Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Rick de G. »

"In het nauw" klinkt misschien wat vreemd, maar lees het onderstaande bericht eens, ik heb al een bericht gestuurd, doe je best!

'I met this man when I went to a 45th ID reunion in Colorado. If this man wants a flag pole, then he can have his flag pole.

http://www2.timesdispatch.com/rtd/News/ ... /#comments

Col. Van T. Barfoot, a local Medal of Honor winner, is under the gun from his Henrico County community's homeowner association.

In a five-paragraph letter to Barfoot that he received yesterday, Barfoot is being ordered to remove a flagpole from his yard. The decorated veteran of three wars, now 90 years old, raises the American flag every morning on the pole, then lowers and folds the flag at dusk each day in a three-corner military fashion.

In a priority mail letter, the Coates & Davenport law firm in Richmond is ordering Barfoot to remove the pole by 5 p.m. Friday or face "legal action being brought to enforce the Covenants and Restrictions against you." The letter states that Barfoot will be subject to paying all legal fees and costs in any successful legal proceeding pursued by the homeowner association's board.

Barfoot lives in the Sussex Square community in far western Henrico; its board of directors rejected a plea from Barfoot in July to approve the pole, disallowing the fixture on aesthetic grounds.

There is no provision in the community's rules expressly forbidding flagpoles, Barfoot's daughter said. But she said the board ruled against her father's fixture and ordered it removed in July, deciding that free-standing flag poles are not aesthetically appropriate. Short flag stands attached to porches dot the community.

"Dad sort of feels like this is the end," said Margaret Nicholls, Barfoot's daughter, who lives a few doors away. But she said this morning that she and her husband are attempting to generate support for her father's cause, a flag-raising rite that he has undertaken for most of his life.

Barfoot received the Medal of Honor on the battlefield during World War II in Italy and fought as well in the Korean and Vietnam wars. A portion of a highway in rural Mississippi, his native state, was named in his honor this fall. A building at McGuire Veterans Hospital in Richmond also carries his name.

Barfoot began regularly flying the flag on Veteran's Day this year despite the Sussex Square board's decision.

He said in November that not flying the flag would be a sacrilege to him.

"There's never been a day in my life or a place I've lived in my life that you couldn't fly the American flag," he said.

For more on this story, see tomorrow's Richmond Times-Dispatch.

So here is what all of us need to do for Colonel Barfoot. It is the very least we can do for him in return for his heroic service, sacrifice, and patriotism for us all.

Call and or fax Coates & Davenport, the law firm representing the home owner association.

FLOOD THEM WITH CALLS!!

Coates & Davenport
5206 Markel Road, Suite 200
Richmond VA 23230
Toll Free: (800) 450-8311
Local Phone: (804) 285-7000
General Fax: (804) 285-2849
Real Estate Fax: (804) 285-3426

You can also visit their site and send them a message http://www.coateslaw.com/CM/Custom/Contact.asp.

Please spread this around like wildfire!

Please call the HOA and make your voices heard

Sussex Square Services is the HOA.

Here are the officers per public records:
GLENN WILSON PRESIDENT
11800 N Downs Sq
Henrico, VA 23238-3474
(804) 741-9160

ANN WILLIAMS SECRETARY
MARTHA G MIDDLETON TREASURER
EVELYN L WILSON DIRECTOR'
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Stevo »

Ach

Dacht dat alleen Belgistan verzuurd was maar blijkbaar ook zowat de hele aardkloot.

Dat heb je aan de andere kant met een land zoals de VS waar je de eigenaar van een Tea Room kan vervolgen omdat de koffie warm is en je er je lippen aan hebt verbrand.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Jan Klaassen »

Erg...snap niet echt waarom het niet zou mogen. Hoop dat ze overspoeld worden met mailtjes en brieven en telefoontjes totdat de helft van de medewerkers met vierkante ogen thuiszit. :mrgreen:
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Stevo »

Mijn mailtje is vertrokken alvast

Nu nog kijken of ze terugmailen, dit is wat ik hen geschreven heb in English with hair on :lol:

concerning Col. Van T. Barfoot

Dear sir/madam

I wonder if this is the way we treat our heroes.

