Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Collectie SiNiStEr

Bericht door johan willaert »

SiNiStEr schreef:Heb in ieder geval nog weer een paar foto's toegevoegd. In dit geval van mijn Luftwaffe Hauptmann en van mijn USAAF 8th AF B-17 Bomber crewmember.
Waar vind ik de foto's van de USAAF pop?
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Collectie SiNiStEr

Bericht door SiNiStEr »

johan willaert schreef:
SiNiStEr schreef:Heb in ieder geval nog weer een paar foto's toegevoegd. In dit geval van mijn Luftwaffe Hauptmann en van mijn USAAF 8th AF B-17 Bomber crewmember.
Waar vind ik de foto's van de USAAF pop?
Zojuist toegevoegd, moest de linkjes nog even kopieeren naar m'n tweede post van dit topic.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe foto's toegevoegd]

Bericht door johan willaert »

Gezien, mooi!
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe foto's toegevoegd]

Bericht door Nico Roelofs »

Nette poppen Sander! Ziet er goed uit! Heb je ook Britten en/of Canadezen? :wink:
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe foto's toegevoegd]

Bericht door jurgen »

Erg mooie luftwaffe kerel, naar mijn mening mooier dan de amerikanen. :mrgreen: })
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Collectie SiNiStEr [Wederom een update]

Bericht door SiNiStEr »

Dank voor jullie reacties!

@Nico: Heb eigenlijk nauwelijk RCAF en RAF wat natuurlijk schandalig is. Iedere poging die ik onderneem om een RAF piloot neer te gaan zetten mislukt tot nu toe op een of andere manier. Heb nu overigens een RAF flight suit tot mijn beschikking gekregen wat betekend dat ik nog maar 4 items nodig heb om een RAF pop neer te kunnen zetten. Ik hoop dan ook dat ik met een paar maanden toch eindelijk een keer een complete RAF pop heb staan.
Voor nu zul je het even moeten doen met die ene RCAF buste die ik heb. De foto's hiervan heb ik zojuist geplaatst. :)

Nog even als aantekening bij die 8th AF piloot die ik zojuist geplaatst heb. Dit is een origineel beschilderde A-2 jas van de 526th bomb squadron. Ik heb hierover contact gehad met een veteraan van dit onderdeel en deze kon zich deze schildering nog herinneren. Hij wist helaas alleen niet meer wie deze nu ook alweer gedragen had. En helaas is de nametag weg dus heb hem nog niet op naam kunnen zetten helaas. Hier nog even wat info over de 379th BG waar het 526th BS onder viel:

AfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Bericht door SiNiStEr »

Op pagina 1 heb ik weer een stel foto's van een nieuwe pop toegevoegd. Ditmaal gaat het om een Fallschirmjäger van de 6. Fallschirmjäger-division die via Normandy al vechtend ten onder zijn gegaan. Direct daarna is dit onderdeel in Nederland heropgericht en is direct ingezet tijdens operatie Market Garden en de daarop volgende Rijn oversteek. Uiteindelijk zijn de verschillende onderdelen over heel Gelderland verspreid geraakt en hebben nog gevochten tot de overgave in Mei '45 toen ze zich officieel overgaven aan de Canadezen in Zutphen.

Deze uitbeelding laat een fallschirmjäger zien zoals ze in 1944 en 45 in Gelderland vochten. In verschillende plaatsen in Gelderland zijn grote groepen van de 3., 5., 6. en 7. Fallschirmjäger-divisies gevangen genomen. De FSJ helm op de pop is er een afkomstig van een boerderij in Lochem waar deze achter is gebleven na de oorlog. Hij is daar gered van de ondergang daar de boer die hem in de schuur had liggen van plan was hem weg te gooien. De helm bezit nog een redelijk deel van het originele binnenwerk.

De pop is onderdeel van een project waarbij ik de Luftwaffe troepen aan het einde van de oorlog wil laten zien. Dit project moet uiteindelijk uit 3 poppen bestaan waaronder dus deze Fallschirmjäger en daarnaast nog een HJ Flak-hielfer en een Luftwaffe Felddivision soldaat. Tot dit compleet is zullen jullie het even met deze pop moeten doen. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Bericht door Kugelblitz »

Schitterende pop Sander, hoe heb jen die helm kunnen betalen, haha...
Toch vind ik je Luftwaffe officier nog het mooist, zeer nette Schirmmütze!

Al met al een van de mooiste collecties op het forum, ben benieuwd naar verdere update's!

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Men of Valor
Lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:53

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Bericht door Men of Valor »

Zeer mooie collectie en zeer fraaie poppen.
Mijn complimenten blijf je verzameling ook met veel interesse volgen _/-\o_ _/-\o_

Groet Rinke
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Bericht door Edgar »

Hele mooie collectie en pop zo Sander! Doe zo voort. Ben benieuwd naar je Felddivision soldaat. :D
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Bericht door zjopske »

Edgar schreef:Hele mooie collectie en pop zo Sander! Doe zo voort. Ben benieuwd naar je Felddivision soldaat. :D
Wow, nog meer!
Bij ons thuis zouden ze er gek van worden :P

Maar een zeer mooie collectie!
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Bericht door JimK »

Top Sander!

Gr uit Hengelo :evil:
Gebruikersavatar
glen666benton
Lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 03 aug 2005, 19:31
Locatie: belgië

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Bericht door glen666benton »

Heeeeeeeeeel mooie collectie, proficiat :wink:
Baugnez december
Gebruikersavatar
Robby101st
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 08 okt 2009, 07:56

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Bericht door Robby101st »

erg gaaf hoor!! top,
ben zelf bijna klaar met mn eerst pop bij elkaar teverzamelen
http://www.freewebs.com/robby101st/" onclick="window.open(this.href);return false; voor de restauratie van mijn '42 Willys
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Collectie SiNiStEr [Nieuwe pop - update op pagina 1]

Bericht door SiNiStEr »

Hartelijk dank voor de reacties en complimenten jongens. Ben zelf zeer content met de verzameling en das natuurlijk het allerbelangrijkste maar het is natuurlijk tussendoor ook leuk om het met jullie te delen en jullie mening er over te horen. Leuk ook om te horen dat een deel van jullie het met zoveel belangstelling volgt. Overigens telt voor mij niet zozeer de grote van een collectie maar meer de kwaliteit. Liever één mooi aangeklede pop dan 3 poppen met de helft repro of na-oorlogs. Ook stoor ik mij persoonlijk aan lelijke etalagepoppen. Dan kun je nog zo'n prachtig uniform compleet hebben, als je een lelijke pop hebt waar het uniform niet mooi op past lijkt het nog niks. :roll:
Maargoed, dat is mijn persoonlijke mening, ik snap natuurlijk ook wel dat men liever geld uitgeeft aan wo2 spul dan aan mooie poppen. (al is het voor mij allebei even belangrijk)

@Kugelblitz: Tja, sparen is een goed begin hé. ;) Daarnaast moet je wat geluk hebben en moet ik er ook wel bij verklappen dat bij deze FSJ helm de verf twijfelachtig is wat de waarde natuurlijk heeft beinvloed.
Deze verf ziet er prachtig en geloofwaardig uit maar er zijn tekenen om aan te nemen dat deze toch later is aangebracht. O.a. het feit dat deze helm jaren lang in een schuur heeft gelegen is daarvoor een goed argument (normaal houd originele verf zich in die conditie niet zo goed). Toch is deze helm voor mij zeer de moeite waard vanwege de vindplaats en het grotendeels nog aanwezige originele binnenwerk. Ook de maat is gunstig.

@Edgar: Dit zal inderdaad de volgende pop worden. Heb hier al een mooie etalagepop voor op het oog en een groot deel van het uniform hiervoor heb ik ook al liggen maar geld is weer even op dus zal nog een paar maandjes gaan duren voordat ik die laatste onderdelen in mijn bezit heb ben ik bang. Om alvast een beeld te geven, dit is een beetje het idee, maar dan in Luftwaffe uitvoering uiteraard:
Afbeelding

@Zjopske: Nou, heb hier thuis ook maar ruimte voor 2 poppen en een buste. De afgeronde projecten gaan door naar het museum. Daar heb ik nu 5 poppen staan. ;)

@Mgschutze: Stuur je straks even een PB Jim.

@Robby101st: Interessant, wat voor uniform is het? En kunnen we er nog foto;s van verwachten op dit forum? :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie