Duits Re-enactment

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Duits Re-enactment

Bericht door SS collector »

Rick de G. schreef:
SS collector schreef:En als je SS reenact probeer dan zo weinig mogelijk in beeld te komen enkel als het nodig is, net zoals de voorstelling van 11 november hier in België er waren 7 mannen gekleed als Algemeine SS naar mijn horen heb ik niemand horen klagen over die personen en velen van de toeschouwers waren mensen die WO II hadden meegemaakt.
Dat is nu juist het punt voor mij.
Waffen-SS uitbeelden is globaal gezien niets ander dan een Heer uitbeelding met andere rangen en net wat andere uniformen. Het kan dus worden gesteld dat dit niets toevoegt aan de re-enactment wereld.
Het nut van het uitbeelden van de Allgemeine SS is daarom nog verder te zoeken.
Welk onderdeel beeldden de heren in kwestie uit?
Ze beelden uit hoe ze bv een pastoor (toen hij de duitsers uit maakte voor duivels enz) in het geniep het gesprek volgden en hem vervolgens arresteerde eveneens van een overlopende duitse soldaat voerden zij de arrestatie uit er werd niets van executie fzo uitgebeeld enkel arrestatie.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

Interessant om te zien, doch zal een uitgebreidde introductie nodig zijn om uit te leggen wat er nu precies gebeurd.
Waarom ze dan Allgemeine-SS uitbeeldden is mij niet geheel duidelijk.
Grenadier Markus Schenk
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Duits Re-enactment

Bericht door SS collector »

Rick de G. schreef:Interessant om te zien, doch zal een uitgebreidde introductie nodig zijn om uit te leggen wat er nu precies gebeurd.
Waarom ze dan Allgemeine-SS uitbeeldden is mij niet geheel duidelijk.
Om eerlijk te zijn vond ik het over het algemeen raar een WO II evenement na te spelen op de viering een gebeurtenis van WO I maar dat is wel een beetje off-topic vrees ik :)
Waarom Allgemeine-SS ik weet het ook niet maar het was wel enorm goed nagespeeld en zeker het bekijken waard.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: Duits Re-enactment

Bericht door woudric »

Dubbeldunk
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: Duits Re-enactment

Bericht door woudric »

Dubbeldunk
Plaats reactie