Duitse leren jas

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Duitse leren jas

Bericht door n2 »

Ik heb een poosje terug deze leren jas gekocht in Duitsland.
Nadat ik hem op marktplaats had gezet als zijnde Duitse jas kreeg ik een reactie van iemand die dacht dat dit een jaren '50 motorjas is.
Zou iemand mij meer kunnen vertellen erover.
Er zijn geen stempels in de jas te vinden alleen PRYM h6 wat voor zover ik weet goed is.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Duitse leren jas

Bericht door Edgar »

De PRYM knopen zeggen vrij weinig, deze zitten zelfs op mijn DEEN-jas van m'n werk.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Duitse leren jas

Bericht door n2 »

Ok bedankt Edgar
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Duitse leren jas

Bericht door SiNiStEr »

De Prym drukknopen zeggen inderdaad niet zoveel, aan de andere kant sluiten ze ook niet uit dat het hier om een originele Duitse wo2 jas kan gaan, deze fabrikant maakte in de oorlog namelijk ook al drukknopen.

Deze jassen zijn gewoon ontzettend moeilijk te beoordelen omdat ze vaak ongestempeld zijn en ook in latere tijden in grote hoeveelheden zijn gemaakt en dan niet alleen voor militaire doeleinden maar bijvoorbeeld ook voor motorrijders zoals je zelf al zegt. Er is niks aan deze jas dat bevestigd dat hij oorlogs is maar ook niks dat hem definitief als na-oorlogs zou bestempelen. Ik zou als ik jou was die persoon dus gewoon even vragen waarom hij denkt dat deze jas na-oorlogs is en waar hij dat dan precies aan kan zien.
Zeg hem gewoon dat jij ook probeert te leren, ik kan me niet voorstellen dat hij dan niet bereid is om je uitleg te geven. Aan de hand van die uitleg kun je dan bekijken of hij naar jou idee gelijk heeft of dat het compleet uit de lucht is gegrepen, sommige verzamelaars hebben er namelijk een handje van gewoon maar wat te roepen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Duitse leren jas

Bericht door n2 »

Ook bedankt voor je reactie, ik ga hem verkopen als gewone leren jas, mocht iemand er iets mee kunnen voor 20 euro mag die weg :)
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: Duitse leren jas

Bericht door petertje35 »

Deze jas ZOU dus in wo2 door de wehrmacht gebruikt KUNNEN zijn?
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Duitse leren jas

Bericht door n2 »

petertje35 schreef:Deze jas ZOU dus in wo2 door de wehrmacht gebruikt KUNNEN zijn?
Inderdaad,
Gebruikersavatar
petertje35
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 aug 2009, 19:47

Re: Duitse leren jas

Bericht door petertje35 »

Mijn vader komt over 2 uur thuis. Ik zou de jas graag willen kopen, kan je 'm op gereserverd zetten? dan laat ik over 2 uur horen of ik de jas mag kopen :P
''Tijdens de Blitzkrieg in Frankrijk opereerde de 7e pantserdivisie zo snel, dat deze de bijnaam Spookdivisie kreeg.
Zelfs het Duitse opperbevel wist niet altijd waar de divisie zich bevond.....''
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Duitse leren jas

Bericht door n2 »

dat is goed hoor
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Duitse leren jas

Bericht door michiel01 »

heren, verkopen in het verkoop onderdeel. Daarom op slot.
Gesloten