Post hier je nieuwste foto's

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door zjopske »

Jonkerman schreef:Hmm.. ik ga dit jaar nog een weekend naar Neurenberg (vanuit school) en misschien ook nog een week ergens anders in Duitsland, misschien dat we er langs kunnen rijden. :D
Zelf ben ik erg geïnteresseerd in Zündapp en ben nu ook op zoek naar een mooie brommer (16 ;)).
Als je met een groep komt kun je er nog als klas door mits je een pasje geeft waar ze niets van snappen (de leraren komen gratis binnen :P )

Ik heb er ook over geweifeld of ik een brommer zou kopen, maar dat werd me te veel van het goede. Maar geen slechte keus :)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Kugelblitz »

Vandaag ook weer 2 foto's binnen van Den Haag, 10 mei 1940. Zal misschien nog eens foto's plaatsen van mijn bescheiden fotoverzameling... :)
Eerst maar dik copyright erop zetten! :wink:

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door JimK »

zjopske schreef:
Jonkerman schreef:Hmm.. ik ga dit jaar nog een weekend naar Neurenberg (vanuit school) en misschien ook nog een week ergens anders in Duitsland, misschien dat we er langs kunnen rijden. :D
Zelf ben ik erg geïnteresseerd in Zündapp en ben nu ook op zoek naar een mooie brommer (16 ;)).
Als je met een groep komt kun je er nog als klas door mits je een pasje geeft waar ze niets van snappen (de leraren komen gratis binnen :P )

Ik heb er ook over geweifeld of ik een brommer zou kopen, maar dat werd me te veel van het goede. Maar geen slechte keus :)
Jongens, het brommer-tijdperk. Dat is echt een mooie tijd, geloof mij :wink:


Hele mooie foto's Jonkerman,
Motoren mag ik graag zien. Dat is mijn tweede liefhebberij, een aangeboren iets. Mijn hele familie en ik hebben allemaal bijna wel één of meer motoren. Maar dan wel hoofdzakelijk Veteranen (van voor 1940) of een enkele klassieker.

Groet Jim
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door zjopske »

mgschutze schreef: Jongens, het brommer-tijdperk. Dat is echt een mooie tijd, geloof mij :wink:
Alleen als jongen zit je nogal krap bij kas, verzekering is nu niet meer zo makkelijk meer te manipuleren als vroeger :)

Misschien dat ik later een mooie motor koop, of een normaal volkswagentje :wink:
Kugelblitz schreef:Vandaag ook weer 2 foto's binnen van Den Haag, 10 mei 1940. Zal misschien nog eens foto's plaatsen van mijn bescheiden fotoverzameling... :)
Eerst maar dik copyright erop zetten! :wink:

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Met photoshop, paint, word of picasa...
We zullen zien :P
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Nick U »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enjoy.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Kugelblitz »

Netjes Nick!
Verzamel je eigenlijk alleen nog maar foto's? En wat voor specifieke onderwerpen? Tanks, Mg's...
Mooi om te zien dat er ook nog een paar fotoverzamelaars zijn. Vind foto's toch vaak net zo mooi als een uitrustingsstuk. :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Nick U »

Kugelblitz schreef:Netjes Nick!
Verzamel je eigenlijk alleen nog maar foto's? En wat voor specifieke onderwerpen? Tanks, Mg's...
Mooi om te zien dat er ook nog een paar fotoverzamelaars zijn. Vind foto's toch vaak net zo mooi als een uitrustingsstuk. :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:

Mwoaah, eigenlijk valt het nog wel mee hoor met foto's verzamelen, het begin nu een beetje uit de hand te lopen... deze maand 100 euro uitgegeven aan foto's.... volgend salaris wil ik andere spullen kopen.

Misschien zo'n essgeschir of een veldfles, en dat gasmasker moet ik ook nog steeds XD

Maar qoa foto's... als ik een mooie zie kan ik die gewoon niet laten liggen.
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Kugelblitz »

Hehe, begrijp ik... Al die losse foto's maken toch een groot bedrag aan het eind van de maand! ;)
Heb ook nog een hele mooie en super scherpe foto van een Sturmgeschütz in Rusland, wel gaaf! Voertuig komt net van een grote brug af met op de achtergrond nog meer tanks en vrachtwagens geloof ik.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Nick U »

Kugelblitz schreef:Hehe, begrijp ik... Al die losse foto's maken toch een groot bedrag aan het eind van de maand! ;)
Heb ook nog een hele mooie en super scherpe foto van een Sturmgeschütz in Rusland, wel gaaf! Voertuig komt net van een grote brug af met op de achtergrond nog meer tanks en vrachtwagens geloof ik.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Posten!! :evil:
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Kugelblitz »

Haha, ik zit nu op de UvA, maar als ik in de namiddag/avond tijd heb zal ik hem posten...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Gi collector »

Net deze foto van Duitse 8CM mortier met bemanning binnengekregen tijdens een oefening??:
Afbeelding
Dit staat op de achterkant maar kan ik niets uit op maken...
Afbeelding

Kevin
Gebruikersavatar
Nick U
Lid
Berichten: 727
Lid geworden op: 24 mar 2009, 15:32

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Nick U »

lijkt mij inderdaad een oefening, ze staan er nogal ontspannen bij,
Altijd op zoek naar zaken die met de meidagen 1940 te maken hebben m.b.t. de omgeving Dordrecht en Moerdijk.

Gezocht: EK2 certifcitaat Tweede Tol FJR.1
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door michiel01 »

er staat nebelwerfer, maar kan me niet voorstellen dat, dat klopt of mijn sutterlin is hard achteruit aan het gaan.
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Gi collector »

Zoiets lijkt er idd te staan :o ! Mss werden mortieren ook wel zo genoemd? Kom regelmatig op de Duitse ebay foto's tegen waarbij staat mörser/nebelwerfer en dan is er gewoon een mortier te zien dus wrm ze er dan ook nebelwerfer bijzetten?
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Post hier je nieuwste foto's

Bericht door Westwall »

Eindelijk een MP40 foto tegen gekomen! Lag vandaag in de bus.

Afbeelding

Foto is in het echt stuk beter aangezien het met een fotocamera is gemaakt. Maar binnenkort komt een scanner! :)
Plaats reactie