Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Rick de G. »

Schep inderdaad.
Heereshemd
Stiefelsocken
Benodigde insignes
Broekriem of bretels
Papierwerk! (Kun je nu al doen)
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Jonkerman »

En met papierwerk bedoel je het zoeken van een groep of een soort bewijsmateriaal voor je soldaat 'zijn'? (noob. :P)
Helmbrug
Lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:55

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Helmbrug »

ik denk dat hij daar mee bedoeld: papieren om aan te tonen dat je soldaat bent en andere papieren
, foto's zou ook leuk zijn. Lijkt het net (als je er op lijkt dat dat je dienstfoto's zijn :bonk: )

maar nu alvst een groep zoeken zou heel handig zijn
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Jonkerman »

Ja, die papieren bedoelde ik ook. Iemand een idee waar je die (blanco) kan krijgen?
En ik moet nog even over de groep nadenken...
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door david879 »

Soldbucher (vergelijkbaar met Militair Paspoort; met wapen wapen nr. etc erin) Zijn op veel plekken te vinden typ het eens in op google. Wehrpassen ben ik nog niet tegen gekomen maar ik denk dat Sander of Rick je hier wel verder mee kunnen hellpen
david879
Lid
Berichten: 451
Lid geworden op: 31 mar 2009, 20:23

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door david879 »

... schreef:Pioniersschep ook toch (weet ff de duitse benaming er niet voor).
en ik denk dat een stahlhelm ook leuk zou staan

Stahl helm is ook leuk! Maar ook daarbij moet je erg opletten; veel reenactment winkels etc geven niet of nauwelijks aan welk model ze verkopen. Kijk het goed na! Denk erook aan dat in 1945 nog weinig militairen met helm en volledige uitrusting rund liep!
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Sander89 »

david879 schreef:Soldbucher (vergelijkbaar met Militair Paspoort; met wapen wapen nr. etc erin) Zijn op veel plekken te vinden typ het eens in op google. Wehrpassen ben ik nog niet tegen gekomen maar ik denk dat Sander of Rick je hier wel verder mee kunnen hellpen
Wehrpas werd bij de administratie gehouden en hoef je zodoende niet voor reenactment te hebben. Het soldbuch daarintegen werd op de man gedragen en heb je dus wel nodig.
david879 schreef:Stahl helm is ook leuk! Maar ook daarbij moet je erg opletten; veel reenactment winkels etc geven niet of nauwelijks aan welk model ze verkopen. Kijk het goed na! Denk erook aan dat in 1945 nog weinig militairen met helm en volledige uitrusting rund liep!
Stahlhelm is niet alleen leuk om te zien, maar alleen al voor je veiligheid nodig. Let daar inderdaad mee op, probeer een m42 helm te vinden (zag onlangs nog een Nederlandse webshop die ze voor 60 euro had). Je herkent ze aan de naar buiten staande scherpe rand ipv met de netjes afgewerkte omgeslagen rand.
Helmen en volledige uitrusting kregen ze zelfs aan het einde van de oorlog nog, echter zie je vaak dat ze niet alles dragen omdat het e.e.a. kwijt raakt in de chaos van de oorlog. Probeer ook in het begin een basis te hebben waarmee je al wat goeds neer kan zetten, om dit later uit te breiden met secundaire benodigdheden.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Rick de G. »

Inderdaad, Sander bedankt voor de toelichting.

Met papierwerk kunnen je groepsgenoten wel hebben, net als uitrusting e.d. (Vooral Sander en andere Rick in dat geval, haha!).
Kijk eens rustig rond bij verschillende groepen, volgend weekend hebben we een erg mooi evenement op onzen "thuisbasis" Fort Vechten bij Bunnik.
Mocht je willen komen kijken, dan kun je dat even melden zodat we je op kunnen vangen. ;)
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Jonkerman »

Bedankt! Maar helaas kan ik volgend weekend niet en is Bunnik nogal een eindje fietsen vanuit mijn woonplaats (dicht bij Helmond/Eindhoven).
Ik wil wel zeker nog een keer komen kijken, dus ik hou het in de gaten. Ik ben ook van plan al wat uitrusting te kopen de komende dag, ik moet alleen even op mijn uitbetaling wachten. :D
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Rick de G. »

Jonkerman schreef:Bedankt! Maar helaas kan ik volgend weekend niet en is Bunnik nogal een eindje fietsen vanuit mijn woonplaats (dicht bij Helmond/Eindhoven).
Ik wil wel zeker nog een keer komen kijken, dus ik hou het in de gaten. Ik ben ook van plan al wat uitrusting te kopen de komende dag, ik moet alleen even op mijn uitbetaling wachten. :D
Haha, ik ken het, wachten op het loonstrookje.
Ik woon in Weert en ga zometeen weer naar school in Utrecht, is goed te doen hoor. ;)
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Jonkerman »

Zo, vandaag al de volgende dingen besteld:
- K98 Bajonet met hoes
- Bajonet lederen houder
- Veldfles met riempjes
- Veldschep
- K98 patroontas
- Walther P.38 Soft shell holster

Over een tijdje koop ik de dingen zoals een Brotbeutel en Kochgeschirr etc.. Dan over een paar maanden het uniform zelf.

Groet Danny
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Westwall »

Jonkerman schreef:Zo, vandaag al de volgende dingen besteld:
- K98 Bajonet met hoes
- Bajonet lederen houder
- Veldfles met riempjes
- Veldschep
- K98 patroontas
- Walther P.38 Soft shell holster

Over een tijdje koop ik de dingen zoals een Brotbeutel en Kochgeschirr etc.. Dan over een paar maanden het uniform zelf.

Groet Danny
Waarom een Walther holster?
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Jonkerman »

Bij de meeste verenigingen en volgens de wet mag iemand onder de 18 jaar ook geen onklaargemaakt grendelwapen hebben. Door toch een holster om te doen lijkt het of ik wel wapens bij me heb. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Westwall »

Jonkerman schreef:Bij de meeste verenigingen en volgens de wet mag iemand onder de 18 jaar ook geen onklaargemaakt grendelwapen hebben. Door toch een holster om te doen lijkt het of ik wel wapens bij me heb. :mrgreen:
I know. Maar een gewone soldaat droeg niet gauw een walther én een k98.
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Hulp gevraagd! Een Duits uniform

Bericht door Jonkerman »

Dat klopt, maar speciale eenheden zoals MG laders wel. En zo'n functie zal ik dan vervullen... :roll:
Plaats reactie