USarmy's verzameling

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
usarmycollector
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2009, 20:21

USarmy's verzameling

Bericht door usarmycollector »

Ik ben een goed jaartje bezig met het sparen in w02.

Dit is zo wat alles wat ik nu heb.

Afbeelding

- First Aid Kit
- Drinkbus + Beker
- Colt Ammo Bag
- Bag (weet niet welke soort)
- Bag (licht groen) (Denk Engels)
- Hulst (Geen Info.)
- Gasmasker Kit (+ Inhoud)
- Lepel en Vork
Als er iemand me Info kan geven over de 2 Rugzakken en de hulst zou het echt leuk zijn.

Overige ww2 spulletjes
Afbeelding
Ik heb wat info nodig over die duiste rugzak (van achter op de foto). Ik denk dat het een para rug zak is, maar weet het niet zeker.

Veldbetjes, weet niet van welk land allebij van 1944. (als iemand me hier over info kan geven.)
Afbeelding

Als iemand mij kan helpen met mijn verzameling uit tebreiden, Pm me dan a.u.b.
Amerikaanse militaria gezocht tot 1945
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: USarmy's verzameling

Bericht door SiNiStEr »

Allereerst, je komt uit België neem ik aan?

Wat je hebt liggen is een heel mooi begin voor een verzameling. Zitten al verschillende leuke dingen tussen.
De huls die je hebt staan bij dat US spul (huls schrijf je dus zonder t, het is ten slotte geen boom ;)) lijkt mij een 25 Ponder te zijn, deze munitie werd door Britse en Canadese kanonnen verschoten.

Die rugzak met US erop wordt ook wel een Musettebag genoemd. Jou versie lijkt me gezien de OD groene kleur een laat-oorlogse of na-oorlogse productie. Is hij nog gedateerd?
De andere rugzak lijkt me een Britse small pack.

Op de 2de foto heb je een gasmasker tussen de Duitse spullen staan. Dit gasmasker hoort daar echter niet thuis want dit is zo te zien een Belgisch civiel gasmasker, overigens is deze wel (voor)oorlogs. De rugzak is een Duitse Luftwaffe rugzak. Deze werden gewoon door alle Luftwaffe onderdelen gebruikt en niet alleen of specifiek door Duitse Fallschirmjagers.
Het Duitse koppel met slot dat je hebt liggen lijkt me vanaf deze foto's overigens een beetje twijfelachtig. Kan het niet goed zien maar voor een sluitend oordeel zouden extra foto's daarvan wel fijn zijn.

Tot slot over de bedden, dit lijken mijn US army veldbedden. Je zegt dat ze 1944 gedateerd zijn. Dat zou betekenen dat je 2 leuke originele US army veldbedden hebt staan.

Nogmaals, mooi begin voor een verzameling. Ga zo door! :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: USarmy's verzameling

Bericht door Westwall »

Mooi begin. Voor zover ik kan zien is jouw koppelslot een Hitlerjugend koppelslot. Of deze origineel is, kan ik zo niet zien. Probeer er eens wat detail-foto's van te maken.
Tevens leuke veldbedden!

mvg,

Westwall
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: USarmy's verzameling

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:Die rugzak met US erop wordt ook wel een Musettebag genoemd. Jou versie lijkt me gezien de OD groene kleur een laat-oorlogse of na-oorlogse productie. Is hij nog gedateerd?
De andere rugzak lijkt me een Britse small pack.

.....

Tot slot over de bedden, dit lijken mijn US army veldbedden. Je zegt dat ze 1944 gedateerd zijn. Dat zou betekenen dat je 2 leuke originele US army veldbedden hebt staan
Musette Bag is een Bag, Canvas, M1936, uitgereikt aan Officers , maar ook aan Enlisted Men van Mounted Units (Armor, Airborne, etc...)
Er zijn geen na-oorlogse militaire producties van deze bag. Deze werd vervangen door de M1944 en M1945 Field en Combat Packs...
Andere bag is idd een British Pattern '37 Small Pack.
Veldbedden, zijn US Cot, Folding

Plaats een detailfoto van de bodem van de huls voor meer info...
Laatst gewijzigd door johan willaert op 12 sep 2009, 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: USarmy's verzameling

Bericht door zjopske »

Zeker een mooi begin!

Ga zo door!
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
usarmycollector
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2009, 20:21

Re: USarmy's verzameling

Bericht door usarmycollector »

SiNiStEr schreef:Allereerst, je komt uit België neem ik aan?

Wat je hebt liggen is een heel mooi begin voor een verzameling. Zitten al verschillende leuke dingen tussen.
De huls die je hebt staan bij dat US spul (huls schrijf je dus zonder t, het is ten slotte geen boom ;)) lijkt mij een 25 Ponder te zijn, deze munitie werd door Britse en Canadese kanonnen verschoten.

Die rugzak met US erop wordt ook wel een Musettebag genoemd. Jou versie lijkt me gezien de OD groene kleur een laat-oorlogse of na-oorlogse productie. Is hij nog gedateerd?
De andere rugzak lijkt me een Britse small pack.

Op de 2de foto heb je een gasmasker tussen de Duitse spullen staan. Dit gasmasker hoort daar echter niet thuis want dit is zo te zien een Belgisch civiel gasmasker, overigens is deze wel (voor)oorlogs. De rugzak is een Duitse Luftwaffe rugzak. Deze werden gewoon door alle Luftwaffe onderdelen gebruikt en niet alleen of specifiek door Duitse Fallschirmjagers.
Het Duitse koppel met slot dat je hebt liggen lijkt me vanaf deze foto's overigens een beetje twijfelachtig. Kan het niet goed zien maar voor een sluitend oordeel zouden extra foto's daarvan wel fijn zijn.

Tot slot over de bedden, dit lijken mijn US army veldbedden. Je zegt dat ze 1944 gedateerd zijn. Dat zou betekenen dat je 2 leuke originele US army veldbedden hebt staan.

Nogmaals, mooi begin voor een verzameling. Ga zo door! :)
Die rugzak met US erop wordt ook wel een Musettebag genoemd. Jou versie lijkt me gezien de OD groene kleur een laat-oorlogse of na-oorlogse productie. Is hij nog gedateerd?

nog niet terug gevonden, die datering. dus weet het niet. bedankt voor de info over het engelse rugzakje, hij moet dus van die plaats weg.
Het Duitse koppel met slot dat je hebt liggen lijkt me vanaf deze foto's overigens een beetje twijfelachtig. Kan het niet goed zien maar voor een sluitend oordeel zouden extra foto's daarvan wel fijn zijn.
hier heb ik al info over gekregen. het is een Hitlerjeugden riem. als je nog foto's wilt hier over -> pm maar.

bedankt voor de info!
Amerikaanse militaria gezocht tot 1945
usarmycollector
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2009, 20:21

Re: USarmy's verzameling

Bericht door usarmycollector »

johan willaert schreef:
SiNiStEr schreef:Die rugzak met US erop wordt ook wel een Musettebag genoemd. Jou versie lijkt me gezien de OD groene kleur een laat-oorlogse of na-oorlogse productie. Is hij nog gedateerd?
De andere rugzak lijkt me een Britse small pack.

.....

Tot slot over de bedden, dit lijken mijn US army veldbedden. Je zegt dat ze 1944 gedateerd zijn. Dat zou betekenen dat je 2 leuke originele US army veldbedden hebt staan
Musette Bag is een Bag, Canvas, M1936, uitgereikt aan Officers , maar ook aan Enlisted Men van Mounted Units (Armor, Airborne, etc...)
Er zijn geen na-oorlogse militaire producties van deze bag. Deze werd vervangen door de M1944 en M1945 Field en Combat Packs...
Andere bag is idd een British Pattern '37 Small Pack.
Veldbedden, zijn US Cot, Folding

Plaats een detailfoto van de bodem van de huls voor meer info...
Bedankt!

dus mijn musette bag is oorlogs. en de veldbedden zijn US! maakt mijn verzameling nog wat groter (us verzameling dan).

hier dus eventjes foto van onder kant van de huls.

Afbeelding
Amerikaanse militaria gezocht tot 1945
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: USarmy's verzameling

Bericht door S1991 »

De huls is inderdaad een 25 Pounder huls.
En nette US verzameling al !

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
usarmycollector
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2009, 20:21

Re: USarmy's verzameling

Bericht door usarmycollector »

omgitsme schreef:De huls is inderdaad een 25 Pounder huls.
En nette US verzameling al !

Grt
bedankt!

kan je mij misschien nog wat verder helpen?
heb je iets te koop ofzo?
Amerikaanse militaria gezocht tot 1945
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: USarmy's verzameling

Bericht door S1991 »

usarmycollector schreef:
omgitsme schreef:De huls is inderdaad een 25 Pounder huls.
En nette US verzameling al !

Grt
bedankt!

kan je mij misschien nog wat verder helpen?
heb je iets te koop ofzo?
Ja hoor heb ik.
Kijk maar eens in de Aangeboden sectie. Zie je wat ik allemaal nog aanbiedt.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie