Collectie Kugelblitz

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door michiel01 »

Kugel,

Net spul heb je zeker, je nahkampfmesser en kopfhaube zijn echt subliem! Komt het mes toevallig bij Mark uit Oss vandaan? Hij had toen een hele stapel in goede staat verkerende messen, ik heb er toen ook eentje meegenomen. Nette collectie!

cheers,

Michiel
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Dank heren, dat is altijd mooi om te horen! :)

@ Michiel: Nee, ik heb hem gekocht bij Mario (Hiscoll) in 2006, op de militariabeurs in Vlaardingen.

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Kugelblitz op 25 sep 2009, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Wederom update... :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Alex »

Ziet er allemaal netjes uit!
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
pacori
Lid
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:14

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door pacori »

Leuke collectie al
Пролетарии всех стран, соединяйтесь!
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Telemark »

Hele nette collectie! En leuk dat je bij elk item een klein verhaaltje houdt.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Dank u heren! :)
Zal vandaag proberen nog een kleine update te plaatsen...
De Kophaube is helaas verkocht, maar daarvoor zal waarschijnlijk iets moois in de plaats komen!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

In de loop van de dag zal ik een aantal van de oude foto's gaan vervangen door betere. Vooral gelet op mooiere, meer natuurlijke belichting door de zon en daarnaast meer scherpte, zodat alle details goed zichtbaar zijn. Ook zal ik het topic updaten, aangezien de samenstelling van mijn collectie de afgelopen weken ietwat veranderd is. Tevens zijn er nog wat items, die ik apart moet fotograferen... Genoeg te doen dus dit weekend!
Tenslotte zal ik nog trachten enkele bijzondere foto's te posten. :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Foto's van Den Haag toegevoegd, evenals nieuwe en vooral betere foto's van een groot aantal tems!
Daarnaast komen er nog wat updates deze week, evenals in de loop van komende week! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door zjopske »

Kugelblitz schreef:Foto's van Den Haag toegevoegd, evenals nieuwe en vooral betere foto's van een groot aantal tems!
Daarnaast komen er nog wat updates deze week, evenals in de loop van komende week! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Dat jij tijd hebt om alle foto`s zo to archiveren op papier opschrift e.d.
Ik had er na 4 er al genoeg van :P
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

zjopske schreef:
Kugelblitz schreef:Foto's van Den Haag toegevoegd, evenals nieuwe en vooral betere foto's van een groot aantal tems!
Daarnaast komen er nog wat updates deze week, evenals in de loop van komende week! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Dat jij tijd hebt om alle foto`s zo to archiveren op papier opschrift e.d.
Ik had er na 4 er al genoeg van :P
Ik heb nog wel meer foto's dan deze, maar die van Den Haag zijn toch wel de top!
Ik bewaar ze zelf in een mooi zuurvrij fotoalbum van Henzo, ingeplakt met fotohoekjes. Zo zijn de foto's netjes opgeslagen, maar kan ik deze er ook gemakkelijk weer uithalen. Onder de foto's heb ik met potlood een korte toelichting geschreven...
Op wat voor papier ze gedrukt zijn en de complete verhalen erachter weet ik voor mezelf, dus schrijf ik ook niet op.

Ik vind het belangrijk alles netjes en overzichtelijk te hebben, alhoewel ik nog tientallen foto's moet inplakken, maar kom hier maar niet aan toe.
Daarnaast beschouw ik de foto's meer als een aparte hobby, naast de echte militaria. Koop zo nu en dan wat foto's bij als ik ze de moete waard vind, maar is meer bijzaak...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door S1991 »

Kugelblitz schreef:
Ik heb nog wel meer foto's dan deze, maar die van Den Haag zijn toch wel de top!
Ik bewaar ze zelf in een mooi zuurvrij fotoalbum van Henzo, ingeplakt met fotohoekjes. Zo zijn de foto's netjes opgeslagen, maar kan ik deze er ook gemakkelijk weer uithalen. Onder de foto's heb ik met potlood een korte toelichting geschreven...
Op wat voor papier ze gedrukt zijn en de complete verhalen erachter weet ik voor mezelf, dus schrijf ik ook niet op.

Ik vind het belangrijk alles netjes en overzichtelijk te hebben, alhoewel ik nog tientallen foto's moet inplakken, maar kom hier maar niet aan toe.
Daarnaast beschouw ik de foto's meer als een aparte hobby, naast de echte militaria. Koop zo nu en dan wat foto's bij als ik ze de moete waard vind, maar is meer bijzaak...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Kan je daar eens een foto van laten zien? Ben er wel benieuwd naar eigenlijk.
Aangezien ik zelf ook van plan ben om een foto album bij de Bruna te kopen wat zuurvrij is en daar dan de 26th Infantry Division foto's in te plakken met fotohoekjes wat ook weer zuurvrij zijn.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Sure, ik maak morgenochtend foto's voor je! Het licht is nu te slecht en met lamplicht wordt het rotzooi...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Bij deze een paar foto's van hoe ik mijn foto's bewaar...
Het gaat om een fotoalbum van het Duitse merk Henzo, wat op dit gebied een toonaangevend en erkend merk is. Daarnaast zijn alle eisen, zoals kwaliteit, zuurvrij papier en een mooi uiterlijk standaard. Zo'n album kost je een paar tientjes, maar dan heb je tenminste ook kwaliteit, tevens heb je soms aanbiedingen (neem eens een kijkje bij een kantoorboek- of schrijfwarenhandel in de buurt).

Afbeelding

De voorzijde van het album

Afbeelding

Voorbeeld van een pagina: in dit geval enkele foto's van 's-Gravenhage, welke op royale afstand van elkaar met fotohoekjes zijn ingeplakt. Op deze wijze kan ik de foto's er toch uithalen mocht dit nodig zijn en bovendien blijven ze zo mooi op hun plaats. Onder elke foto heb ik met potlood een kleine toelichting geschreven. Ik heb het album in verschillende secties opgedeeld, bijvoorbeeld: 's-Gravenhage, Nederland, voertuigen etc.

Afbeelding

Close-up van de bevestiging met fotohoekjes

Afbeelding

Dikte van het album

Ik vind dit zelf de meest praktische en verantwoorde manier om mijn foto's te bewaren. Mochten er meer vragen zijn, of interesse in close-ups van andere aspecten, dan is dit geen probleem.

Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Jonkerman »

Ziet er heel netjes uit en je hebt me op ideeën gebracht. Bedankt!
De rest van je verzameling is trouwens ook mooi. :)
Plaats reactie