Collectie Kugelblitz

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door S1991 »

Inderdaad, ziet er goed uit ! Ook mij heb je op ideeën gebracht.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

@ Jan & Slivano: Geen probleem dat is goed om te horen, mochten jullie nog wat willen weten hoor ik het graag...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Edgar »

Mooi en netjes opgeborgen inderdaad! En, wanneer zien je we volgende aanwinst of heb je nog geen mooie gezien?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Edgar schreef:Mooi en netjes opgeborgen inderdaad! En, wanneer zien je we volgende aanwinst of heb je nog geen mooie gezien?
Dank! Als het goed is komt er binnenkort wat bij... ;)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door King tiger »

Zeer mooi en alles is in nog zo een goede staat, zie je maar weinig :)
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

King tiger schreef:Zeer mooi en alles is in nog zo een goede staat, zie je maar weinig :)
Dankje! :)
Ja, kwaliteit en originaliteit vind ik de belangrijkste aspecten in een verzameling...
Dit topic is overigens niet meer echt actueel, aangezien de samenstelling van mijn collectie drastisch veranderd is.

Zo verzamel ik eigenlijk voornamelijk nog Luftwaffe en heb ik veel Heer verkocht. In ieder geval leuk om allerlei items gehad te hebben, leer je toch het meest van...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door zjopske »

Kugelblitz schreef: Ja, kwaliteit en originaliteit vind ik de belangrijkste aspecten in een verzameling...
Dit topic is overigens niet meer echt actueel, aangezien de samenstelling van mijn collectie drastisch veranderd is.

Zo verzamel ik eigenlijk voornamelijk nog Luftwaffe en heb ik veel Heer verkocht. In ieder geval leuk om allerlei items gehad te hebben, leer je toch het meest van...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Ik wacht op een update, je bent niet de enige.
Mijn collectie topic is ook over de datum, word ook gefixt (hangt er vanaf, als ik zondag alles mee mag nemen komt het maandag en anders over 2 weken :) )

Maar ik wacht rustig af, wat ik zo nu en dan heb opgepikt betekend dat er wat moois in de aantocht is. :evil:
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door SiNiStEr »

Mooie oplossing zo met dat foto album, inderdaad zeer verantwoord en een stuk mooier dan op een grote stapel of los in een veel te groot hoesje. Mooie oplossing waarmee je ook mij een idee hebt gegeven voor het opbergen van de foto's die ik heb.
Hoe zit het overigens met de hoekjes die je gebruikt? Deze raken het papier natuurlijk wel zeer minimaal maar gebruik je hier ook een speciale zuurvrije variant van of dat niet?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

SiNiStEr schreef:Mooie oplossing zo met dat foto album, inderdaad zeer verantwoord en een stuk mooier dan op een grote stapel of los in een veel te groot hoesje. Mooie oplossing waarmee je ook mij een idee hebt gegeven voor het opbergen van de foto's die ik heb.
Hoe zit het overigens met de hoekjes die je gebruikt? Deze raken het papier natuurlijk wel zeer minimaal maar gebruik je hier ook een speciale zuurvrije variant van of dat niet?
Dag Sander,

Lees nu pas je berichtje, excuus! De fotohoekjes die ik gebruik zijn ook van bekendere (Duitse) fotomerken zoals, Herma etc.
Deze zijn inderdaad ook zuurvrij en totaal niet schadelijk voor de foto's... Het enige waarop je moet letten is natuurlijk dat je de foto's voorzichtig in de hoekjes doet, zodat de foto's niet kreukelen, maar dat spreekt voor zich.

Eenmaal in het album is het een zeer verzorgde manier van bewaren, welke onschadelijk is, representatief én bovendien kun je de foto's er steeds weer uithalen en terugsteken...

Leuk dat ik jullie op ideeën gebracht heb, als jullie nog vragen hebben gewoon een berichtje! :)

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Een overzichtje van de laatste tijd... Dit is een deel van de collectie waar ik momenteel nog aan werk, namelijk een Flieger en een Flak display! Beiden zijn nog verre van compleet zoals jullie kunnen zien! Excuses voor de slechte foto's...

Afbeelding
Links een Flieger Schirmmütze voor een onderofficier, daarnaast een onderofficiers borstadelaar, een tweetal portretfoto's en een Leuchtpistole '42 met daaronder een speciale geplastificeerde Fliegerkarte van Berlijn en omstreken. Op de achtergrond nog een EKII en KvK 2. Klasse mit Schwertern.

Afbeelding
Deels dezelfde voorwerpen als op de vorige foto's. Rechts nog Een DRL Sportabzeichen in silber, evenals een Verwundeten Abzeichen in silber en een Flieger- en een Funkprüfungsabzeichen voor onderofficieren.

Afbeelding
Dan nog het begin van een Flak display, met rechts een M43 Einheitsfliegermütze, borstadelaar voor onderofficieren en een Verwundeten Abzeichen in Schwarz. Daarnaast kraagspiegels en schouderstukken van een Oberfeldwebel, een boekje voor de herkenning van vliegtuigen en op de achtergrond een KvK 2. Klasse mit Schwertern, een Ostmedaille en een Algemeines Sturmabzeichen...

Er zijn nog wat dingen onderweg, maar ik ben hier nog wel een tijdje zoet mee...

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door zjopske »

Mooi displaytje kugel :)
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Dank, nog een fotootje om het af te leren...

Afbeelding

Groeten, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Kugelblitz »

Nog een drietal sfeerimpressies...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Kugel!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door Westwall »

Netjes! :yes:
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Collectie Kugelblitz

Bericht door zjopske »

De herfst is toch al over :wink:

Mooie display foto! Ik zal er ook eentje opzetten.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Plaats reactie