Waar was dit voorwerp voor?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Waar was dit voorwerp voor?

Bericht door utmi »

Stempeltje lekker laten voor wat het is. Op dit item in deze staat en wat van zolder komt hoef je hier niet aan te twijfelen, geeft ook geen meerwaarde daar het item gedateerd is.
Waarde in deze incomplete staat: 15- 20 euro?
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Waar was dit voorwerp voor?

Bericht door custom »

utmi schreef:Stempeltje lekker laten voor wat het is. Op dit item in deze staat en wat van zolder komt hoef je hier niet aan te twijfelen, geeft ook geen meerwaarde daar het item gedateerd is.
Waarde in deze incomplete staat: 15- 20 euro?
Dat hoor je mij ook niet zeggen daar twijfelt immers ook niemand aan dat dit Item uit de 2WO afkomstig is en dat was overigens mijn vraag ook niet :frownno: >

Enkel dat de twijfel nog steeds blijft voortbestaan ondanks dat deze van de zolder afkomstig is blijft dit (WaA) stempel in rood wellicht Fake te zijn waar een zwart vaag stempel onder zit,en die wel origineel blijkt te zijn.Nogmaals voor alle duidelijkheid en of dat nu een item is die van een zolder afkomstig is zegt natuurlijk ook helemaal niks . Als ik bv een zaklamp krijg met een (WaA) stempel dan gaat die er sowieso gelijk af dat hoort er ook niet op te staan bij 2WO zaklampen.

Hint:Zo worden doorgaans zeer mooie items voornamelijk Duits met regelmaat ernstig verminkt door deze te bewerken bv met inkt en of slagstempels ook in leer dat gebeurt nog steeds te veel ondanks dat het om (2WO) uitrustingen gaat toch nog even extra kracht bijzetten door zo’n fake stempeltje te plaatsen..... dat verkoopt immers alltijd overtuigend beter.ik blijf erbij zolang deze stempels worden aangeboden zal dit fenomeen....$$$$$$$$ blijven voortbestaan.
Elke oorlog is er een teveel !
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Waar was dit voorwerp voor?

Bericht door BRUNO FRANCK »

goedendag allemaal

ik ben dit onderwerp aan het volgen met intresse omdat ik ook al zulke spullen (oorlogs en naoorlogs) ben tegen gekomen met deze stempeling,over het item is niet te twyfelen maar de rode WA stempel is betwistbaar
ik zou de stempel ook mooi vergroot zien indien mogelyk
ik dacht ook dat elke WA stempel eigen is aan het fabriek (nr) dit kun je ook onderzoeken via internet

ben benieuwd naar meer !!!!!!!!!!

grts bruno
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Waar was dit voorwerp voor?

Bericht door custom »

Ja idd Bruno het gaat er nu enkel om of die stempel echt of Fake blijkt te zijn de rest van het item weten nu wel.Het is jammer dat Jan Klaassen het proefje met een in terpentine gedrenkt wade staafje nog niet heeft gedaan de rode inktstempel mag immers dan niet afgeven wellicht komt dat nog :)

NB:Ik had ook eens 5 zaklampen deze kwamen ook van de zolder af :mrgreen: op een van de lampen zaten zelfs 4 stempels op ik heb deze lamp hier eens getoond helaas alle waren Fake.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Waar was dit voorwerp voor?

Bericht door Schijnwerper »

Ja snap het wel maar aan de kant heb ik zo iets van :/ wat dat nou nog veel uit maakt die drukte om een rode stempel die er goed uit ziet verder.
Heb ook een zaklamp met een Luftschutz lak stempel in de Daimon model Wo2 Luftschutz zaklamp zitten.
Zit mij best en heb er ook niet meer voor betaald of meer waarde voorme, wel leuk :)
Verder nog een Duitse veldtelefoon waar het batterijbakje ook een lak stempel WaA op zit.
En nog is de transformator met WaA afgenomen.
Ik zou hem lekker laten zitten verder :roll:
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Waar was dit voorwerp voor?

Bericht door Jan Klaassen »

Ik zal eens een foto proberen te maken...ben nog niet in de gelegenheid geweest. Zover ik kan zien zit er geen zwarte stempel onder, maar we zullen zien ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
utmi
Lid
Berichten: 805
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:01
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Waar was dit voorwerp voor?

Bericht door utmi »

De stempel is goed; zit op de goede plek, type is goed, kleur is goed.
Voorzichtigheid is altijd geboden met stempels, ben ik het compleet mee eens, maar in dit geval kan ik zeggen na 15 verzamelen, dat je hier geen enkele twijfel over hoeft te hebben...uiteindelijk is het jouw item Jan, dus het maakt mij niet uit wat je ermee doet: eraan gaan prutsen met terpetine of het lekker zo houden.
Belangrijk is ook te onthouden dat dit (stempeltje) niets toevoegd aan waarde, wat vaak het doel is van fake stempels. Het item zelf is namelijk origineel,

Mijn mening ken je, die van anderen ook. Meer ga ik hier niet meer over zeggen.
Their name liveth for evermore
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Waar was dit voorwerp voor?

Bericht door Schijnwerper »

Aan de Adelaar WaA heb ik zelf geen moment getwijfelt komen op meer items voor kleuren vaak wit zwart of rood, zelfs op zaklampen die aan bepaalde verschillende eenheden werden vestrekt, of mogelijk als exstra controlle Amt kwalteit, van bepaalde series en aantallen geproduceerde items door bepaalde producenten.
Vergelijk het met de domstamp in sommige Duitse helmen te vinden zijn om die serie aantallen van een kwaliteits controlle te voorzien.

Hier nog even een link :)

http://klaus-butschek.com/index.php?sid ... 996&pgNr=2
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Waar was dit voorwerp voor?

Bericht door Jan Klaassen »

Zo... 75EUR...toe maar ;)
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie