met een luftwaffe mantel (150-250 euro, check ebay.de is), koppelslot(125-160 euro), 2 patroontassen (60-70 euro), stiefels (50-100 euro), broodzak (30-50 euro), veldfles en gasmasker kunnen er ook nog bij eventueel, het hangt er maar net van af hoe compleet je hem wilt, verrekijker is ook altijd mooi bij een FLak bediener.
Dan moet je nog beslissen of je hem een helm geeft of eventueel een schuitje, kan ook.

Je zit al snel aan 800-900 euro als je het zo doet, lijkt me nog wel te doen overigens.
Al heb je dan nog wel niet de volledige uitrusting, dat moet je zelf een beetje zien hoe je dat wilt doen.

Koppel vergeten kost ook 100/135 euro, luftwaffe patroon tassen kosten rond de 200 euro, en een paar goede laarzen kosten toch,
al gauw 300 euro,veldfles 50/60 euro,
Nemo Me Impune Lacessit
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door coco »

je kan ervan uitgaan dat in '45 de Luftwaffe de bruine tasjes niet (of heel weinig) meer gebruikte dus je kan ook gewoon net paar zwarte erop doen, kosten 75 euro voor een leuk setje.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door ammo »

coco schreef:je kan ervan uitgaan dat in '45 de Luftwaffe de bruine tasjes niet (of heel weinig) meer gebruikte dus je kan ook gewoon net paar zwarte erop doen, kosten 75 euro voor een leuk setje.
idd, maar ik zeg het maar ff , dat ze er ook op kunnen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat hij wil.
Nemo Me Impune Lacessit
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door coco »

ammo schreef:
coco schreef:je kan ervan uitgaan dat in '45 de Luftwaffe de bruine tasjes niet (of heel weinig) meer gebruikte dus je kan ook gewoon net paar zwarte erop doen, kosten 75 euro voor een leuk setje.
idd, maar ik zeg het maar ff , dat ze er ook op kunnen, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat hij wil.
Ja dat is waar, ik zelf zou het wel in overweging nemen omdat die bruine tasjes mooier zijn, maar ik denk dat hij het zo goedkoop mogelijk wilt (aangezien het om een gewonde soldaat gaat).
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door Edgar »

Ammo, Luftwaffe k98 tasjes kosten geen 200 euro per set. De lichtbruine zitten in deze prijsklasse, maar deze zijn, vermoed men, Polizei of Heer tropisch. De donkerbruine k98 tassen met LBA stempeling, met 100 euro kan je daar een setje voor hebben. Heb er zelf 4 LBA k98 tasjes gehad, heb er nog 2, heb er op de beurs nooit meer dan 35 euro voor betaalt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door Gi collector »

Thanks allemaal :wink: ! Sorry voor de late reactie maar ben net terug van vakantie..
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Uitrusting Luftwaffe soldaat 1945.

Bericht door SiNiStEr »

En laat mij toevallig nog een hele nette Luftwaffe overjas te koop hebben hangen in perfecte staat. ;)
Vraag er 175 EUR. voor, als je interesse hebt stuur me maar even een PB. Zal hem ook in de Marktplaats afdeling van het forum zetten.

En voor het eind van de oorlog hoef je inderdaad niet meer kritisch te zijn op je pop. Echt alles werd gedragen wat nog maar voor handen was. Qua wapens en uitrusting was het werkelijk een ratjetoe en heb zelfs ergens een foto met Luftwaffe veldtroepen die klaar staan voor een parade of ceremonie met als uniform een overjas met daar overheen een zeltbahn en koppel met slechts 1 kar98 tas eraan.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie