munitieverzamelaar

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: munitieverzamelaar

Bericht door jeroen wo2 »

Hallo ...,

Je weet dat dit soort dingen verboden zijn in Nederland he.
Is al tegen je in de Discussie groep op grebbeberg.nl al gezegd, dus pas op.
Never Back Down
Gebruikersavatar
bommetje
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2009, 13:52

Re: munitieverzamelaar

Bericht door bommetje »

als verzamelaar kan je beter lid zijn van een vezamelaars vereniging, in nl is dat de ; n.v.b.m.b aangesloten bij een europees netwerk ,de ;e.c.r.a die kunnen jou echt op de juiste manier wegwijs maken.gr.bommetje
bombtech if you see me flying, your also too late mate
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: munitieverzamelaar

Bericht door ammo »

bommetje schreef:als verzamelaar kan je beter lid zijn van een vezamelaars vereniging, in nl is dat de ; n.v.b.m.b aangesloten bij een europees netwerk ,de ;e.c.r.a die kunnen jou echt op de juiste manier wegwijs maken.gr.bommetje
idd . maar dan moet je wel oud genoeg zijn , Ivo
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door sniper snoop »

Tiger, geen interesse in een Franse huls voor de 75mm veldkanon? Moet weg.

Overigens heb ik al een tijdje een nieuw speelgoedje binnen. Geen Wo2 maar Wo1. En omdat de BT-42 werd voorzien met de 4.5 Inch Hoitrzer, kan best zijn dat die granaten werden gekopieerd van de Britse hoog-explosieve 4.5 Inch granaat. De huls later aangekocht, een Mk.II huls. Later word hij gerestaureerd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Opvallend tussen zijn vriendjes.
Gewicht leeg: 14,5 kg
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
justin c
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 sep 2009, 16:20
Locatie: limburg
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door justin c »

delete
ps mag dit?
dat ik een bericht delete?
zo niet mijn exuses
Laatst gewijzigd door justin c op 13 dec 2009, 19:01, 2 keer totaal gewijzigd.
i like pig's. cats look down on us. dogs look up to us. pig's treat us as equels. winston c
Gebruikersavatar
tiger
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 jun 2008, 17:39
Locatie: België

Re: munitieverzamelaar

Bericht door tiger »

Reeds een eindje geleden dat ik nog op het forum zat.

@ Snipersnoop: Die Franse 7,5 heb ik jammergenoeg al.
Maar toch bedankt.
En btw. zie ik daar een WWI duitse sockelflak ? Deze hulsjes zijn iets langer dan de gewone courante 37x94R.
Ik vond de mijne op een rommelmarktje in Brugge.

En volgende week terug Ciney, daar zal menig verzamelaar opnieuw zijn hartje kunnen ophalen :)

mvg
Laurens
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door sniper snoop »

tiger schreef:En btw. zie ik daar een WWI duitse sockelflak ? Deze hulsjes zijn iets langer dan de gewone courante 37x94R.
Ik vond de mijne op een rommelmarktje in Brugge.
Haha, inderdaad. De verchroomde huls is een 37x101SR voor de Duitse Sockelflak. Maar de andere dat er net links staat is een 37x94R huls voor de Maxim Flak M14, Duitse benaming voor Maxim QF 1 pounder pom-pom. Beiden granaten dat erop werden voorzien zijn identiek, enkel de drijfbanden zijn anders. Gevaarlijke granaten als je ze vind. De ontstekers zijn gruwelijk en bedrieglijk. :r :r :r Zeker niet aan foefelen :!: :frownno:

Hieronder heb ik twee foto's, voor wie graag beide geschutten willen zien.

Afbeelding
Maxim Flak M14, bemand door vier Duitse soldaten met Gummischutzmaske, nabij Ieper.

Afbeelding
Een 3,7 cm Krupp Sockelflak L/14.5 in het Koninklijk Museum van het Leger en de Krijgsgeschiedenis.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
pistole38
Lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:35
Locatie: NH
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door pistole38 »

justin c schreef:ik heb ook pas een munutie verzameling

780 luger hulzen

Pas op met deze hoeveelheid hulzen. Zo'n groot aantal kan illegaal zijn. Een groot aantal dezelfde hulzen
kunnen aangemerkt worden als "herlaad-componenten". Hiervoor is een vergunning nodig.
http://www.pistole38.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: munitieverzamelaar

Bericht door ammo »

Biomass schreef:
justin c schreef:ik heb ook pas een munutie verzameling

780 luger hulzen

Pas op met deze hoeveelheid hulzen. Zo'n groot aantal kan illegaal zijn. Een groot aantal dezelfde hulzen
kunnen aangemerkt worden als "herlaad-componenten". Hiervoor is een vergunning nodig.

Idd , En zoveel lege hulzen is geen munitie verzameling.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
justin c
Lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 17 sep 2009, 16:20
Locatie: limburg
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door justin c »

alle maal veroest ik bedoel dat ik nog nouwelijks de huls nog intakt heb
ieder dingtje roest van een luger huls noem ik 1 al is het een hele huls of maar alleen een stukje tergroote van een slaghoedje :wink:
mvg justin
i like pig's. cats look down on us. dogs look up to us. pig's treat us as equels. winston c
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door JimK »

justin c schreef:alle maal veroest ik bedoel dat ik nog nouwelijks de huls nog intakt heb
ieder dingtje roest van een luger huls noem ik 1 al is het een hele huls of maar alleen een stukje tergroote van een slaghoedje :wink:
mvg justin
:?
Als alles verroest is en niet eens meer intact, word je hier dan blij van??
Volgens mij kun je dat net zo goed bij het oud-ijzer zetten. Luger hulzen zijn zeker niet zeldzaam en zijn genoeg te krijgen als je ze zou willen hebben.

Zo denk ik over spullen in zo'n staat. Als je er blij mee bent is dat prima natuurlijk :wink:

Gr. Jim
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door sniper snoop »

Ik zou sowieso geen dubbele spullen willen. Natuurlijk gebeurd wel eens dat ik enkele hulzen hebben van dezelfde soort. Maar deze kan ik nog ruilen.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door JimK »

sniper snoop schreef:Ik zou sowieso geen dubbele spullen willen. Natuurlijk gebeurd wel eens dat ik enkele hulzen hebben van dezelfde soort. Maar deze kan ik nog ruilen.
Dubbele spullen wil ik wel. Maar ik ben ook geen munitie/hulzen verzamelaar voor de makers. Maar voor bij de poppen in mijn collectie. Een MG band op een pop moet dus wel vol met dezelfde patronen, en patroondoosjes vol etc etc. Maar dat is natuurlijk een andere verzamelrichting.

Maar alles moet bij mij wel zoals toen gebruikt, dus niet zoals uit de grond.
Ik zou alleen uitzonderingen maken voor hele zeldzame stukken en nog in goede staat uit de grond. Voor in een vitrine bijvoorbeeld.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door sniper snoop »

mgschutze schreef:
sniper snoop schreef:Ik zou sowieso geen dubbele spullen willen. Natuurlijk gebeurd wel eens dat ik enkele hulzen hebben van dezelfde soort. Maar deze kan ik nog ruilen.
Dubbele spullen wil ik wel. Maar ik ben ook geen munitie/hulzen verzamelaar voor de makers. Maar voor bij de poppen in mijn collectie. Een MG band op een pop moet dus wel vol met dezelfde patronen, en patroondoosjes vol etc etc. Maar dat is natuurlijk een andere verzamelrichting.

Maar alles moet bij mij wel zoals toen gebruikt, dus niet zoals uit de grond.
Ik zou alleen uitzonderingen maken voor hele zeldzame stukken en nog in goede staat uit de grond. Voor in een vitrine bijvoorbeeld.

Gr. Jim
Bij mij ook zo. Het klinkt wellicht gek, maar bomscherven verzamel ik ook. Ik heb er al een tiental nu in bezit (ik neem niet alles mee) waarvan vier al kunnen te identificeren. Ik vind dit nogal leuk en intersant om later eventueel aan te duiden wat er van een granaat kan gebeuren, hoe dik een bepaalde granaat is enz enz. Eén van de scherven, is eentje uit de Somme. Een stuk zijkant en de bijna complete onderkant van een 4.5 Inch. Zoals hierboven.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: munitieverzamelaar

Bericht door zjopske »

@sniper snoop

Ik heb ook in verdun een paar jaar gelden een flinke scherf opgeraapt en meegenomen.

748 gram :)

Dit stuk wilde je niet tegen je hoofd aan krijgen :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Plaats reactie