As a youngster my grandfather learned me al about the allied forces back in our darkest hour and the sheer horror that came with it. The persistence of those men to end war was both legendary and heroic.

Marks and scars of those battles are still visible in the Flanders countryside to this very day.

We honor those men every day and year for there efforts to stop nazi-Germany and the axis of Evil as we call them here.

Earning the medal of honor is not something you get true buying a bag of patatoschips.

I have learned that the fallen shall never be forgotten and the veteran will ever be honored.

It makes my stomage turn to find out that in de states veterans are treated with a lawsuit instead to rise the American flag on some stupid flagpole out of patriotisme.

Give the guy a break and give him his bloody flagpole.

There is something as common sence to you know.

Sinceraly yours,

Steven Van Daele
Bruges
West Flanders
Belgium

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Kugelblitz »

Ik heb dit topic reeds op meerdere fora zien opduiken.

Op zich natuurlijk een vervelende situatie, maar vanwaar alle ophef? De oude baas houdt deze traditie schijnbaar al zeer lang in stand en er is eigenlijk nooit wat van gezegd. Maar plots wordt er van hem verlangd dat hij de vlaggenstok weghaalt...
Of dit juridisch wél of niet kan in Amerika weet ik niet, maar om hier nu massaal brieven over te gaan schrijven naar de eiser?

Er zijn genoeg personen die in meerdere oorlogen hebben gevochten en die ook 'te kort' gedaan worden. Ik vind dit echt weer iets Amerikaans waar men meteen een big deal gaat maken van zo'n gebeurtenis. Normaliter had niemand hier dan ook maar iets vanaf geweten, buiten de plaatselijke bevolking daar, maar nu wordt dit aan de grote vlag gehangen?

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben dat hij zijn vlaggenstok moet weghalen, ik gun hem zijn ritueel van harte, maar het is meer de manier waarop men hier weer aandacht om vraagt. Laten we 'en masse' dat kantoor bestoken, want zoiets schandelijks hebben we nog nooit meegemaakt. Houd toch op, zulke dingen gebeuren dagelijks over de hele wereld, het leven is niet altijd eerlijk...

Groeten, Kugel! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Stevo »

Kugelblitz schreef: Houd toch op, zulke dingen gebeuren dagelijks over de hele wereld, het leven is niet altijd eerlijk...
Tuurlijk Kugel daar heb je overschot van gelijk in maar pacifistisch toekijken vanaf de kant is ook een manier om je dag door te komen.

Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Jan Klaassen »

Kugelblitz schreef: Houd toch op, zulke dingen gebeuren dagelijks over de hele wereld, het leven is niet altijd eerlijk...
Ja, maar is dat een reden om hier niet op te reageren?
Er sterven dagelijks mensen in het verkeer, maar is het dan ook verkeerd om te vragen om een nieuwe vangrail?

Dat iets veel gebeurt is geen reden om er niet op te reageren 'omdat het toch geen zin heeft'.....
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Kugelblitz »

Jan Klaassen schreef:
Kugelblitz schreef: Houd toch op, zulke dingen gebeuren dagelijks over de hele wereld, het leven is niet altijd eerlijk...
Ja, maar is dat een reden om hier niet op te reageren?
Er sterven dagelijks mensen in het verkeer, maar is het dan ook verkeerd om te vragen om een nieuwe vangrail?

Dat iets veel gebeurt is geen reden om er niet op te reageren 'omdat het toch geen zin heeft'.....
Dat suggereer ik ook helemaal niet. De vergelijking tussen verkeersdoden door gebrek aan een goede vangrail en een oude man die zijn vlag niet meer mag hijsen vind ik ook wat ver gezocht. In principe is het totaal niet 'erg' dat hij die vlaggenstok moet weghalen, alleen vanuit moreel en emotioneel oogpunt is het niet fijn (daargelaten of het wettelijk wel of niet mag).
Ik vind het gewoon opmerkelijk dat men weer massaal aandacht gaat vestigen op iets dergelijks onbenulligs.

Uiteraard is pacifistisch toekijken niet altijd goed, wellicht ook in dit geval niet, maar om hier internationaal steun voor te vragen gaat me toch wat ver. Ik zou eigenlijk wel erg graag weten of het nu juridisch in orde is of niet. Volgens de orspronkelijke tekst blijkbaar niet, als we zijn dochter mogen geloven...

Verder wel lullig voor hem, maar dat hij een veteraan is die drie oorlogen heeft gevochten maakt het voor mij niet meer bijzonder.

Groeten, Kugel! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Stevo
Lid
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 aug 2009, 15:21
Locatie: Brugge, Westvlaanderen, België
Contacteer:

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Stevo »

Kugel,


Het gaat mij vooral om het idiote hypocriete gedoe wanneer het op Amerika aankomt. Je mag 3 keer je leven in de waagschaal leggen voor je land maar owéé als uncle Sam beslist dat je geen paal met de Amerikaanse vlag er aan in je tuin mag plaatsen en de nodige rituelen daarrond uitvoeren die je nota bene in de school of het leger met de paplepel ( ik noem het een doctrine) hebt binnen gekregen.

Het is een land van totale hypocrisie. Je kan een shotgun kopen, een .45 Smith&Wesson als je 13 bent maar durf zeker geen pilsje te drinken voor je 21 jaar oud bent.

Ik kan nog wel even verder gaan met voorbeelden want die zijn legio.

Je kan het onbenullig vinden en misschien is dat ook zo, even onbenullig als je buurman die de fiscus op zijn dak krijgt, wie maalt daar nou om, tot de fiscus volgende keer jou aangifte herbekijkt en vaststeld dat je enkele 100'den Euro's te weinig hebt aangegeven. Misschien een plastische vergelijking maar je snap hem ongetwijfeld wel.


Stevo
Bessie Braddock: Sir, you are drunk.
Churchill: And you, madam, are ugly. But in the morning, I shall be sober.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Kugelblitz »

Vanuit dat oogpunt deel ik je mening ten zeerste! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Jan Klaassen »

Goed uitgelegd _/-\o_
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Jim »

Barfoot heeft juridische bijstand, de hulp van 2 senatoren. Ik vraag me af of die advocaten kantoor wakker gaat liggen van mailtjes van personen uit het buitenland. Intimidatie is iets waar ze zelf hun brood mee verdienen. En zelfs als dat wel zo is. Het is niet hun actie. Maar die van de directie van de homeowner association's board.
Dat advocaten kantoor is slechts de uitvoerder. Als die uiteindelijk zouden besluiten om af te haken dan gaat die directie gewoon naar een ander kantoor.

Als je echt iets zou willen bereiken dan zou moeten mailen naar homeowner association's board.

Volgens de laatste berichten (4 december) is het ultimatum om de mast weg te halen verlengt met een week.
Ik trek de conclusie dat ze zelf niet geloven dat een rechtzaak daadwerkelijk zal helpen.

En daarbij heeft het congress na een vergelijkbaar geval wetten aangenomen die dit soort regels tegengaan:

A Henrico judge ruled almost a decade ago in a similar dispute in another regulated community that a war veteran violated structural covenants there when he erected a flagpole against the community's policies.

Since then, however, Congress has passed laws forbidding homeowners associations from restricting the display of the flag on residential property.


Afbeelding
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door johan willaert »

En toen mocht hij z'n paal houden.....
29th Let's Go!!!!!
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Sander89 »

johan willaert schreef:En toen mocht hij z'n paal houden.....
Discriminatie! Anderen mogen dat namelijk niet.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Gedecoreerde Amerikaanse veteraan in het nauw

Bericht door Jan Klaassen »

Krijgen we dat weer. Dat anderen dat niet mogen betekent toch niet dat hij dat ook niet zou mogen? Liever 1 blije veteraan en 99 treurige dan 100 treurige. (Liever allemaal blij natuurlijk maar dat kan nou eenmaal niet...)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie